تنها کاری که باید برای اجرای نمای خشک انجام داد

از نازل مخصوص اسپری برای پاشش همزمان فیبرهای شیشه خرد شده و دوغاب سیمانی بر روی قالب استفاده میشود. هزینه کمتری نسبت به روش اسپری کردن دارد، اگر چه نازل مخصوص پاشش و پمپ همچنان مورد نیاز است. در این فرآیند از نازل مخصوص اسپری برای اجرا و پاشش دوغاب بتن سیال و برش و پاشش همزمان الیاف شیشه استفاده میشود. از انواع فایبر سمنت برد ها میتوان به سمنت برد طرح چوب اشاره کرد . ناگفته نماند که بزرگترین شرکت تولیدکننده در ایران، می توان به اکوآرک اشاره نمود چرا که در تولید انواع نما های ساختمانی از جمله سرامیک مدل خشک نیز فعالیت داشته و در انواع مختلف به فروش این محصول می پردازد. در اینجا به مزایا و ویژگی های انتخاب و نصب پنجره به عنوان نمای ساختمان اشاره می کنیم. برای نصب و اجرای نمای خشک از یک سیستم نصب سبک همراه با اتصالات مکانیکی استفاده میشود که جایگزینی برای ملات است.

قیمت اجرای نمای خشک در مشهد

This a rticle has ᠎be᠎en do ne  with https://behsaznama.com Conte nt G᠎en᠎er​at᠎or ​DE MO!

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

همان طور که از عنوان نمای خشک مشخص است و قبلا هم توضیح دادیم، تفاوت اصلی نمای خشک با نمای سنتی یا نمای ملاتی در نوع نصب مصالح نما به سازه ساختمان است. پس پیشنهاد ما این است حتما قبل از شستشو به صورت ابر و تی یک بار با واترجت نمای مورد نظر شسته شود. معمولا در اکثریت ساختمان ها به جهت بالا رفتن کیفیت کار و تمیزی بهتر از هر دو روش استفاده می شود یعنی در مرحله اول کلیه سطوح با دستگاه واترجت شستشو داده می کلیک شوند. دستگاه واترجت یک دستگاه صنعتی بوده و شستشو سطوح ساختمان با استفاده از فشار بالای آب انجام میگیرد. از GFRC میتوان برای ساخت ستونها و ستونها، گنبدها، سقفهای تزیینی و دیوارها، مجسمهها، نردهها، قطعات تزیینی برای دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمانها، همچنین در ساخت سازههای دریایی مانند اسکلهها و پلهای شناور، کانالها برای کابل کشی، کانالهای آب، مخازن ذخیرهسازی و موارد دیگر. پرمیکس یک دوغاب ویژه GFRC است که میتواند بدون نیاز به مداخله مکانیکی در قالب ریخته و فشرده شود. یکی از گزینههای نهائی برای ایجاد جی اف آرسی استفاده از یک روش ترکیبی است که از نازل ارزان قیمت برای استفاده از پوشش نما و دوغاب قالببندی شده استفاده میکند.

همانطور که از نام آن پیداست، الیاف شیشه در دوغاب سیمانی مخلوط شده و سپس مواد حاصل در قالبهای متنوع پمپاژ میشوند. قطعه حاصل ترکیبی با توزیع مناسب الیاف و بتن خواهد بود. این یک روش مقرون به صرفه برای شروع است، اما مهم است که با دقت دوغاب سطح نما و دوغاب پشتی ایجاد کنید تا از سازگاری و آرایش مشابه اطمینان حاصل شود. تأثیرات زیست محیطی GFRC بسیار کمتر از بتن، سنگ یا سایر مواد سنتی است و بسیار سازگار با محیط زیست است. الیاف مورد نیاز در GFRC از نوع الیاف شیشه میباشد. معمولاً از دو روش مختلف برای اجرای GFRC بر روی نمای ساختمان استفاده میشود: اسپری کردن و پیش دوغاب کردن. ابعاد آن بسته به قطعه از ۰.۱-۰.۰۵ میلیمتر متغیر است. طول الیاف متناسب با طراحی و ابعاد قطعه تغییر میکند. بسته به طراحی قطعه میتوان تا ۳۰٪ حجم ماسه سیلیسی از ماسه شسته ۵ میلیمتر است.

ماسه مورد استفاده در این بتن ماسه طبیعی، بادی و سیلیسی و یا ترکیبی از آن است که با توجه به قطعه تعیین میشود. طراحی نمای ساختمان به دو صورتی مدرن و کلاسیک انجام میشود و در هر دو صورت امکان استفاده از سرامیک خشک در نما وجود دارد. در طراحی نمای ساختمان از سادگی و با متریالهای مختلف می توان جذابیت خاص بصری و زیبایی خاصی برای ساختمان ایجاد کرد که در طراحی معمولا از دو سبک استفاده می شود 1-طراحی و اجرای نمای خشک 2- طراحی و اجرای نمای کلاسیک . نمای رومی ساختمان برای آن دسته از افرادی که از طرفداران سبک نما کلاسیک هستند بهترین گزینه است . از طرفی طراحی نمای ساختمان میتواند در مورد فضای داخلی، سبک و معماری آن نیز سرنخ هایی به بازدیدکنندگان بدهد. همچنین کثیف شدن بافت آن از نقاط ضعف این متریال بهحساب میآید به همین خاطر سیمانسفید مناسب ساختمانهای ویلایی بوده و چندان در ساختمانهای مسکونی بهکارگرفته نمیشود.

دیدگاهتان را بنویسید