تفاوت بین نمای کامپوزیت ساختمان و Serps

چنانچه اجرای نمای کامپوزیت به افرادی سپرده شود که تجربه کافی در این زمینه را ندارند، مشکلات اجرای بی کیفیت آنها به مرور زمان نمایان می شود. پیمانکار باید در مدت زمان قیدشده در قرارداد، پروژه را به اتمام برساند؛ در صورت تاخیر موظف است تمامی شرایط را بهخوبی کنترل کند. علاوه بر این مورد، کاربردهای متنوع دیگری نیز از این نوع مصالح مدرن صورت میگیرد. پوشش نمای ساختمان با پانلهای بزرگ آلومینیومی که آن را بصورت عکس نمای کامپوزیت ساختمان مسکونی در اینترنت مشاهده می کنید یا در سطح شهر در حقیقت یک محصول مدرن چند لایه ای با پوشش آلومینیومی در ابعاد دلخواه به ضخامت ۴ میلی متر هستش که متشکل از دو لایه ورق آلومینیوم و هسته داخلی آنها از پلی اتیلن و یا مواد معدنی ضد حریق و پوشش رویه از جنس رزین PVDF دارد و اصطلاحاً ورق آلومینیوم کامپوزیت ACP بهش گفته می شود. امروزه انواع نمای خشک ساختمان به علت تنوع بالا مورد توجه قرار گرفتهاند و نکته حائز اهمیت در رابطه با نمای جدید کامپوزیت این است که از این نوع پنلها قابلیت استفاده در داخل و خارج ساختمان را دارند و از کاربردهای متنوعی برخوردارند. علت این امر آن است که ورقها نچسبیدهاند.

نمای کامپوزیت ویلایی

1. پانل های کامپوزیت به علت سبک و انعطاف پذیر بودن به راحتی تغییر شکل می دهند و در برابر طوفان و تندباد ممکن است شکل خود را از دست بدهند. خیلی انعطاف پذیر است و به همین دلیل راحت می توان آن را شکل داد. قابلیت انعطاف پذیری کامپوزیت ، اجرای اشکال پیچیده را امکان پذیر می سازد. تغییرات نرخ ارز در کشور ایران سبب شده است تا تولید کنندگان مواد اولیه را گرانتر از سابق از کشور های خارجی تهیه نمایند. از دیر باز نماهای مرسوم در ایران سنگ ، سیمان ( شسته ، تگری و… ) بوده است. لذا بهتر است از این نوع ورق كه ارزانتر نیز می باشد در نماهای داخلی ساختمان استفاده شود. قابلیت تعویض و تعمیر نما: نماهای كامپوزیت به دلیل اینكه قطه قطعه هستند و هر قطعه ای جداگانه به شاسی وصل می شوند لذا بر اثر به وجود آمدن عیب در یكی از آنها ، می توان آن را جدا كرده ، تعویض و یا تعمیرنمود. لذا این مساله باعث عملكرد مناسب در برابر تكانهای شدید و زلزله می شود.و از ریزش آن نیز جلوگیری می كند. مقاوم در برابر آتش: مواد تشكیل دهنده ی این ورق ها اعم از آلومینیوم و لایه ی پلی اتیلن ، هیچ كدام آتش نمی گیرند و تولید شعله نمی كنند. Da ta w᠎as g᠎en​erat​ed by behsaznama Con tent᠎ G᠎enerat​or DEMO!

پس هر چه یک ساختمان از مصالح ساختمان خوب و با کیفیت استفاده شده باشد ولی اگر نمای ان ساختمان درست ساخته نشده باشد اصلا نمی تواند نظر مشتری را نسبت به ان ساختمان جلب کند. تنوع رنگی بالا و مزیتهایی نظیر نصب آسان و عایق بودن این ملزومات در مقابل صدا، دما و رطوبت آنها را به متریال انتخابی در بسیاری موارد تبدیل نموده است. نفوذ ناپذیری در برابر آب :خود ورق های كامپوزیت كه نفوذ ناپذیر هستند و درز هایی كه در اثر نصب به وجود می آیند نیز با استفاده از چسب های مخصوص پر می شوند و بنابراین یك سطح یكدست و نفوذ ناپذیر در برابر آب و رطوبت به ما می دهد. این ورق ها در برابر باران و رطوبت نیز مقاوم است و زنگ نمی زند. پلی استر: این رنگ از معمولی ترین و ارزانترین بوده و در برابر عوامل محیطی و جوی پایدار نیست و به سرعت كیفیت خود را از دست می دهد .

مزایا و معایب نمای کامپوزیت

به دلیل دوام طولانی که نمای کامپوزیت دارد می توان آن را در جداره های داخلی و خارجی استفاده کرد. چسبها دارای رنگ های متفاوتی هستند که متناسب با رنگ ورق انتخاب می شوند. پنل هاي كامپوزيت آلومينيوم داراي بازه گسترده ايي از رنگ و تنوع طراحي هستند. این پنل ها برخلاف چوب های واقعی ضد فرسایش هستند که خاصیت ضد پوسیدگی دارد در برابر حشرات مقاوم است همچنین مواد خیلی عالی در ساخت آن به کار رفته است. مثلا اگر بخواهیم در نما استفاده كنیم باید ضخامت ورق آلومینیوم 0.5 میلی متر باشد تا بتواند مقاومت لازم در برابر عوامل جوی و طبیعی از جمله باد و زلزله را داشته باشد. هزینه و تخصص لازم برای نصب کامپوزیت: نصب نمای کامپوزیت، نیازمند تجهیزات و نیروی متخصص است که هزینه این کار را بالاتر میبرد. در حین اجرای نمای کامپوزیت، چند بخش کار وجود دارد که افراد گروه فنی در غالب گروه هر کدام وظیفه ای را انجام می دهند. طراحی اتصالات و نوع مصالح مورد استفاده در نمای خشک علاوه بر مشخصات فنی فوق باید قیمت مناسب، زیبایی نما، سهولت و سرعت در اجرا را در بر گیرد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد منبع لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید