توانایی نمای خشک

برای مثال ریختن نما در اثر عوامل متفاوتی در اجرای نمای ملاتی، یکی از مشکلات رایج این روش بود. برای رسیدن به پای این آبشارها باید وارد جاده بندپی شد و بعد از گلوگاه منتظر دیدن تابلوی روستای درازکش باشید. از بندرعباس باید راهی شهر رودان یا همان دهمبارز شوید و از آنجا هم راهی روستای «بادافشان» تا به آبشار برسید. اما امروزه برای ایمنتر کردن نما, کاهش زمان اجرا , کیفیت بالاتر و صرفه جویی در مصرف آب , روش های نصب خشک تا حدی جایگزین روش سنتی دو غابی شدند. در واقع دلیل اصلی این سرامیک ها در دنیا پایین آوردن هزینه های اجرای نما و هزینه های نگهداری ساختمان از لحاظ مصرف انرژی بوده است. از آن جایی که سیستم نمای خشک به صورت مستقیم روی دیوار ساختمان قابل اجرا است و نیاز به برداشتن سطح دیوار موجود، نیست، اجرای این سیستم هیچ نوع ضایعات یا زباله ی ساختمانی ایجاد نمی کند و مزاجمتی از نوع آلودگی صوتی برای دیگران ندارد. کاهش وزن ، انطباق با آیین نامه زلزله و قابل اجرا بئدن در ساختمان های مرتفع . از مزایای نمای خشک آجری میتوان به مواردی همچون عدم نیاز به کارگر حرفه ای جهت نصب، سرعت اجرای بالا، عدم ایجاد ضایعات ساختمانی و سر و صدا، کاهش اتلاف انرژی و آسانی اجرا برای ساختمانهای مرتفع اشاره کرد.

The Lazy رویکرد اجرای نما

به همین دلیل هم برای پروژه ها و ساختمان های مرتفع بسیار سریع و آسان تر از سایر نماها مانند نمای آجری می توان نمای خشک را نصب کرد. پروژه هایی که به لحاظ بودجه مالی بتوانند هزینه زیرسازی های آلومینیومی که شامل پروفیل های عمودی T vertical profil T و پروفیل عمودی کنج corner vertical profil می شود و هر کدام بین 1 تا 2 کیلوگرم بسته به محاسبات سازه ای پروژه وزن آلومینیوم دارند باید از ابتدای پروژه پیش بینی های مالی مربوط به تامین بودجه تهیه و اجرای نمای خشک را انجام بدهند تا در موعد مقرر جهت تهیه تجهیزات و اتصالات نماخشک با مشکل مالی مواجه نشوند. صفحات زیرین اشباع شده پشم معدنی فوق العاده فشرده ، الیاف سیلیکات کلسیم ، ورقه های آلومینیوم و کاشی ها و آجرهایی سفالین که گستره ی وسیع از رنگ و بافت راا در بر می گیرد. یکی از مناسبت ترین سطوح برای شروع به عملیات اجرایی مربوط به نصب سیستم نمای خشک آجری دیوارهای خشک از جمله سیستم کناف و یا دیوارهای فایبر سمنت می باشند ولی اجرای سیستم نمای خشک بر روی سایر سطوح متدوال از جمله بلوک با دانه های سبک و سیستم های دیوارهای سه بعدی و سیستم بلوکهای اتوکلاو شده ممکن و به سهولت امکان پذیر می باشد.

دتایل اجرای نمای خشک

C on᠎te nt was gener᠎ated by G SA C ontent G᠎enerator  Dem​oversion!

آیا می تواند نمای خشک را بفروشد؟

یکی از مزیت های نمای خشک این است که برای اجرای آن می توان از هر نوع مصالحی از جمله کامپوزیت، اچ پی ال ( HPL )، سنگ، سرامیک، آجر، آلوکوتا، چوب پلاست، ترمو وود ( چوب )، سمنت برد (smartboard) ، مش استرچ متال / اکسپندد متال، نمای GRC / GFRC و … این نوع سیستم مشکلات و محدودیت هایی داشت ازجمله این که امکان استفاده از عایق کاری یا لایه عایق در این روش وجود نداشت و باعث اتلاف انرژی بسیار زیاد و ورود هوا و آلودگی صوتی به داخل ساختمان می شد. انتخاب نوع سیستم نصب عایق بستگی به وضعیت ساختمان دارد. و در مقابل بارهای دینامیکی از جمله زلزله عملکرد بسیار خوبی دارد. با توجه به کاهش قابل توجه وزن به ازای هر متر مربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش ملاتی , روش اجرای نمای خشک مقاومت ساختمان افزایش می یابد و و تاثیر بسیار زیادی بر ایمنی و پایداری نما در زمان زلزله و مهار فروریزی نما در لحظه ی زلزله خواهد داشت.

در این سیستم از انکر و براکت های مخصوصی استفاده می گردد که هیچ کدام از قطعات اتصال قابل رویت نیستند. «تنگ تامرادی» در شهرستان بویر احمد، «شادگان» در گچساران، «بهرام بیگی» در دنا «کوه گل» در سی سخت و «کمر دوغ» در شهرستان کهگیلویه از شناخته شده ترین آبشارهای این استان زیبا هستند و «تنگ براق» در اقلید، مجموعه آبشارهای «تنگه رغز» در شهرستان داراب و «دشتک» در مرودشت هم از دیگر آبشارهای تماشایی استان فارس. تعدادشان هم کم نیست و می توان در هر کجای این سرزمین به سراغشان رفت، اما شناخته شده ترین آنها را باید در غرب و شمال کشور سراغ گرفت و بقیه را هم به صورت پراکنده در دیگر نقاط ایران. این قیمت برآورد اولیه یک متر نمای سرامیک خشک جهت اجرای دیوار صاف و بدون پنجره است. تولید سرامیک خشک نمونه ی بارز تاثیر پیشرفت مهندسی متالوژی در عمران است. از طرفی با توسعه تولیدات و پیشرفت تکنولوژی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها به سمت مدرن شدن رفتند و محصولاتی نوین برای نما ایجاد شد که با مزایا و ویژگی های خود، طراحان و مهندسان ساختمان ها را به خود جذب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید