حقایق، تخیلی و نمای سنگ

تفاوت اصلی نمای خشک با نمای ملاتی، در نوع اتصال مصالح نما به سازه ساختمان است. از آنجایی که رنگ نمای ساختمان بر روی بدنه ی سازه بکار گرفته می شوند نیازمند رویکرد جدی تری نسبت به فضای داخلی دارند و در گزینش نوع رنگ باید یکسری اطلاعات مهم و حیاتی را در مورد هر ترکیب رنگی بدست آوریم. قبل از خرید رنگ ساختمان، بهتر است همه ی ویژگی ها و خصوصیات محصول را به دقت مورد ارزیابی قرار دهید تا ایده آل ترین نتیجه را در پایان کار پروژه تجربه کنید. در ذیل برای گروه های اصلی و پرکاربرد رنگ نمای ساختمان مجموعه ای از نکات مهم را ارائه می دهیم تا با دید بازتری نسبت به انتخاب و خرید آن ها اقدام کنید. لذا در این شرایط شاید لازم باشد بصورت سالیانه سطوح را به روش های مختلف پاکسازی کنید. لازم به ذکر است که سرامیک های پرسلانی مجوف به صورت اکسترودی تولید می گردد. تایل پرسلانی یکی از محصولات سرامیکی است و بدنه بسیار متراکمی دارد. از طرفی از لحاظ طیف رنگی تنوع بسیار زیادی دارند و نسبت به سطوح بتنی ساختمانها عملکرد فوقالعاده ای دارند.

نصاب نمای سرامیک خشک آنچه را پاسخ می‌دهند|نما خشک – وقتی رد شد چه باید کرد|نما خشک Chronicles}

سطوح بتنی جزو بسترهای نسبتاً خشن و سخت تلقی می شود که لازم است از رنگ نمای ساختمان با فرمولاسیون قوی و پایدار استفاده کنیم. ضمنا قبل از مراجعه حضوری، هماهنگی لازم به به عمل آورید. این پیشرفت به نوعی بوده که رنگها دیگر تنها یک پوشش برای زیبایی نیستند بلکه می توانند به عنوان عایقهای رطوبتی و حرارتی نیز عمل نمایند. این عایق هم میتواند به عنوان یکی از تجهیزات نما خشک در نظر گرفته شود. یکی از عواملی که نیاز به سیستم اجرای نمای خشک را ایجاد کرده است سخت بودن اجرا و همچنین مشکلات متعدد در اجرا بود که در اجرای نمای سنتی و ملاتی وجود داشت به عنوان مثال یکی از مشکلات رایج در این روش ریختن نما در اثر عوامل متفاوتی بود از طرفی دیگر با پیشرفت تکنولوژی و توسعه تولیدات محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها و طراحی نما مدرن سبب شد که محصولاتی به روز و نوین تولید شود که هر یک دارای مزایا و ویژگی های خود می باشد . 3. با استفاده از مصالح سنتی به روشهای جدید، از مصالحی مانند چوب، آجر و سنگ به روشهای ساده استفاده می شود. سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت ساختمان های بلند مرتبه طراحی و مورد استفاده قرار گرفت.

سطح بتن باید کاملا صاف و بدون خوردگی یا ناهمواری باشد.

همچنین، قیمت اجرای نمای خشک آجری نسبت به قیمت اجرای نمای سنگ خشک و متریالهای دیگر مناسبتر است. بعد از نصب و اتمام اجرای نمای خشک باید کیفیت کل سازه نما را بررسی و آزمایش کرد. بنابراین در نصب آن هیچ گونه دغدغه ای وجود ندارد. علاوه بر آن که چسب پلی اورتان به دلیل داشتن ویژگی انعطافپذیری بدون هیچ دردسر یا مقدمهای مانند گرم کردن به راحتی سطوح مختلف را در مسیر موردنظر به یکدیگر میچسباند. سطح بتن باید کاملا صاف و بدون خوردگی یا ناهمواری باشد. بنابراین رنگ نمای ساختمان باید به گونه ای فرموله شوند که بتوانند علاوه بر حفظ ظاهر ساختمان، در برابر عوامل محیطی نیز حداکثر مقاومت را در طولانی مدت داشته باشند. به همین دلیل رنگ نمای ساختمان باید دارای یک خاصیت ضد جاذب در برابر این آلاینده ها باشد تا بتواند سطح درخشندگی و پاکیزگی خود را برای یک بازه ی زمانی طولانی مدت حفظ کند. کاملاً واضح و روشن است که معیارهای مرتبط با کیفیت و دوام رنگ در جایگاه خود بسیار مهم است زیرا هر چقدر مرغوبیت محصول بیشتر باشد به همان نسبت دوره های زمانی برای پوشش دهی مجدد سطوح افزایش پیدا خواهد کرد بطوریکه تنها با یکبار رنگ آمیزی می توانید شاهد پایداری و ماندگاری آن ها برای سالیان طولانی باشید.

10. در این روش بر خلاف دو روشی که پیشتر به آنها اشاره شد، نخاله و ضایعات بسیار کمی تولید میکند. اجرای این روش مدرن، با طراحی کادر متخصص پیشنهاد و به کارشناسان زبده جهت اجرا، ارجاع داده میشود. برای سطوح چوبی پیشنهاد می شود از رنگ نمای ساختمان آکریلیک و گروهی از رنگهای روغنی استفاده کنید تا علاوه بر ظاهر زیبایی که به کلیت کار می بخشند بتوانند در یک بازه ی طولانی عنصر حساس چوب را از عوامل جوی آسیب زننده حفظ کنند. در صورت مشاهده ی سطوح تخریب شده بهتر است طی یک برنامه زمانی مشخص نسبت به اصلاح و ترمیم آن ها اقدام کنید. مراحل اجرای رنگ آمیزی چندان فرآیند پیچیده ای نیست تنها با یک سینی رنگ و همچنين غلتک های رنگ آمیزی می توانید کار خود را آغاز کنید. رنگ آمیزی نماهای چوبی نیازمند یکسری مراحل آماده سازی مقدماتی می باشد چرا که سطح چوب باید بخوبی پردازش و آماده ی پذیرش رنگ نما باشند. نمای کرتین وال با نام لاتین curtainwall، یکی از انواع نماهای شیشهای ساختمان و بهترین نمای شیشهای ساختمان از نظر مسائل سازه در ارتفاع به شمار میرود. در ادامه قصد داریم به بررسی نمای ساختمان سرامیک بپردازیم. نصب صفحه ی عایق بر روی نمای ساختمان با استفاده از بست مخصوص. ᠎Th​is artic᠎le h​as been wri​tt en by behsaznama C​on tent G ener ator​ D᠎em᠎ov er​si᠎on​!

نحوه نصب نمای خشک

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد دتایل نمای خشک لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید