جدی در مورد نمای مدرن؟ 10 توضیح چرا زمان آن است توقف!

در ادامه عناوین برخی از این انواع متریال نمای ساختمان عنوان می گردد که در اجرای این نوع نما کاربرد دارد (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از این متریال روی آنها کلیک کنید). در این نوع طراحی که بیشتر در ساختمان های اداری و تجاری کاربرد دارد ،از ترکیب شیشه، سنگ و کامپوزیت استفاده میشود. یکی دیگر از خصوصیات مهم تراکوتا در نمای ساختمان، ترکیب آن با متریال های دیگر است. انتخاب درست متریال و ترکیب مناسب آنها باهم از نکته های مهم در طراحی مدرن محسوب میشود.متریال های مورد استفاده در طرح های مدرن، عموما بتن، سنگ، چوب، ورق فلزی و شیشه هستند. استفاده از اشکال هندسی متفاوت از مربع و مستطیل و خارج کردن خطوط از حالت عمود بر یکدیگر میتواند فرمی جدید و طرحی زیبا بیافریند، و نمای متمایزی نسبت به ساختمان های اطراف به نمایش بگذارد. توجه به معیارهای زیبایی شناسی نه تنها هزینه ای بر پروژه تحمیل نمی کند بلکه از ساخت یک سازه نازیبا جلوگیری میکند.استفاده از سبک های کلاسیک، مدرن و سنتی ایرانی میتواند یکی از معیارهای طراحی نما باشد.

انواع روش های نمای خشک

نمای سفالینه نیز در کوره های مخصوص پخته می شود. نمای تراکوتا یا همان سفالینه نوعی از نمای ساختمان مدرن محسوب می شود. روش های مدرن اجرای نمای ساختمان به روش خشک، برای اولین بار در دهه 70 میلادی در کشور آمریکا به نصب سنگ به روش خشک در ساختمان های با ارتفاع زیاد صورت گرفت. در صورت اقدام جهت طراحی نمای مدرن ساختمان ، نمونه های معاصر را بررسی کنید و نقاط قوت و ضعف هر یک را شناسایی کنید تا در نهایت به یک طرح ایده آل برسید. در سبک طراحی نمای مدرن ،شیشه و صفحه دو عنصر اقتباس شده از معماری میس وندروهه (معمار پیشروی معاصر) حرف اول را میزنند. استفاده از شکاف های حساب شده در نما، می تواند ظاهر ساده یک ساختمان را به یک طرح متفاوت تبدیل کند. در طراحی نمای ساختمان استفاده از ریتم های عمودی و افقی و زاویه دار همچنین مصالح نوین و تکنولوژی های جدید به جذابیت نمای ساختما شما می افزاید. برای جلوگیری از سادگی بیش از اندازه طراحی نمای مدرن می توان از چند متریال به طور همزمان در طراحی نمای مدرن استفاده کرد.اما حفظ یکپارچگی احجام و کنترل میزان جزئیات از ضروریات طراحی نمای بیرونی ساختمان به سبک مدرن است.

نمای خشک نمایان

پخت متریال تراکوتا بسیار زمان بر است و همین امر موجب شده تا علاوه بر مزایای فراوانی که دارد قیمت نسبتا بالایی نیز داشته باشد. همچنین می توان از قیمت مناسب این متریال به عنوان یکی از دیگر ویژگی ها مثبت آن نام برد. ۵- قیمت تمام شده این محصول نسبت به سرامیک خشک پرسلانی مجوف کمتر می باشد. استفاده از مدل، رنگ و اندازه سرامیک کار شده در نمای ساختمان بستگی به سلیقه صاحب ملک دارد اما به طور کلی استفاده از نمای سرامیکی تیره برای ساختمانهای کوچک کاربرد ندارد و برای ساختمانهایی با متراژ بالا و بزرگتر شکیل هستند. پنجره های بزرگ و کشیده از ویژگی های معماری مدرن به شمار می آیند.در عوض، الزامی جهت هم اندازه یا هم شکل بودن پنجره ها وجود ندارد ،بنابراین لزومی نخواهد داشت که همه پنجره ها در یک راستا قرار گیرند. در برخی پروژه ها شاهد شکستگی های متعدد در سطح نما هستیم که مغایر با ضوابط شهرداری در زمینه کاهش تنوع متریال وشلوغی بیش از اندازه نمای ساختمان است. هویت در نما در دوره های مختلف تعریف های متفاوتی داشته است. Conte nt has  be en gen er at ed by behsaznama᠎ C onte nt G en​erat​or DE᠎MO᠎!

نمای مدرن برنامه های آیفون

این پیشنهاد به تنهایی می تواند در عین عملکرد، طرح نما را تعریف کند. در صورتی که می خواهید ساختمان شما در شب نیز همچون روز خودنمایی کند و یا حتی شیک تر باشد، باید در نورپردازی سطوح سلیقه و دقت به خرج دهید. حال اگر در شهر و استان شما سنگبری وجود نداشته باشد باید به اینترنت مراجعه کرده و مستقیم از اصفهان که مرجع سنگ ایران می باشد خرید کنید. برای مثال در شهر اصفهان و بر اساس بافت سنتی شهر، استفاده از آجرهایی به رنگ بژ، کرم و آجرهای سنتی امکان پذیر می باشد. تفاوت نمای مدرن و کلاسیک در نوع طراحی و استفاده از المان های موجود در نما است؛ برای مثال در نمای سبک کلاسیک استفاده از عناصر معماری کلاسیک غرب مانند ستون، سرستون با جزئیات زیاد انجام میشود. طراحی نمای مدرن برای ساختمان ها ، آپارتمان ها و نمای مدرن مجتمع های مسکونی امروزه طرفداران زیادی دارد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت هزینه اجرای نمای خشک.

دیدگاهتان را بنویسید