حقایق ناشناخته درباره اجرای نمای کامپوزیت توسط کارشناسان فاش شده است

آلومینیوم ماده ای انعطاف پذیر است که می توان بر روی آن عملیاتی نظیر برش کاری، خم کاری و سوراخ کاری انجام داد. جالب است بدانید که آلومینیوم ماده ای انعطاف پذیر می باشد ، نمای آلومینیومی کامپوزیت قابلیت برش کاری نیز دارد و قابل برش ، خم و سوراخ کردن است . این پانل ها نوعی عایق صوتی و حرارتی محسوب می شوند زیرا لایه پلی اتیلنی که در وسط دو لایه آلومینیوم قرار گرفته نه تنها مانع از انتقال حرارت می شود بلکه از میزان سر و صدا در ساختمان نیز می کاهد. شیشه در این فریم ها به صورت یک یا دو جداره بوده و غالباً از یک جهت یا دو جهت به صورت سکوریت اجرا میشود. اما برای انجام لمینت دندان حداقل دو الی سه جلسه زمان نیاز است. در عملیات نوسازی نمای ساختمان فقط بخشهایی از ساختمان که نیاز به تعمیر دارند تعویض میشود. آنچه که متوجه می شویم این است که اجرای نمای کامپوزیت و برگزیدن یکی از روش های آن می تواند فقط و فقط توسط یک تیم حرفه ای معماری صورت پذیرد.

نمای کامپوزیت طرح سنگ

This post was created ᠎wi​th behsaznama Co​nten t Genera᠎tor ᠎DEMO !

فایل های تمرین با رویت ۲۰۲۲ تهیه شده است و نمونه ی تکمیل شده نما به عنوان یک مرجع کامل در اختیارتان قرار می گیرد تا در صورت لزوم با مراجعه به آن به رفع اشکال بپردازید. نمای کامپوزیت یکی از مصالح مورد استفاده در نمای ساختمانها و از جنس ورق آلومینیوم بوده که به صورت پنلهای مشخص و با ابعادی که توسط طراح نما تعیین گردیده اجرا میشود. از این ورق به دلیل پوشش نانویی که دارد معمولا در نماهای ساختمانی اقلیم های مرطوب و بناهایی که در مجاورت با آلودگی های محیطی هستند استفاده میشود. در این روش به دلیل اینکه ورق ها اورلب نمی شوند حدود 10 تا 20 درصد مصرف ورق کامپوزیت کمتر خواهد شد. ورق كامپوزيت آلومينيوم ( كامپوزيت نمای ساختمان ) به ابعاد 1/25×3/20 متر و در رنگهاي مختلف موجود ميباشد. پانل های آلومینیوم کامپوزیتی که برای نمای ساختمان استفاده می شوند در اشکال مختلف و با توجه به نوع نما طراحی و ساخته می شوند و محدودیتی در شکل پذیری آنها وجود ندارد.

رنگ های مختلفی وجود دارد و در برابر اشعه آفتاب معمولاً ۱۵ تا ۲۰ سال دوام دارد. در واقع ورقهای کامپوزیت دارای قدرت انعطاف پذیری بالایی هستند و به راحتی به شکل مورد نظر در میآیند و هیچ محدودیتی در این زمینه برای آنها وجود ندارد. نوع سوم، لوورهای آلومینیومی از جنس ورق کامپوزیت بوده که با توجه به قابلیت شکل پذیری ورق های کامپوزیت در اشکال و طرح های مختلف قابل طراحی و اجرا در زمان های مختلف نیز می باشند. در رنگ آمیزی این ورق ها از پوشش های رنگی متنوع استفاده می شود که با سلیقه معماران و سازندگان همخوانی دارند و نمای ساختمان را فوق العاده جذاب نشان می دهند. این ورق ها با نامهای تجاری متفاوتی در بازار موجود بوده و با توجه به ویژگیهایی دارند در ضخامت های متغییر عرضه می شوند. با توجه به هر کدام از موارد اشاره شده و همچنین بودجه و سلیقه کارفرما می توان طرح های متفاوتی را پیشنهاد داد. این نما بر اساس نوع آلیاژ آلومینیوم ، مواد لایه میانی و رنگ لایه بیرونی و ضخامت دارای قیمت های متفاوتی می باشد . دوام: با توجه به ضخامت بسیار کم ورق آلومینیومی نمای کامپوزیت در برابر شرایط جوی نا مطلوب مانند باد و طوفان شکل اولیه خود را از دست داده و بعد ازگذشت زمان کوتاهی تغییر شکل می دهد به همین علت ازدوام واستقامت خوبی برخوردار نمی باشد.

ضخامت لایههای آلومینیوم، در ورقهای کامپوزیت یکی از مهمترین نکات است. در این روش هر یک از ورقهای کامپوزیت پس از برش و ایجاد در کارخانه به محل پروژه آورده میشوند. اگه دوست داری مدل کردن هر نمایی با هر مصالحی رو تو رویت یادبگیری برات یه سورپرایز دارم! انعطاف پذیری بالای این محصولات باعث شده از آن ها در کنار مصالحی که انعطاف پذیری کمتری دارند استفاده شود. همچنین از لحاظ مکانیکی، خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری عالی ورق ها برخلاف مصالح ديگر امکان تغییر شکل به هر فرم دلخواه را مي دهد. ورق هایی که بر پایه آلومینیوم و با پوشش میانی متفاوت به نام ورق های کامپوزیت معروف هستند از نظر تعداد لایه های تشکیل دهنده و جنس لایه ی میانی و پوسته بیرونی در پوسته ی آلومینیومی کامپوزیت به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. چسب و فوم: ابتدا فوم هایی خاص داخل شیارها قرار میگیرد و چسبی از جنس سیلیکون در شیارها تزریق می شود. در ساختمانهای بلند مرتبه و برجها، نمای ساختمان بیش از سایر ساختمانها اهمیت دارد. درجه اهمیت بالای ساختمانهای بلند مرتبه باعث میشود که به این ساختمانها توجه بیشتری شود. اما اتفاقات ناگواری که در اثر عدم رعایت نکات ایمنی رخ داد، باعث شد که سختگیریها در استفاده از نمای کامپوزیت در برجها بیشتر شود.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نما لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید