داستان واقعی درباره اجرای نما که کارشناسان نمی‌خواهند شما بدانید

شما می توانید تراورتن ها را در جهت عمود برش داده و در نما به کار بگیرید. به عنوان مثال، در شهرهای آلوده که امکان بارش بارانهای اسیدی وجود دارد، سنگ نمای منتخب برای نمای ساختمانها باید مقاوم به اسید باشد. علاوه بر این، سنگ در نمای داخلی بیشتر به عنوان دکوراسیون کاربرد دارد، بنابراین، به جای توجه به عواملی مثل استحکام و دوام میتوان به ویژگیهایی از جمله رنگ، طرح و بافت آن بیشتر شرکتهای نمای خشک توجه کرد. از آنجایی که سنگ مرمر دارای خاصیتهای درخشندگی، زیبایی و ضد حساسیت است، برای فضای داخلی نیز کاربرد فراوانی دارد. مرمر به لحاظ جذب آب و چسبندگی دوغاب حالتی بینابین گرانیت و تراورتن دارد و از این نظر دارای برتری نسبی هستند. سنگ مرمر از قابلیت صیقل پذیری بالایی برخوردار است و سطحی آینهای دارند. ثابت شده است که نگهداری و دوام سنگ نسبت به دیگر موادی که در نمای ساختمانها استفاده میشود، بسیار آسانتر است و زیبایی ظاهر ساختمان را برای مدت طولانی تضمین میکند. امروزه از این سنگ برای کف، پلهها، به عنوان سنگفرش و… یکی از روشهای بسیار مدرن و موثر ، استفاده از فشار آب برای تراش سنگ ها است که در غیر این صورت به برش واترجت معروف است.

روش اجرای نمای خشک

سنگ تراورتن انتخاب کلاسیکی برای کف و دیوارها هم در داخل و هم در خارج ساختمان است. سنگ کاری داخلی نیز برای سنگ کاری ستون، راه پله و کف ساختمان کاربرد دارد. به دلیل کیفیت و نوع مناسبی که دارند برای سنگ فرش نیز گزینههای مناسبی هستند. یکی از مصالحی که برای ساخت نمای ساختمان به کار برده میشود، سنگ است. به عنوان مثال ساخت این مصنوعات از سنگی مانند گرانیت بسیار سخت می باشد. سنگ نما به انواعی از سنگ ها گفته می شود که در ساخت ظاهر بیرونی بناهای مختلف به کار گرفته می شوند. برخی از هنرمندان نیز تراورتن را به مجسمهای زیبا تبدیل میکنند که با محیطزیست در ارتباط است. سنگ گرانیت بهدلیل اینکه سنگی بزرگ است و همچنین مقاومت بالایی دارد، برش دادن و صیقلی کردن آن بسیار دشوار و هزینهبر است. یکی از مهمترین نکاتی که وجود دارد، این است که انواع سنگ نمای ساختمان را بشناسیم تا بتوانیم گزینه مناسبتری را انتخاب کنیم.

البته همه این محاسن در صورت انتخاب سنگ مناسب محقق می شود زیرا ویژگی های سنگ های مختلف با یکدیگر فرق دارد و هر سنگ مناسب مکان خاصی است. برای اینکه بتوانید فرق این 2 نوع را متوجه شوید و در نهایت بهترین را انتخاب کنید، باید ببینید که سنگ موردنظر شما دارای شکل و قالب خاصی است یا خیر! سنگ چینی یا کریستال تودهای نوعی سنگ آهک یا دولومیتی است. از خصوصیات سنگ نمای چینی یا کریستال این است که نسبت به گرانیت چسبندگی بالاتری دارد، اما چسبندگی آن نسبت به تراورتن پایینتر است. گرانیت به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد، برای شرایط آب و هوایی مختلف مناسب است. اغلب برای انتخاب به شرایط جغرافیایی توجه میشود. برای انتخاب بهترین سنگ نمای ساختمان میتوانید از متخصصین و طراحان مشورت دریافت کنید. قبل از نماکاری باید عمر مفید ساختمان تخمین زده شود، سپس با توجه به آن سنگ نما انتخاب گردد. زیرا هر قسمت ویژگی های مخصوص به خود را دارند.

این سنگ یکی از محکمترین و مقاوم ترین سنگ های ساختمانیست که در نمای خارجی و داخلی مورد استفاده قرار میگیرد و به دلیل تراکم بالایی که در بافت خود دارد آب را به خود جذب نمی کند. سنگ نما در لیست گرانترین مصالح ساختمانی قرار دارد و این امر به دلیل هزینه بالا و فرایند زمانبر حمل و نقل و نصب آن است. یا برای آشپزخانه سنگی مناسب است که در برابر نفوذ آب، مواد شیمیایی، ضربه، خش، … بسته به قابلیتهایی که از نوع سنگ انتظار میرود برای ساختمان میتوان گزینه مناسب را انتخاب کرد. اینکه کدام یک از این سنگها برای نمای داخلی ساختمان استفاده شوند، به سیلقه افراد بستگی دارد. سنگ مرمریت متخلخل نیست و به همین دلیل بیشتر برای نماهای داخلی مورد استفاده قرار میگیرد. می توان گفت آجر نسبت به تمامی مصالحی که در نمای ساختمان به کار می روند ارزان تر است و برای صرفه جویی در هزینهها می توان از این نوع متریال استفاده کرد. اما فقط برای زینت دادن به دکوراسیون بیرونی گزینه مناسبی است. در نماهای سنگی بین سنگ ها یکسری درز وجود دارد که این درزها باید متناسب با عواملی مانند تغییرات ابعادی، درزگیرها، میله پشتیبان، جا به جایی های سازه ای، رواداریهای اجرایی و رواداریهای ابعادی سنگ باشند. ᠎This data has be en done wi th the  he᠎lp of behsaznama Cont᠎ent Genera to r DE᠎MO.

دیدگاهتان را بنویسید