خیلی هیجان‌زده. شما ممکن است نباشد به انجام رسید با نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

از دیگر بخشهای فیلم نما میتوانیم به قسمت توضیحات اشاره کنیم که در آن داستان فیلم و سریال قرار گرفته است. استفاده از خطوط عمودی و افقی در نمای مدرن به وضوح قابل مشاهده است و حجم های ایجاد شده معمولا به شکل مکعب و یا مستطیل هستند و استفاده از خطوط منحنی به ندرت در این سبک طراحی استفاده می شود. درسیستم نمای آجر خشک ابتدا یک عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به بدنه ساختمان محکم می گردد، سپس چهارچوب یا اسکلت نگه دارنده که از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم می باشد به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چهارچوب نگه دارنده قرار بگیرد. عایق حرارتی به طور مستقل با اتصال مکانیکی یا چسب به زیر کار محکم می گردد. در این آموزش سعی شده تمام بخشها و ریزهکاریهای مربوط به دیوار چینی و مراحل نازک کاری ساختمان به طور کامل همراه با بازدید از پروژههای مختلف بررسی گردد. این سنگ های نما از بهترین برندهای سنگ موجود در کشور می باشند که در کالاساخت تولید و به فروش می رسند. به این منظور بهتر است که اول از همه چیز یک سری نکات را برای خود مشخص کنید.  Data was cre at ed by behsaznama Con᠎tent G᠎en᠎erat or D​emoversion!

3 حقایق عجیب درباره نمای خشک

نکته مهمی که باید در اجرای نمای سنگی لحاظ گردد ، نحوه ثابت کردن سنگ ها بر روی ساختمان است . اوصل اجرای نمای سنگ ساختمان در اسکوپ کردن با ایجاد یک سری شیار بر پشت سنگ نما و پس از آن بسته شدن شیارها با آرماتور بندی گالوانیزه برای تماس بیشتر سطح سنگ با دوغاب و احتمال ریزش کمتر همراه است. در انتخاب سبکی خاص برای نمای بیرونی ساختمان، مهم این است که چندین مولفه را در نظر بگیرید: آب و هوا و محیط طبیعی، خاص بودن مکان خانه، ظاهر ساختمان های مجاور و تمایل شما برای ادغام با محیط. با توجه به نحوه اجرای آجر نمای خشک، در نمای ساختمان ها که بدون استفاده از ملات می باشد، سرعت اجرای نما بسیار بالاتر از دیگر آجرها می باشد، و هم چنین آجر نمای خشک نسبت به دیگر موارد عایق تر می باشد. در اغلب سیستم های نمای خشک، به منظور جلوگیری از ورود نم یا رطوبت به داخل ساختمان، یک فضای خالی تهویه بین نما و عایق ایجاد می نمایند. سیستم نمای آجر خشک بدون برداشتن سطح دیوار موجود، مستقیماً بر روی دیوار قابل اجرا بوده و بنابراین اجرای این سیستم بدون ایجاد ضایعات و زباله های ساختمانی معمول و هم چنین بدون ایجاد سر و صدا می باشد.  This ᠎po st h as  been  done  by behsaznama C᠎on​tent G ener​at or  Dem​oversi on.

نما های خشک

در ایران نیز نحوه اجرای نمای خشک ساختمان برای اولین بار در دهه 70 مورد استفاده قرار گرفت. پس از نصب اتصالات شاقول اجزاء قائم با فواصل متناسب محاسبه شده نصب خواهند گردید و پس از آن اجزاء افقی با توجه به ابعاد و نوع آجر انتخاب شده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در آخر آجر شیار دار نصب و نسبت به بند کشی با پودر بند کشی خاص تعریف شده برای نمای خشک اقدام می شود. یکی از مناسبت ترین سطوح برای شروع به عملیات اجرایی مربوط به نصب سیستم نمای خشک آجری دیوارهای خشک از جمله سیستم کناف و یا دیوارهای فایبر سمنت می باشند، ولی اجرای سیستم آجر نمای خشک بر روی سایر سطوح متدوال از جمله بلوک با دانه های سبک و سیستم های دیوارهای سه بعدی و سیستم بلوک های اتوکلاو شده ممکن و به سهولت امکان نما سرامیک پذیر می باشد. با توجه به اتصالات شاقول که به عنوان اولین اتصال سیستم نمای خشک به ساختمان مورد استفاده قرار گرفته می شود، امکان اصلاحات احتمالی ناشی از خطای انسانی به راحتی ممکن خواهد بود.

دتایل نمای خشک

در نهایت، مصالح مورد نظر را روی زیرسازی متصل می نمایند و در صورت نیاز به استفاده از درزگیر، با توجه به میزان فاصله مابین صفحات سنگی و سرامیکی، این مرحله را نیز انجام خواهند داد. اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمت های مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسان تر از سایر نماها مانند نمای آجر خشک می باشد، هم چنین در این سیستم دسترسی برای مراقبت های دوره ای به خصوص در ساختمان های مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانه های مسکونی کم ارتفاع، پر هزینه می باشد و معمولاً مورد استفاده قرار گرفته نمی شود. معماران و انبوه سازانی که سرعت و زمان اجرای پروژه های ساختمانی، برای آن ها در اولویت قرار دارد، اجرای سیستم آجر نمای خشک بهترین انتخاب برای آن ها می باشد. بازشو ها و ورودی باید زیبا بوده و از عناصر غیرمتعارف در آن اجتناب گردد. البته نباید فراموش كرد كه انجام نماهای آجری باید در شرایط محیطی مناسب و با دما و میزان رطوبت استاندارد و بدون یخبندان صورت گیرد. به شما پیشنهاد میدهیم برای طراحی نمای بیرونی ساختمان مناسب با بهترین هزینهای که در نظر دارید به متخصصان ما در آراز زرین ماندگار تا بتوانید برای سالیان سال با دیدن نمای زیبای ساختمانتان لذت ببرید و لازم نباشد هر از چند گاهی برای تعمیرات آن هزینه زیادی بپردازید.در کلام آخر باید بگوییم شاید اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به نماسازی سنتی با یک متریال مشخص در نهایت کمی برایتان گرانتر تمام شود، اما در مقایسه با مزایایی که دارد واقعا ارزشش را دارد و توصیه ما برای شما اجرای نما خشک می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید