تله اجرای نما

بنابراین یکی از مسائلی که باعث می شود طراحی نمای مدرن ساختمان توسط شهرداری ها تایید نشود، زیر سوال بردن قوانین و اصول طراحی نما است. از نظر قیمت سرامیک خشک نما، نوع متریال مصرفی و کیفیت انها نیز تاثیرگذار بوده و نقش مهمی در بالا بردن ارزش این محصولات ایفا میکند. همانطور که می دانید مصالح مختلفی برای نما ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد که هر یک از آن ها در برابر دما پتانسیل مختلفی دارند. در این بخش قصد نداریم که به صورت تخصصی نمای شیشه ای را بررسی کنیم؛ بلکه اطلاعات عمومی به شما ارائه خواهد شد که بتوانید تصمیم بهتری در مورد انتخاب نمای خود داشته باشید. طراحی نمای مدرن ساختمان کار ساده ای نیست و برای طراح پیچیدگی های خاص خود را دارد. در اکثر اوقات برای طراحی نمای مدرن ساختمان اداری و شرکتی از کامپوزیت آلومینیوم استفاده می شود البته در مواردی نیز برای بنا های مسکونی نیز به طور ترکیبی از متریال دیگر به همراه کامپوزیت آلومینیوم استفاده می شود. ولی آیا حاضر هستید در خانه ای زندگی کنید که نمای آن به شدت خراب شده و بسیاری از قسمت های نمای آن از نظر بصری، نامطلوب هستند؟

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

Th is article has be᠎en gen᠎er​ated ᠎with G᠎SA Con tent ​Ge nerator DEMO.

ازجمله سنگ های پرکاربرد در طراحی نمای مدرن ساختمان می توان به سنگ: تراورتن، مرمریت، گرانیت، لایم استون، آنتیک، مرمر و… هر کدام از انواع مختلف نما با استفاده از آیتم های مورد نظر مهندس طراح پروژه پیاده سازی می شوند. استفاده از ملات ماسه سیمان از رایجترین روشهای اجرای نمای سازههای ساختمانی است که از گذشته مورد استفاده قرار داشته است. تراس های بنا می توانند به صورت جعبه های برآمده از بهساز نما نما طراحی شوند. این بنا که در ریاض عربستان ساخته شده است نمونه ای از نمای مدرن میباشد که به طرز ماهرانه ای تعادل بین سطوح جامد و شفاف را با استفاده از خطوط واضح، حفظ کرده و به زیبایی با بقیه نما در تضاد است؛ ساختار زیبا با هماهنگی در چارچوب شهری در کنار تلفیق سنگ، شیشه،کامپوزیت و تراورتن شنی این نمای بیرونی را چشمگیر کرده است. پنجرهها علاوه بر اینکه عنصر اصلی تامین کنندهی نور داخلی بنا میباشند، نقش بسیار مهمی در نمای بیرونی ساختمان نیز دارند. در صورتی که معمار نیستید و تمایل دارید نمای بیرونی ساختمان خود را حرفه ای طراحی کنید و یا بهترین طرح را انتخاب نمایید، باید قوانینی که یک معمار طی طراحی نما لحاظ می کند را به کار گیرید. Data was cre ated by G​SA  Con᠎te nt G enerator D​emover​sion .

برای مثال در ساختمانهای بلند، وجود عناصر باریک این تناسب را به زیبایی تمام حفظ میکنند. برای مثال نماهای شیشهای با وجود اینکه زیبا هستند اما به دلیل نداشتن ایمنی کافی، همانطور که پیشتر بیان شد، جزو مصالح مناسب برای نما محسوب نمیشوند. از قدیم الایام تابحال آجر یکی از مصالح پرمصرف معماری و پیاده سازی ساختمان در کشور ما محسوب میشده است. وقتی یک نمای مدرن ساختمان زیبایی را می بینیم، سوالات بسیاری در ذهن ما نقش می بندد برای مثال این نما به چه صورت پیاده سازی شده است؟ ما در این مقاله سعی میکنیم در مورد ابعاد و ویژگی های نمای مدرن اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم تا با مطالعه و بررسی آن به بهترین انتخاب در متریال و نوع نما و چگونگی اجرا و پیاده سازی آن برسید. لیکن چنانچه هنگام طراحی نما استانداردهای تولید کننده مصالح اعم از HPL، سرامیک، چوب، سنگ، کلینکر و غیره مورد توجه قرار نگیرد، مزایای نصب خشک می­تواند خیلی سریع به تهدید و آسیب تبدیل گردد. از آنجایی که چوب هزینه بالایی دارد، همیشه طراحی نمای چوبی بسیار شیک و گران قیمت بوده و به چشم می آید. اما با سیستم ملاتی، محدودیت هایی برای انتخاب مصالح به وجود می آمد.

حتما در بعضی از ساختمان ها دیده اید که طراحی مدرن دفرمه شده و در آن شکستگی های بسیاری به وجود آمده است. از سلیقه شخصی در سنگ کاری نما غافل نشین! این نمونه از سرامیک ها به عنوان سنگ مصنوعی نیز شناخته می شوند. برخی از فراورده های چوبی مانند چوب پلاست و ترموود که برای در نما استفاده می شوند از خود چوب طبیعی عمر بیشتری دارند. و برعکس؛ اگر معمولا در تعطیلات آخر هفته بیش از حد سرتان شلوغ است که حتی وقت آبیاری درست را هم ندارید، گونه های ساکولنت ها یا بومی هایی که نیازی به توجه زیادی ندارند، را انتخاب کنید. نمای ساختمان به انگلیسی را Elevation هم میگویند. به منظور رفع این مسئله می توان از آجر های نسوزِ نما استفاده کرد که هم ماندگار هستند و هم طرح و رنگ بندی متنوعی دارند. برجستگی و فرورفتگی های موجود در نمای ساختمان ها هم با استفاده از همین شاسی کشی انجام میشه.

دیدگاهتان را بنویسید