خوب، بد و نمای سنگ

از اجزای تشکیل دهنده نمای خشک HPL می توان به لایه های سلولزی و رزین های فنولیک اشاره کرد که این نما از استحکام بالایی برخوردار است. استفاده از نمای خشک مزایای بسیاری دارد که از آن جمله میتوان به سرعت اجرای بالا، سبک شدن سازه به دلیل عدم استفاده از ملات، استحکام بالا، کاهش هزینه اجرا، کاهش چشمگیر ضایعات ساختمانی و ایجاد عایق حرارتی و صوتی اشاره کرد. نمای خشک سرامیکی به دلیل استحکام بالا و زیبایی که دارند، رایج ترین مصالح برای نمای خشک ساختمان به حساب می آیند. جهت زیرسازی نماهای چوبی روی سطوح صافی که سفت کاری آن آجر، بلوک و یا مصالح مشابه باشد، می توان با اندود کردن توسط ملات ماسه و سیمان بصورت کاملا تراز و شاقول، به ضخامت حداقل 5 سانتی متر زیرسازی کاملاً مناسبی برای نصب چوب ایجاد کرد. نصب نمای خشک ساختمان بسیار مهم بوده که دقت بالایی می خواهد. این سبک انقلابی در بین نماهای تکراری و یکنواخت این صنعت بوجود آورده که باعث زیبایی و پیشرفت صنعت ساختمان سازی شده است. نما خشک نسبت به دیگر مصالح وزن سبک و تنوع رنگ بیشتری داشته که از خصوصیات بارز آن می توان به انعطاف پذیری بالانسبت به آب و هوای مختلف اشاره کرد.  C​on​tent was g​en​er᠎ated  by G᠎SA C​ontent Gener ator᠎ D᠎em ov er si​on!

انواع روش های نمای خشک

به همین صورت نمای کامپوزیت پروفیل آلومینیومی حدود90% سبک تر از سنگ، 75% سبک تر از شیشه، 85% سبک تر از سیمان و 50% سبک تر از ورق معمولی است . این احتمال وجود دارد که به دلیل استفاده از بست و پین در پشت سنگ، سنگ مورد نظر شکسته شود. برای نصب مشهود بست های استفاده شده به طور واضحی قابل دید هستند، که شما می توانید با رنگ کردن انها را پنهان کنید. روش های نصب سرامیک خشک پرسلانی مجوف با توجه به تکنولوژی بالای تولید این نوع سرامیک خشک پرسلانی به لحاظ قابلیت اکستروژن به اشکال و دیتیل های خاص به دو دسته عمده زیر تقسیم بندی می شود. نمای خشک به دلیل انعطاف پذیری بالا و مقاومت در برابر آب و هوای مختلف بسیار از لحاظ وقت و هزینه می تواند به نفع مصرف کننده باشد. اما در نصب نما به شکل نامشهود، اتصالات بعد از اتمام نصب، دیده نمی شوند.

سیستم های نصب خشک نما چطور اجرا میشوند؟ بی تردید نماسازی ساختمان به روشهای مدرن مزیتهای زیادی دارد که در این مطلب می خواهیم به مزیت های استفاده از نمای خشک و اینکه هزینه استفاده از این مصالح چقدر است سرامیک پرسلانی بپردازیم. استفاده از مواد جدید مانند آهن و آلومینیوم گزینه های جدید ساخت را باز کرد. این نوع نمای ساختمان به بهینه سازی در مصرف انرژی کمک چشم گیری می کند و به جهت آزادی استفاده از روسازی های متفاوت ساختمان را در برابر ورود آب ، صوت و هوا مقاوم می سازد. نما های ملاتی معمولا بعد از 20-15 سال نیاز به ترمیم و بازسازی دارند که مسلتزم تخریب نما و ملات زیر آن است، این عمل موجب افزایش هزینه های ترمیم شده و به علاوه اینکه موجب آسیب دیدن سنگ نما میشود.اما سیستم نصب خشک طول عمر و دوام بیشتری دارد. ۸۰ کیلوگرم از وزن به ازای هر مترمربع از سطح نمای اجرا شده نسبت به روش دوغابی که تأثیر زیادی بر کاهش نیروی زلزله خواهد داشت و اگر در ابتدای طراحی ساختمان، نما بصورت خشک دیده شود با کاهش قابل توجه در وزن ساختمان، نه تنها قیمت تمام شده افزایش پیدا نمی کند بلکه با کاهش وزن اسکلت و فونداسیون در قیمت نهایی نیز تأثیر کاهنده مهمی باقی خواهد گذاشت.

یکی از بهترین متریال نمای خشک، نمای آجری به حساب می آید. قسمت عمده و قابل توجه تاریخ معماری با ساخت نمای با وزن زیاد و سنگین مانند نمای گلی، کاهگلی ، نمای سنگی که توسط رومیان باستان احداث می شد و یا نمای آجری که امروزه بعنوان نمای سنتی شناخته می شود همراه بوده است . وزن کم متریال نمای خشک ساختمان احتمال خرابی بر اثر زلزله یا طوفان های شدید را کاهش می دهد. گاهی مهندسان برای زیبایی نما و ساختمان هایی با نمای سنتی، از متریال سنگ استفاده می کنند. یکی از ابزار هایی که برای نصب خشک استفاده میشود، سیستم نصب خشک TEKTA می باشد. برای نصب و استفاده هر مصالح باید به ویژگی آن دقت کرد. از طرفی با توسعه و گسترش تولیدات و همچنین پیشرفت تکنولوژی، محصولات قابل استفاده در نمای ساختمان به سمت مدرن شدن پیش رفتند و محصولاتی جدید برای نما تولید گردید که بوسیله مزایا و ویژگی های مختلف خود، طراحان ساختمان و مهندسان معماری را به خود جذب کردند. از پانل های بتنی پیش ساخته برای روکش تمام یا قسمتی از نمای ساختمان یا دیوارهای ایستاده ای که برای محوطه سازی ، عایق صدا و دیوارهای امنیتی استفاده می شود که از انواع نمای خشک محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید