ده راه‌های مضحک ساده برای بهبود کرتین وال شما

اما در روش نصب نما خشک ساختمان، سنگها و آجرها یا هر متریال دیگری را با استفاده از زیرسازیهای آلومینیومی و بدون ملات در جای خود قرار میدهند. در این روش ابتدا سطح با ملات ماسه سیمان به ضخامت 3 سانتیمتر پر میشه. اغلب نماسازیها درگذشته با کمک مصالح و ملات ها انجام میشد که این عمل میتوانست بار اضافی را به ساختمانها وارد کرده و از مقاومت آنها در برابر فشار، تکان و زلزله بکاهد. فواصل، اندازهها و نوع اتصالات زیرین، به گونهای طراحی میشود که در برابر عوامل مخرب از جمله باد از مقاومت خوبی برخوردار باشد. فواصل و اندازه ها دراین چهارچوب باید به گونه ای طراحی شود که در برابر عوامل مخرب مثل باد و رطوبت مقاوم باشد. سرامیک های با درجه سختی پایین (درجه 1) در برابر رطوبت، سایش، رفت و آمد و …. بسیاری از کفپوش ها در برابر عوامل مختلف مثل نور خورشید، مواد شیمیایی و … بسیاری از مهندسان و کارفرمایان کرتین وال را به عنوان یک نمای خشک در ساختمانها به کار میبرند.  This c᠎ontent was c reat​ed wi᠎th behsaznama Content Gen erat or D​emover si on​.

شرکت طراح و مجری نما

مصالح و اتصالات: مصالحی که قابلیت نصب به صورت خشک را دارند مثل کامپوزیت، سرامیک، نماهای شیشه ای، سنگ و … سرامیک ها در نمای خشک به وسیله گیره هایی به صورت پنهان یا نمایان به شاسی متصل میشن. در نتیجه لایه داخلی دیوار که خلل و فرج کمی داشت به وسیله سنگدانه و ملات آهکی پر می شد. در سیستم اجرای نمای خشک آجری برای اتصال آجرها به هم از ملات استفاده نمی شود و از اتصالات خاصی چون گیره ها و یراق آلات استفاده می شود. در سرامیک کاری دیوار حیاط میشه از سرامیک با این خاصیت استفاده کرد. در ادامه شما رو با این دلایل آشنا می کنیم. در این متن سعی کردیم درباره سرامیک نما یا سرامیک خشک صحبت کنیم. عایق حرارتی : به صورت مستقل و با اتصال مکانیکی، یک لایه عایق حرارتی توسط چسب یا اتصالات مکانیکی به زیر کار، یعنی دیوار اصلی ساختمان متصل می شود. البته قبل از شروع کار، کرومبندی انجام میشه تا شیب به درستی اجرا بشه.  This  post has  be᠎en gen​erat​ed  by G​SA C on tent Gener​ator D​emov ersion​.

پس در این مرحله نهایت دقت رو بکنین تا کار با کیفیت بشه. برای پهن کردن ملات ازشمشه ی ملات استفاده میشود.آجرباید درتمام رج ها باریسمان وشاقول چیده شود.درموقع دوغاب دادن باید دقت شود دوغاب روی نما ریخته نشود چون منظره ی ناخوشایندی سرامیک پرسلانی دارد. 5. لایه محافظ روی دیوار و قسمت های ریز کار باید به دقت کنترل و بازبینی شود. سرامیک های پرسلانی به دلیل تحمل فشار و دمای بالاتر، تخلخل کمتری داره در نتیجه لکه گیری کمتر و به دنبال اون قیمت بالاتری داره. سیستمهای نمای کرتین وال، که دارای لامل هستند، به دلیل شکل ظاهری و داشتن عایقهای حرارتی از عایقبندی بالایی برخوردار هستند و نفوذ پذیری در این دسته از سیستمهای مربوط به نمای ساختمان امکان پذیر نیست. این نماها ساختاری نیستند و با طراحی، تنها قادر به تحمل وزن خود هستند، در حالی که بار باد و گرانش را به سازه ساختمان منتقل می کنند. باز بودن این درزها این امکان را فراهم می آورد که هوا در پشت سرامیک ها جریان داشته باشد و از ایجاد تقطیر در پشت سرامیک ها جلوگیری به عمل آید. اینکه از چه متریالی در نمای خشک استفاده شود و اینکه طراحی کلی نما به چه صورتی باشد، روی قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود.

اینکه از چه نوع سرامیکی استفاده کنین به کاربری فضای مورد نظر، سلیقه و بودجهی شما بستگی داره. فاکتور های بسیار زیادی را در طراحی و انتخاب یک نمای اصولی باید در نظر داشت، ازجمله شکیل بودن نما، مصالح مورد نیاز برای اجرای نما چه خشک و چه ملاتی، هزینه های پروژه مد نظر، دوام و پایداری نمای اجرا شده، نحوه و زمان اجرای نما. انواع نمای خشک را در بالا توضیح دادیم، اکنون به خوبی میدانید که چند نوع نمای خشک در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار میگیرند. بنابراین عایق را خشک نگه داشته و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی زیادی می کند. مقاوم است. به همین دلیله که از سرامیک برای کف پاساژها که تردد زیادی داره استفاده میشه. پیش از ریختن دوغاب به سرامیک ها اجازه بدین که 24 ساعت استراحت کنن. نمای خشک نیز جزء همان نماهایی است که با دیدن آن میتوان پی به خلاقیت سازنده آن برد. امروزه حتی خوش بینانه ترین برنامه ریزان نیز پذیرفته اند که ساخت ارزان ترین خانه با ساده ترین طرح و مصالح نیز از توان حداقل یک سوم خانوارهای شهری کشورهای جهان سوم خارج است.

دیدگاهتان را بنویسید