حقایق کثیف درباره نمای سنگ فاش شد

به منظور زیباتر شدن نما ، در قسمت پایین و بالای ستون ها از ابزارهای طرحداری همچون کله گاوی ، کله قوچی و … برای سرستون ، پا ستون ، ابزارهای کنسول ، پله و … قرنیزها که جزء ابزارهای خطی به شمار می روند ، معمولا ارتفاعی کمتری داشته و با دستگاه های پروفیل زن و شابلون زن ( دو دیسک ) تولید می شوند . درواقع هرچیزی که در گروه خطی قرا نگیرد جزء این دسته قرار می گیرد . اما در بین انواع نماها، طرح نمای سنگی در برخی ساختمان ها زیبا و شکیل و در برخی دیگر نازیبا جلوه می کند. ابزارهایی که برای قاب بندی و قوس های بالای پنجره ، قاب درب های ورودی ، قاب آینه و تابلوسنگ ها و کتیبه ها ، شومینه سنگی ، باند طبقات ( لبه بین طبقات ) ، لبه بالکن و بام ، فریم ( قاب بندی دور ) کلی نما و قرنیز مورد استفاده قرار می گیرد را ابزار طولی می گویند . سنگ مصرفی برای این منظور اغلب تراورتن و مرمریت است و سنگی سخت و محکمی همچون گرانیت مناسب این کار نیست . This data was cre᠎at ed ​by G SA C onte nt Gener ator Dem​ov ersi on.

نمای خشک در ایران

سنگهای گرانیت صیقلی زیباترین نوع سنگ ها هستند که موجب انعکاس نور و ظرافت و زیبایی خاصی در سنگ ها می شود این سنگ ها از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند از نوع ایرانی های ساختمانی می توان به گابرو اشاره نمود که اصطلاحا به آنها گرانیت های سیاه می گویند. نصب سنگ نمای ساختمان از حساسیت بالایی برای ما برخوردار است، زیرا در شرکت ایران فرود کیفیت بالای کار حرف اول را میزند. از براکت ( یا همان کله گاوی ) در محل اتصال بدنه به قسمت های بالایی و انتهای کار مثل نبشی ، سرستون و باند استفاده می شود . ضخامت پیشفرض لایه همان ۰٫۰۵ میلیمتر است. لایه «جزئیات» با نام «Details». زیرا به عنوان مثال طراحی ساختمان مسکونی با یک ساختمان با کاربری فرهنگی متفاوت است در ساختمان فرهنگی بهتر است از مجسمه و قاب دور پنجره ها استفاده شود در صورتی که در ساختمان مسکونی قرنیز ها اهمیت بیش تری دارند. برای قسمت هایی هم که بصورت دایره و بیضی شکل هستند ف قرنیز را از طریق ابزارزنی دستی یا سی ان سی تولید می کنند .

 This  po st was do​ne by behsaznama C᠎onte​nt Gen erat or Demover᠎si on .

مزیت استفاده از سنگ در طراحی نما چیست که تا این حد محبوب و پرطرفدار گشته است؟ نانو سنگ نما یک پوشش آبگریز اولئوفوبی به گونه ای تصور شد که رسوب آلاینده ها به حداقل ممکن کاهش می یابد از آسیب های محیطی جلوگیری می شود. این بدان معنی است که کیفیت کار به حدی بالا باشد که بعد از تعمیرات نما هیچ شخصی متوجه بازسازی و تفاوتی در نمای ساختمان نشود. که البته انجام دستی با فرز تمیزی و دقت دستگاه را نخواهد داشت .اما دردسر طراحی با نرم افزار را نخواهد داشت و پرتی سنگ و قیمت تمام شده کمتر است . اما در ارتفاعات هرچه این فاصله کمتر باشد ، علاوه بر زیبایی ، ایمنی بیشتری خواهد داشت . برای اجرای سنگ کاری نما ابتدا باید اصول سنگ کاری نمای ساختمان در نظر گرفته شود.پس از طرح انتخابی توسط طراح باید به عوامل موثر بر اجرای سنگ کاری نما نیز توجه نمود.

سرامیک پرسلانی

به گونه ای که به عنوان مثال در اصفهان به صورت تلفیقی اجرا می شود و در تعدادی دیگر از شهرها هنوز این طرح اجرا نشده و اجرای نمای رومی ممنوعیتی ندارد. سنگ آنتیک دارای انواع مختلفی است که معمولترین نوع آن از کنار هم قرارگرفتن تکهسنگهای نمای خشک نمایان تراورتن بهوجود میآید. برای این ستون ضخامت سنگ نباید کمتر از ۳ سانتی متر باشد . علاوه بر قدرت چسبندگی هر چه وزن سنگ پایین تر باشد هم وزن مرده ی ساختمان کاهش پیدا می کند هم اینکه امکان سقوط کمتر خواهد بود. البته که در استفاده از این روش باید کاربری ساختمان و تأثیر آن بر ظاهر بنا را نیز در نظر گرفت. از این ابزار تزیینی که می توان آن را در جنس های دیگری همچون چوب ، رزین ، پلی اورتان و … نما، ترسیمی روی یک صفحه عمودی است که وجوه مختلف ساختمان را نشان میدهد. پلان یک ساختمان، ترسیمی روی یک صفحه افقی است که آنچه را که از بالا میبینیم نشان میدهد. از طرفی سرستون ها بیشتر در معرض دید هستند و توجه بیشتری معطوف آن هاست . امروزه ساخت نما با توجه به نوع کاربرد با استفاده از انواع روش ها و مواد قابل انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید