ده ترفند شگفت‌انگیز برای استفاده از نمای خشک خود

از دیگر مواردی که الزامی است در زمان طراحی نما به آن دقت کرد، استفاده نکردن از عناصر گوناگون و نا هماهنگ است. رنگبندی هماهنگ مصالح به کار برده شده، یکی از خصوصیاتهای مهم و زیبای یک نما محسوب میشود و در صورتی که گزینش رنگ مصالح با عنایت و به شکل صحیح انجام شود، میتواند مطلوبیت و مرغوبیت مصالح استفاده شده در نمای ساختمانها را نشان دهد. اصول طراحی نمای ساختمان ؛ نما یکی از مهم ترین بخش های یک ساختمان را تشکیل می دهد. شیکترین و منحصر به فرد ترین نماها، حتی در صورتی که توسط مشهورترین معماران طراحی شده باشند، اما در اجرای آنها متریال باکیفیت و خوب به کاربرده نشده باشد، به عدم پیروزی در به وجود آوردن یک نمای جذاب منجر خواهد شد. یکی از مزیت هایی که شرکت رانا کیمیا فام را در سطح ملی مطرح کرده است استفاده از مجرب ترین پرسنل فرهیخته و متخصص در این حوزه است. این محصول یکی دیگر از انواع آجرنما بوده که دارای بیشترین میزان فروش در رنگهای زرد، نارنجی و قهوهای است. در این نوع سیستم ها به دلیل اینکه پروفیل های عمودی آلومینیومی از میان درز سرامیک ها دیده می شوند، به جهت زیبایی بیشتر این پروفیل به رنگ مشکی رنگ آمیزی می شود. Post w​as created by behsaznama Content Gener᠎ator  DEMO .

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

چندین نوع کاربری مختلف نیز می بایست در طبقات مختلف سازماندهی می شد که هر یک ملزومات خاصی از نظر دسترسی و امکانات تاسیساتی را طلب می کردند. تعدادی از پروژه های طراحی نما و اجرایی نمای ساختمان که توسط شرکت معماری هیرادانا در مناطق 1 و 2 و 5 به اتمام رسیده را میتوانید مشاهده کنید که شامل نما کلاسیک و نما مدرن و سایر سبک ها می باشد . ابعاد آن همانند سایر آجرها بوده و میتوانید متناسب با نیازتان یکی از ابعادش را خریداری کنید. آجرهای معمولی مانند سایر متریالهای نمای ساختمان نویزها را از خود عبور میدهند؛ اما با پیشرفت تکنولوژی آجرهایی با قابلیت جذب صدا و عایق صوتی تولید شدهاند. این نما به علت وجود حفره های هوایی به عنوان عایق مازاد، عملکرد صوتی ساختمان را افزایش میدهد و صدای بیرون را بین 10 تا 20 درصد کاهش می دهد. بدون شک کاربرد آجر عایق صوتی برای نمای ساختمان به ارزش آن میافزاید. در این صورت همه بخشهای نمای آجری با هم همبستگی و هماهنگی خواهند داشت. این لعاب طول عمر آن را افزایش میدهد.  This  data was writt en ᠎by behsaznama C​on tent G᠎en er᠎ator  D᠎em over​si on .

اجرای نما – چیست؟

به عبارت دیگر، زمانی به یک نما پیوسته گفته میشود که بتوان آن را به عنوان یک کل نگاه کرد و نه دسته ای از شکلهای پراکنده، که هر یک ساز خود را میزنند. وجود یک نمای چشمنواز و شکیل، ظاهر ساختمان را آرمانی خواهد کرد. از دیگر موارد مهم در طراحی و اجرای نماهای آجری، هماهنگی رنگ مصالح استفاده شده در به وجود آوردن نمای ساختمان است. اجرای نما ساختمان با استفاده از مصالح مختلفی همچون سنگ، سیمان، شیشه، چوب، آجر و کاهگل صورت میگیرد. اصولا با انجام یک عنصر شاخص در نما، تعادل ساختمان از شکل یکنواخت بیرون آمده و قسمت در نظر گرفته شده که در اجرای آن عنصر شاخص به کار برده شده است، در میدان توجه قرار میگیرد. اجراي نمای خشک، با استفاده از پیچ و مهره صورت میگیرد. علاوه بر این، با توجه به تحقیقات صورت گرفته میتوان گفت که در برابر فرسایش و برخورد با مواد شیمیایی مقاوم است.

علاوه بر این، در زمان آتش سوزی نیز مقاومت فوق العادهای دارد و به ندرت نمای خشک نمایان ساختارش تغییر میکند. از میان انواع سیستم های نما می توان گفت این نما مورد تایید بسیاری از استانداردهای جهانی در صنعت ساخت و ساز واقع شده است و اغلب طراحان و معماران با اجرای این نما در بسیاری از ساختمان ها سبب گسترده شدن نمای سرامیک خشک در سراسر نقاط دنیا شده است. اما این مورد، تمام مزیتهای آن نیست. اما با سیستم ملاتی، محدودیت هایی برای انتخاب مصالح به وجود می آمد. امروزه دیگر نگرانی برای خراب شدن آجرها قابل توجیه نیست؛ اما تولید آجرهای نما با مشخصات فنی و روشهای جدید، مد نظر کارشناسان قرار دارد. با توجه بیشتر به صرفهجویی در انرژی، آفرینش نماهای ویژه و شکیل برای نمای ساختمانها اهمیت یافت. و در مقابل بارهای دینامیکی از جمله زلزله عملکرد بسیار خوبی دارد. انتخاب چهارچوب نگه دارنده و اتصالات مقاوم و ماندگار در برابر سرما و گرما و بخار آب و گازهای موجود در هوا در زمان اتصال، شرایط زیر کار و بارهای اضافی از قبیل فشار و باد و باران و نوع ارتباط چهارچوب با سازه از اهمیت بالایی برخوردار است. دیوار بارهای جانبی ناشی از فشارِ باد و طوفان را که بر آن وارد میشود از طریق اتصالات در طبقات یا ستونهای ساختمان به سازه اصلی ساختمان منتقل میکند.

دیدگاهتان را بنویسید