خیلی هیجان‌زده. شما نخواهد شد اجرا شد با نمای سنگ

نمای رومی بطور کلی از سنگ های گران قیمتی همچون سنگ مرمر و سنگ گرانیت ساخته میشود که این مسئله بابت ارزش زیاد این نوع نما شده است. بنابراین اگر بخواهیم بهترین سنگهای ساختمانی برای نمای خارجی ساختمان را ذکر کنیم، به سنگ های تراورتن و گرانیت برمی خوریم. در نماهای سنگی بین سنگ ها یکسری درز وجود دارد که این درزها باید متناسب با عواملی مانند تغییرات ابعادی، درزگیرها، میله پشتیبان، جا به جایی های سازه ای، رواداریهای اجرایی و رواداریهای ابعادی سنگ باشند. همزمان با کشف این کتیبهها، نقوشی مزین به مهر کارفرمایان نیز وجود دارند که به نظر میرسد اسناد مهم تاریخی باشند. ولی بسته به پرداخت سطح ، به نام های کلنگی ، چکشی ، تیشه ای (یک تیشه، دو تیشه)، سوخته ، پرداخته یا ساب خورده شناخته می شوند. در خاکبرداریهای سالهای ۱۳۳۱ تا ۱۳۳۳ در شمال ساختمان خزانه، دو سر ستون عقاب دو سر پیدا کردند که به احتمال زیاد برای ورودی یکی از کاخها ساخته شده بودند، اما فرصت جابهجا کردن آنها را نداشتهاند.منبع عکس: iranatlas.infoدر قسمت شمالی بنای خزانه نشانههایی از گسترش بنا پس از ساخت اولیه آن وجود دارد که دلیل آن از نظر کارشناسان گسترش خزانه برای تامین ظرفیت لازم بوده است. C onte​nt has ​been cre ated ​with t᠎he he᠎lp of G SA C᠎on te nt​ G​en​er᠎at or D emov᠎er​sion!

قیمت نمای خشک

پس با ورود به محوطه روبهروی شما قرار میگیرند.تندیس این گاوها که در ایران باستان بسیار کاربرد داشته است را با نام ابوالهول میشناسند که نهتنها در ایران باستان، که در بسیاری از نقاط متمدن جهان از زمانهای دور وجود دارند. به دلیل مقاومت و دوام بالایی که دیوریت داره در نماکاری ساختمان کاربرد زیادی داره. شاید بنای کاخ را در زمان داریوش پی ریزی کرده باشند، اما ساخت آن به دوران خشایارشاه باز میگردد.دروازه ملل کاخی با دیوارهای بلند خشتی و چهار ستون بلند است که سه درگاه ورودی دارد. این نقوش را پس از کشف از هم جدا کردند و یکی را در موزه ملی ایران در تهران و دیگری را در تخت جمشید نگهداری میکنند.کتیبههای ایلامی با مضامین مربوط به حقوق و مزایای کارگران و شیوه پرداخت نقدی به آنان را نیز در خزانه یافتهاند. با توجه به مدارک موجود، باستانشناسان زمان ساخت تالار تخت را بین سالهای ۴۷۰ تا ۴۵۰ پیش از میلاد تخمین میزنند. شکل ظاهری تندیسهای ابوالهول در نقاط مختلف جهان با هم تفاوتهایی دارند و سر آنها بهشکل جانوران مختلف یا دیو شکل است. ۱۰ ردیف ۱۰ تایی ستون با نقش و نگار و سر ستونهای گاو دو سر تالار اصلی را نگه میداشتند.

يد، همه را به تایید اهورامزدا، ما ساختيم.

بقایای این ساختمان بزرگ با دیوارهای بلند احاطه شده و با خیابانهای پهن از کاخهای اطراف جدا شده است. اگر برای نمای ساختمان خود قصد خرید سنگ داریم باید دقت داشته باشیم که سنگ ساختمانی مورد نظر ما قرار است بیرون ساختمان باشد و به صورت مستقیم در معرض عوامل آب و هوایی قرار بگیرد. هر آن بنايی كه زيبا می نمايد، همه را به تایید اهورامزدا، ما ساختيم. ۱۲-بلافاصله بعد از خشک شدن ملات در اتمام کار هر قسمت یا چند ردیف سنگ، بندکشی صورت پذیرد. در واقع اسکوپ کردن سنگ، بی نقص ترین روش برای محکم کاری نمای سنگی و جلوگیری از سقوط آنها می باشد. از مهمترین آثار یافت شده از این بخش میتوان به دو نقش برجسته روی سنگ مرمر با نمای آبی تیره اشاره کرد. از جمله علت هایی که امروزه به استفاده از سنگهای تراورتن روی آوردهایم طرح زیبای آنها همچنین به علت وجود سوراخ ها و روزنه ها در این نوع سنگ ها انقباض و انبساط را دفع می نماید و مقاومت خوبی نسبت به سنگهای مرمریت دارا می باشد و به علت نرمی که دارد از لحاظ برشکاری نسبت به سنگهای دیگر بسیار راحت تر بوده و می توانیم نقش نگار بیشتری بر روی آن در بیاوریم .

ی بیرونی سنگی در ساختمان های مدرن می باشند.

از هر قطعه سنگ بزرگ چهار یا پنج پله تراشیده شده است که امروزه در قسمتهای زیادی از آنها خوردگی و ساییدگی دیده میشود. تراورتن نیز بمانند هر سنگ نمای دیگری دارای یک سری مزایا و معایب است و در انتخاب آن باید مواردی همچون هدف استفاده از آن و شرایط جغرافیایی منطقه را مدنظر قرار داد. طراحان و ساختمانسازها نمای هر ساختمان را با توجه به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی هر منطقه و با توجه به سلیقه افراد انتخاب میکنند. پس، این سازه ساختمانی شامل نظافت و نگهداری آسانی است که زیبایی آن را به دنبال دارد. Move: این دستور برای حرکت دادن در اتوکد استفاده میشود و کلید میانبر آن M است. ساخت تالار صد ستون به دستور خشایارشاه آغاز شد، اما در دوره اردشیر اول به پایان رسید. به خاطر همین تنوع رنگ و ظاهر جذاب دارای بازار و قیمت مناسبی برای نمای بیرونی سنگی در ساختمان های مدرن می باشند. بنابراین با توجه به مطالب ذکر شده نمای رومی سیمانی در مقایسه با سنگ از نظر اقتصادی مقرون بصرفه تر است و رنگ کاملا سفید و مات به ساختمان می دهد . گرانیت دارای رنگ های گوناگونی است. ظاهری بلوری شبیه به گرانیت دارد و از این رو معمولا با گرانیت اشتباه گرفته می شود.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد شرکت طراح و مجری نمای خشک لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید