دروس برتر نه در مورد نمای خشک سنگ برای یادگیری قبل از رسیدن به 30

این عایق به صورت مکانیکی و مستقل بین سازه و نما نصب میشود. در این نوع نما میتوان از ترکیب آلومینیویم و شیشه در طراحی نمای ساختمان بهره گرفت. از طرفی نما را میتوان به عنوان چهره ساختمان تلقی کرد که در مقابل دید عموم قرار دارد. مصالح ساختمانی در طراحی و اجرای نمای ساختمان اداری، الزاما نباید از سنگ باشد و بر اساس حدود مجاز ضوابط طراحی نمای ساختمان میتوان از شیشه، فلز و کامپوزیت استفاده کرد. با توجه به موارد یاد شده و تخصصی شدن طراحی و اجرای نما، دانستن برخی موارد در رابطه با این مسئله، خالی از لطف نیست. در طراحی و اجرای نمای مسکونی، باید به این مسئله توجه داشت که نما نباید به گونه ای باشد که تضاد زیادی با سایر ساختمان­ها ایجاد کند. عملکرد غیر یکپارچه در زلزله با توجه به اینکه این ورق ها بصورت ثابت به نمای ساختمان متصل نمی شوند، هنگام وقوع زلزله ورق ها در جای خود حرکت کرده و امکان فرو ریختن آن به حدأقل می رسد.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

Content was gen᠎er᠎at ed by G᠎SA C onte nt​ G᠎en᠎erat᠎or​ D᠎emoversi᠎on᠎.

قیمت نمای خشک

به همین دلیل عمدتا برای محکم کردن سنگ نما ساختمان اکثر شرکت ها از این روش استفاده می کنند. پنل های پی وی سی مورد استفاده برای نمای خارجی ساختمان در مقابل اشعه UV مقاومت قابل توجهی داشته و جایگزین بسیار مناسبی برای ورق کامپوزیت، ترموود و همینطور مصالح سنتی است. هدف این افراد از طراحی و اجرای نمای خشک سنگ افزایش مقاومت نمای ساختمان در برابر بادهای شدید بود. استفاده از کامپوزیت آلومینیوم این حالت را ایجاد میکند که ظاهر سازه بسته به نحوه تابش نور و زمان روز تغییر کند و در هر زمان از شبانه روز، چهرهای خاص به ساختمان میبخشد. البته علاوه بر قیمت اجرای نمای سرامیک خشک، باید هزینهای که به طراح ساختمان برای ترسیم طراحی پیچیدهتر پرداخت میکنید نیز در نظر بگیرید. یکی دیگر از محصولات پی وی سی مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی، استفاده از نمای پی وی سی برای نمای خارجی ساختمان می باشد. به طور کلی، طراحی نمای کلاسیک در مجتمعهای تجاری که ارتفاع زیادی دارند، جلوه چندانی ندارد و بیشتر در ساختمانهای کوتاه تر مورد استفاده قرار میگیرد. برای ساختمانهایی که ارتفاع زیادی دارند، باید تست تونل باد با دقت بالایی انجام شود که اهمیت این مسئله در مناطق بادخیز به مراتب بیشتر است.  This conte nt has been cre​at᠎ed wi᠎th the help  of behsaznama Content G᠎en​erator Dem over sion.

سرامیک نمای خشک

در مقابل این مسئله، رنگهای تیره قرار میگیرند در واقع رنگهای تیره بیشتر مناسب متراژ بالا هستند و در صورت استفاده از این دسته از رنگ­ها در متراژ بالا، چیزی از ابهت ساختمان کم نمیشود. نمای کلاسیک، به طور کلی یک نمای تجملی به حساب میآید که محدودیتهایی برای آن در برخی از شهرها در نظر گرفته شده است به همین دلیل پیش از طراحی نمای ساختمان به این سبک، از آخرین ضوابط طراحی نمای ساختمان، باید آگاهی کافی داشت. همچنین شرکت نانوفرازسپاهان محصولات پوشش نانو چوب، پوشش نانو ترموود، پوشش نانو آجر را برای محافظت و آبگریزی این سطوح ارایه می دهد. نوسازی در بافت شهری، جان تازه ای به خود گرفته است و از همین رو متقاضیان برای طراحی نمای ساختمان، رو به افزایش هستند. به راحتی با برس یا غلطک و اسپری می توان آن را در نمای ساختمان به کار برد. هر کدام از مصالح ساختمانی که برای ساخت نما استفاده میشود دارای ویژگیهای مخصوص به خود میباشد و با توجه به این مساله یک نمای موفق نمایی است که علاوه بر زیبایی در حفظ انرژی نیز موثر باشد و مانع اتلاف انرژی گردد که این مستلزم استفاده از مصالحی است که ضریب انتقال حرارتی کمتری داشته باشد.

اجرای نمای خشک در ایران

باید کلیه ی ویژگی های هر کدام را متناسب با سطوحی که قصد رنگ آمیزی آن را دارید با یکدیگر مقایسه کنید و آنچه را که به هدف شما نزدیک تر است را انتخاب کنید. مصالح استفاده شده در نما از جنس و کیفیت با دوام و مرغوب انتخاب شود. نمای ساختمان، علاوه بر اینکه در شهرها اهمیت دارد، در ویلاها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اصل انتخاب رنگ در رابطه با متریال نما نیز مصداق دارد، یعنی هر چه متراژ زمین کوچک باشد، باید تا جای ممکن از رنگهای روشن استفاده کرد که ساختمان بزرگ تر جلوه کند. این نوع نما یکی از انواع نماهای شیشه ای به حساب میآید که در آن از سیستم پوشش با سازه خود ایستا بهره گرفته میشود. مهندسین معمار که در زمینه طراحی و اجرای نما به ویژه طراحی نمای مسکونی، فعالیت دارند این مسئله را به خوبی میدانند که هر چقدر نماها به یکدیگر نزدیک­تر طراحی شوند، به لحاظ بصری حس بهتری را در مخاطب ایجاد خواهند کرد. اگر فردی به سبک مدرن محوطه سازی علاقه داشته و در عین حال نمای کلاسیک را نیز دوست داشته باشد، در چنین شرایطی یک عدم هماهنگی بین محوطه و نما به وجود میآید.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد اجرای نمای خشک در ایران لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید