تا به حال در مورد بیش از حد نمای سنگ چیزی شنیده اید؟ خوب در مورد آن…

در طراحی نماهای تجاری و صنعتی مزایای این نما بر معایب آن پیشی میگیرد ومناسب این نوع نماها می باشد. دخمههای زرتشتی، آرامگاههای سنگی، استودانها و صندوقهای سنگی بزرگ که در گذشته جسدهای مومیایی را در آنها نگه میداشتند، گزینههای جایگزین برای دفن پیکر مردگان در خاک یا سوزاندن آنها بودند.منبع عکس: iranhotelonline.comدر دامنه کوه شرقی تخت جمشید استودانها که محل تجمع استخوانهای مردگان بودند، قرار داشتند و امروزه بقایای آنها را کشف کردهاند. سنگ های طبیعی که از دل معادن و کوه ها استخراج می شوند، به خوبی احساسات بیننده را تحریک می کنند. علاوه بر این سرستون سنگی صنعتی به راحتی روی زیرسازی نما اسکوپ می شوند ولی در نمونه های سنگ طبیعی احتمال جدا شدن از نمای سنگی رومی وجود دارد. همچنین بادوام و عاری از هوازدگی و رگههای سســت مارنی، میکایی، الیوین، پیریت، ترکیبات سولفاتی و سولفیدی و سایر موادی که در اثر عوامل جوی و هوازدگی تخریب میشوند باشد. بهصورت کلی، سیستم هنگینگ به سیستم فیکس برای داشتن نمای کامپوزیت آلومینیومی بادوام بالاتر، اولویت دارد.

اجرای نما: آن را ساده نگه دارید (و احمقانه)

اجرای نمای کامپوزیت می تواند روش های مختلفی داشته باشد اما روش هایی که در بالا ذکر شد روش های رایج اجرا می باشد. البته استفاده این متریال برای برخی نماها ممنوع شده بعلت مشکلی که در آتشسوزی پیدا می کند. چسب سنگ مناسب برای این کار هم چسب سنگ بر پایه پلی استر یا رزین اپوکسی است. چراکه نمای سبکتر گامی مناسب برای کاهش صدمات حاصل از زله خواهد بود. نمای سنگی ماسه ای دسته دیگری از سنگ نماها را تشکیل می دهد. با این حال برخی از مهم ترین سنگ هایی که در ساخت نمای ویلایی مورد استفاده قرار می گیرند؛ می توان به تراورتن، سنگ های صخره ای و گرانیت اشاره کرد. تصاویر هوایی باورنکردنی از دفن کوهرنگ در برف | اینجا همه چیز زیر برف است! به طور مثال در مناطق گرمسیر می توان برای کف سازی از سنگ مرمر استفاده کرد چرا؟ آثار معروف سبک مدرن معماری بنایی و گچ گاری در ساختمان معماری کلاسیک و انواع سبک های آن انواع کناف و کاربرد آنها : دیواری و سقفی جوشکاری ساختار و قطعات درب ضد سرقت آسمان مجازی آسمان مجازی چاه ارت چیست؟ قدمت بعضی آثار در این بخش به دوره هزاره چهارم میرسد. که عبارتاند از: مقاومت در برابر تابشهای شدید و بارشهای اسیدی به دلیل پوشش رویه آن از جنس رزین PVDF.

Data has  been created by G​SA Conte nt Gen᠎erat᠎or Demov er​sion​!

قیمت سنگ نمای خشک

برخی از مزایای نمای کامپوزیت به دلیل مراحل نصب آن هست که در ادامه بهتفصیل به آنها میپردازیم. آهکی که در سنگ های مرمریت یا گرانیت وجود دارند پس از برخورد با آب باران یا یخ های آب شده دچار واکنش شده و تبدیل به آهک مرده می شوند. دلیل استقبال و کاربرد فراوان این متریال عدم وجود هرگونه محدودیت درزمینهٔ طراحی و اجرا است. با توجه به این که برای نمای داخلی کدام قسمت ساختمان از سنگ استفاده میشود انواع مختلف سنگ با طیف وسیعی از رنگها و بافتها وجود دارد که در نهایت متناسب با سلیقه شما طراحی خواهند شد. چراکه در صورت بهرهگیری از این نما، منظر شهری دستخوش تغییر قرارگرفته و با سبک اصیل معماری شهر در تناقض قرار میگیرد و ارزش معماری و هویتی آن را زیر سؤال میبرد. اجرای نما کامپوزیت به دو صورت زیر انجام میشود که هرکدام مزایا و معایب خاص خودشان رادارند که در ادامه سعی داریم هرکدام از مزایا و معایب آن بررسی کنیم. ازآنجاکه ورقهای کامپوزیت آلومینیومی بر روی یکلایه زیر سازd (آهنی یا چکمهای) نصب میشوند، یکلایه هوا بین بدنه اصلی ساختمان و نما قرار میگیرد که همین مسئله باعث میشود ساختمان با هزینه کمی عایق صوتی شود.

روش اجرای نمای خشک

Th​is  da᠎ta has ᠎be en w ri᠎tten  by behsaznama Content᠎ G​en er​at​or DEMO!

قیمت اجرای نمای خشک

نمای کامپوزیت برای اقلیمهای بسیار سرد و بسیار گرم توصیه نمیشود. این سنگ ها بیشتر در نمای ساختمان ، نمای روکار داخلی و بازسازی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد سطح این گونه سنگ ها معمولاً به صورت تیشه ای و یا چرمی نیز تولید می شود. یعنی یک ساختمان با نمای کامپوزیت در منطقه گرم، از ساختمانی مشابه در همان منطقه با نمایی دیگر گرمتر است و یک ساختمان با نما کامپوزیت در منطقه سرد از ساختمانی مشابه در همان منطقه سردتر است. رنگی که سنگهای ساختمانی دارند، تاثیر بسیار زیادی در قیمت انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی دارند و این مورد به شکلی است که هرچقدر رنگ سنگ ساختمانی مورد نظر روشنتر باشد، قیمت آن سنگ بالاتر است. نهایتاً ورقهای آلومینیوم کامپوزیت بهوسیله اتصالاتی آلومینیومی U شکل (موسوم به بچه ناودانی) که در داخل لامل های آلومینیومی قرار میگیرند، بر روی لامل ها نصب میگردند. چرا نمای کامپوزیت به سرعت جایگزین مصالح قدیمی شد؟

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نحوه اجرای نمای سرامیک خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید