دتایل اجرای نمای خشک خود را به ماشینی با عملکرد بالا تبدیل کنید

با وجود مزایایی که نمای رومی دارد اما از طرفی کارشناسان معتقدند که با توجه به وزن زیاد سنگها و سنگین شدن نما و از طرفی اتصالات غیر حرفهای که گاهی اوقات در هنگام اجرا صورت میگیرد ، این نوع نما برای خیابانها و کوچههای باریک مناسب نیست و در هنگام زلزله یا حوادثی از این دست میتواند خطر آفرین باشد. با وجود مزایایی که نمای رومی دارد اما از طرفی کارشناسان معتقدند که با توجه به وزن زیاد سنگها و سنگین شدن نما و از طرفی اتصالات غیرحرفهای که گاهی اوقات در هنگام اجرا صورت میگیرد ، این نوع نما در مقایسه انواع نمای ساختمان برای خیابانها و کوچههای باریک مناسب نیست و در هنگام زلزله یا حوادثی از این دست میتواند خطر آفرین باشد. ویژگی های ورق کامپوزیت در نمای ساختمان و نمای خشک به شرح زیر است. به عنوان نمونه ورق کامپوزیت یکی از متریال هایی است که به عنوان نمای خشک در ساختمان ها موردد استفاده قرار می گیرد.

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

یکی از پر کاربردترین نماهایی که در گذشته برای نمای ساختمانها مورد استفاده قرار میگرفته آجر، کاشی و سنگ بوده که با پیشرفت صنایع مصالح دیگری نیز وارد این حوزه از صنعت ساختمان سازی شدند. صفحات زیرین اشباع شده پشم معدنی فوق العاده فشرده ، الیاف سیلیکات کلسیم ، ورقه های آلومینیوم و کاشی ها و آجرهایی سفالین که گستره ی وسیع از رنگ و بافت راا در بر می گیرد. این تنوع در اندازه ی آجرها، باعث ایجاد بافت های مختلف دیواری می شود که به نظر می رسد سایه و نور متفاوت است. از مزایای سنگ نمای رومی زیبایی و تنوع رنگ در انتخاب سنگ بوده و مقاومتی است که این نما در برابر آتش سوزی دارد. در سایر موارد ممکن است آجر مورد نظر پیش از موعد از محل نصب کنده شود. در صورتی که آببندی با دقت کافی صورت نگیرد، با نفوذ آب و ایجاد خوردگی و زنگ زدگی استحکام نما تا حد زیادی کاهش مییابد و ممکن است در مقابل عوامل محیطی مقاومت خود را از دست بدهد. نمای سیمانی در رنگهای سفید و رنگی در صنعت ساختمان به کار گرفته میشود و در مقایسه انواع نمای ساختمان باید بدانیم که در زمینه قیمت انواع نمای ساختمان نمای سیمانی در مقایسه با سایر نماها ارزانتر است و از مهمترین مزیتی که این نوع نما دارد سرعت بالای اجرای آن در کمترین زمان است.

قیمت اجرای نمای خشک

نمای خشک سنگی جزو گرانبهاترین سیستم نمای ساختمان شناخته می­شود. در این سیستم ، تایل ها توسط یک کلیپس که به وسیله پیچ یا پرچ بر روی پروفیل های زیر سازی متصل شده اند ، سوار می شوند. در اجرای نماهای خشک در دو بخش اقدام به ایجاد عایق بندی ساختمان خواهیم کرد: در مرحله اول که عایق حرارتی و صوتی بصورت چسبی و یا مکانیکی به نما متصل می شود و در مرحله بعدی یک فاصله هوایی بین عایق زیرین و پوسته خارجی نما ایجاد می گردد. یکی از روش های جلوگیری از شوره آجر نما استفاده از تهویه مکانیکی برای خشک کردن ملات و دوغاب است. تنوع طرح و رنگ آجر نما کد AR88 آذرخش باعث شده است که این نوع آجر برای طراحان معماری و طراحی نما ساختمان بسیار جذاب بوده و استفاده از آن در صنعت ساختمان ایران رواج زیادی داشته باشد. به صورت کلی رنگ ســفید در طراحی معماری احســاس صلــح و آرامــش، راحتــی و امیــد را بــه ارمغــان مــی آورد. به طور کلی سنگ در نمای ساختمان محبوبیت بیشتری از سرامیک دارد ولی سرامیک به دلیل یکنواخت بودن رنگ و طرح به دلیل آنکه ساخته دست هستند نمای یک دست بهتری را به نمای یک ساختمان میدهد در حالیکه سنگها به دلیل آنکه به صورت طبیعی استخراج میشوند هر کدام متمایز از یکدیگر هستند و این مهمترین تفاوت سنگ و سرامیک نما است.

یک مثال می تواند مفهوم را مطالب بشتر واضح تر کند. بعنوان مثال ریختن نما در اثر عوامل مختلف در اجرای نما بصورت ملاتی، یکی از مشکلات رایج این روش بود. یکی از روش های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روش ها در دهه ی 70 خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. استفاده از پوشش نمای نانو در مقایسه انواع نمای ساختمان موجب میشود تا طول عمر ساختمان نیز افزایش یابد. این نما با قرار گرفتن زیاد در مقابل نور خورشید به مرور زمان کمرنگ میشود. مقاومت آن به اسید خوردگی و پرتوهای فرابنفش بدین معنی است که ظاهر زیبای آن با وجود تابش مستقیم نورخورشید در طول زمان دست نخورده باقی می ماند. پس شما میتوانید با خیال، آجر لفتون را به صورت عمده و حجم بالا با قیمت عالی و درجه یک، سفارش دهید و در سریعترین زمان ممکن، آن را تحویل بگیرید. آجر نسوز سفید به دلیل داشتن استحکام بالا به ماندگاری نمای ساختمان شما کمک خواهد کرد همچنین می توانید آجر سفید را با کمترین هزینه تهیه کنید. همچنین نمای سیمانی مقاومت بسیار بالایی دارد. همچنین نمای رومی به دلیل گران بودن سنگهای مختص این نما بسیار هزینهبر بوده و در پروسه ساختمان سازی به صرفه نخواهد بود. ᠎Th is w as creat ed ᠎by https://behsaznama.com nbsp;Conten​t ᠎Gene​rato​r DEMO᠎.

دیدگاهتان را بنویسید