توجه: نمای مدرن

در عکس بالا، قسمتی از نمای ساختمان سنگی دچار آسیب شده و مالکین هزینه اضافی جهت حفظ نما را متقبل شدهاند. شاید تصور کنید که با انجام پیچ نما و تعداد زیاد پیچ نمای ساختمان تان زشت خواهد شد اما نگران نباشید ما این اطمینان را می دهیم که به هیچ عنوان به زیبایی ساختمان تان آسیب نمی رسد و پس از انجام محکم سازی سنگ نما با استفاده از بتونه همرنگ سنگ ته پیچ ها را بسته و به رنگ نما در می آید تا به هیچ وجه سنگ نما را دچار ایراد نخواهد کرد. رنگ نما با پوشش ضخیم که پس از خشک شدن لایه های نسبتاً قطوری را روی سطح ایجاد می کنند می توانند برای این نوع پروژه مناسب باشند. استفاده از نردههای چوبی، لوورها و قابهای فلزی و آلومینیومی، فلاورباکسهای بتنی و چوبی، نردههای شیشهای به همراه گیاهان تزیینی نما در تراسها از مواردی هستند که در تزیین نمای مدرن به کار میروند. همچنین پنل های بتنی اکسپوز کاملا در برابر رطوبت و یخ زدگی مقاوم هستند و علاوه بر آن در مقابل آتش سوزی نیز از خود پایداری نشان داده، به راحتی دچار خرابی و فرسودگی نخواهد شد. بتن اکسپوز ها همان مصالح ساختمانی ای هستند که به عنوان نمای خارجی ، دیوار پوش داخلی و کفپوش در ساخت ساختمان ها مدرن با طراحی مدرن و همچنین استفاده از متریال های پایدار و سبز مورد استفاده قرار می گیرند.

البته نماهای سنتی ایرانی نیز که جای خود را دارند .

در حقیقت بتن های اکسپوز در نمای هر چیزی در ساختمان ها دیده می شوند و به همین دلیل است که ظاهر آن بسیار مورد توجه همه بوده و هیچ گونه پوشش دیگری بر روی آن ها مورد استفاده قرار نمی گیرد. از دیگر ویژگی های بهترین شرکت های مقاوم سازی سنگ نما، می توان به قیمت گذاری آن ها اشاره کرد. به همین منظور توصیه میشود به منظور بهرهمندی از انواع طرحهای نمای مدرن ساختمان با کارشناسان ما در “استاده” در ارتباط باشید. با دقت به نکات مهم در طراحی و دتایل اجرای سرامیک خشک ، یک نتیجه بسیار عالی و ساختمان با زیباییشناختی کامل ایجاد میشود. مرحله مهم و نهاییِ نقاشی نما، شروع رنگ آمیزی است که در نهایتِ وسواس و حساسیت انجام میشود. رنگ آمیزی نماهای سنگی و آجری ممنوع می باشد . البته نماهای سنتی ایرانی نیز که جای خود را دارند . البته از سقفهای شیروانی نیز در نمای مدرن استفاده میشود؛ اما بهتر است جهت حفظ یکپارچگی طرح مدرن از سقفهای منحنی و ترکیبی در این سبک استفاده نکنیم. Da ta has  be en gen er ated  by behsaznama᠎ Content ​Generator DEMO᠎!

در طراحی نمای مدرن از زوایا و خطوط عمودی و افقی خاص استفاده می شود. چوب، آلومینیوم، کامپوزیت، سنگ طبیعی، شیشه، بتن، فایبر سمنت، آجر و سنگ از عمدهترین متریالهای مورد استفاده در نمای مدرن ساختمان هستند. در طراحی نمای مدرن ساختمان بیشتر از رنگهای خنثی مثل کرم، بژ، قهوهای و… اما کمی که دقیق می شوید متوجه خواهید شد همه چیز بسیار دقیق و اصولی در جای درست قرار گرفته است. نما در لغت به معنای چیزی است که در معرض دید قرار میگیرد. استفاده از ماسه ی دوبار شسته شده و بدون خاک برای پشت سنگ یکی از ضوابط نمای سنگی می باشد تا از سقوط احتمالی سنگ نما جلوگیری به عمل آید . اگر دقت کرده باشید همواره یک خط مشترک برای تعیین محدودهی ساختمانها وجود دارد که آنها را از حریم خیابان جدا میسازد. برای این که بدانید بتن اکسپوز چیست به مقاله لینک شده مراجعه فرمایید.

نکته بسیار مهم دیگری که در جلب نظر سازندگان در سال های اخیر بسیار موثر بوده است این می باشد که این بتن ها را می توان به صورت سفارشی با طرح و ابعاد خاص برای پروژه ها براساس طراحی آرشیتکت به صورت پیش ساخته تولید و اجرا نمود ، و همین امر موجب شده تا طراحان و سازندگان برای طراحی و نقشه کشی دچار محدودیت نباشند و بتوانند کار خود را به بهترین شکل ممکن و به سرعت پیش ببرند. علت آن این است که این متریال می تواند با قرار گرفتن در کنار رنگ های گرم باعث متعادل سازی فضا و ایجاد کنتراست شده و در نتیجه دکوراسیون فضای مورد نظر را به صورت ویژه ای دل انگیز و زیبا کند برای خواندن بیشتر راجب رنگ های بتن اکسپوز به مقاله دنیای رنگهای بتن کرتین وال اکسپوز مراجعه بفرمایید. سیستمهای نمای آلومینیومی را میتوان در ساختمانها برای اهداف متعدد مورد استفاده قرار داد. اگر بخواهیم بی طرفانه و بدون تعصب نمای رومی را مورد نقد قرار دهیم، باید گفت حقیقتا نمای زیبایی است. شیشه جلوه زیبایی به نمای ساختمان میبخشد؛ اما به دلیل مقاومت پایین و ضخامت کم بهتر است از آن در بسیاری از ساختمانها استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید