دتایل اجرای نمای خشک کیست؟

•اصول اجرای دیوار سازی سنگی، بر اساس کلیه جهاتی که قبلاً گفته شده باید اجرا شود. •در دو نوع الف – دیوار یک آجره با پیوند کله و راسته و ب – دیوار یک آجره با پیوند بلوکی اجرا می گردد. افزایش شمارش معادن اکتشاف شده قسي تراورتن مسبب کاهش قیمت این نوع انعطاف ناپذير شده است و موجب گردیده شمار نهاد های سنگی که عمدتاً دريا پي سبک های دوران رميدن باستان طراحی می شوند مكرراً دوبرابر آلامد شده و بسیاری از افراد از طرح نمای رومی برای ساخت خود دل بهم خوردگي کنند. •برای اتصال دیوار بتنی با دیوار پشتواره سنگی، باید در موقع اجرای دیوار سنگی میلگرد گذاری به شکل شاخک هایی در آن پیش بینی شود. •در مواردی ساختن دیوار یک نیمه آجری برای بُعدی طویل امکانپذیر نمی باشد، در چنین شرایطی از وجود لابند و لاریز استفاده می شود. •در این دیوار سازی باید ابعاد سنگ و آجر کاری طوری محاسبه شود که بعد از هر چند رج، رج آجری در عمق سنگ نشست کند. •در مواردی با توجه به اینکه عایق کاری دیوار سنگی خالی از اشکال نمی باشد و یا مقدار سنگ مناسب به میزان کافی نمی باشد در پشت دیوارهای سنگی کمتر از 50 سانتیمتر مبادرت به دیوار سازی آجری در عرض 20 سانتیمتر می شود.

• در قسمت داخلی، روی اندود نیز گچ کاری و نقاشی می شود.

کافی است با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید تا کاتالوگ و قیمت محصولاتمان را برای شما ارسال کنیم. •ملات گل رس همراه با کلوش کاملاً مخلوط و ورز داده شده، و با حالتی سفت از طرف داخل و خارج در بین تخته ها در اندازه کافی پر می شود. 3- گل ها را درون قالب های مخصوصی میریزند و تحت فشار قرار می دهند. در این بخش شما را با انواع آجرنماهای ساختمان آشنا میکنیم تا بتوانید در زمان خرید بهترین نوع را انتخاب کنید. البته مهارت و تبحر تیم های نصب این نوع آجر نیز در این زمینه تاثیر مستقیم دارد. • در قسمت داخلی، روی اندود نیز گچ کاری و نقاشی می شود. بهتر است از پوشش ضد زنگ یا رنگ بر روی مقاطع فولادی به کار رفته در شاسی کشی استفاده شود. تنوع طرح و رنگ آجر نما کد AP40 آذرخش باعث شده است که این نوع آجر برای طراحان معماری و طراحی نما ساختمان بسیار جذاب بوده و استفاده از آن در صنعت ساختمان ایران رواج زیادی داشته باشد.

اجرای نمای خشک آجری

با وجود مزایایی که نمای رومی دارد اما از طرفی کارشناسان معتقدند که با توجه به وزن زیاد سنگها و سنگین شدن نما و از طرفی اتصالات غیر حرفهای که گاهی اوقات در هنگام اجرا صورت میگیرد ، این نوع نما برای خیابانها و کوچههای باریک مناسب نیست و در هنگام زلزله یا حوادثی از این دست میتواند خطر آفرین باشد. در نمای ترکیبی سنگ و آجر ، رنگ به کار رفته بر خلاف دیگر نماها مصنوعی نمی باشد و رنگ آن ها به دلیل حرارت بالای کوره در هنگام ساخت آجر ها به دست می آید و به همین دلیل این نما ها دارای مقاومت بالا در مقابل اشعه uv و نور مستقیم آفتاب می باشند و تغییر رنگ نمی دهند . قبل از رنگ کردن، سطح مورد نظر را روغن بزنید. شستشوی نمای ساختمان های قدیمی به این علت که مدت زمان طولانی از ساخت و عمر آن میگذرد و هیچ گونه نظافتی روی نمای آنها از سال ساخت تا به حالا انجام نشده است جرم و آلودگی های زیادی را به خود جذب کرده است و کاملا رنگ سنگ هارا تغییر داده است برای برطرف کردن این کثیفی های نما نیازمند دستگاه واترجت 200 یا 300 بار و مواد مخصوص خواهیم شد.

Th​is con tent h as been c reat ed ​wi᠎th the  help  of https://behsaznama.com Con᠎tent Gener᠎ator DE MO.

انواع اجرای نمای خشک

یک سر اسکوپ را بر روی دیوار و سر دیگر آن را روی شیار سنگ قرار می دهند به طوری که سوراخ اسکوپ در امتداد سوراخ سنگ باشد. •اگر دیوار سنگی مرتفع باشد، برای ایستایی آن از لغازدهی به شکل سر پایه در دیوار طویل سنگی نیز استفاده می شود. •در مواردی مانند کناره های جاده های کوهستانی که ریزش کوه وجود دارد یا کناره های جاده که تپه های خاکی مرتفع می باشد، برای نگه داری دامنه کوه و تپه، دیوارهای سنگی به شکل خشکه چینی و به اصطلاح ”گابیون سازی“ اجرا می شود. همچنین، اگر قطعه ای آسیب ببیند و یا نیاز به جایگزین شدن پیدا کند این کار به راحتی صورت می گیرد. آجر های نسوز جذب آب بالایی دارند و نیازی به زنگ آب کردن ندارند و با استفاده از ملات زیر سطح کار چسبندگی مورد نیاز خود را به دست می آورند. معمولاً در هر متر مربع، بین3 تا 4 قطعه از سنگ های کاملاً عمقی و ریشه ای که طولآنها 4/3 از عرض دیوار را پوشش دهد استفاده می شود. •در لابلای سنگها و فضای خالی آنها با استفاده از لاشه گذاری و دوغاب ریزی هر رج (اصطلاحاً آب بندی کردن رج ها)، دیوار سنگی ساخته می شود.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با این مطلب وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید