راز اجرای نما موفق

در نهایت پس از نصب سرامیک هیچگونه کلیپسی روی نما دیده نخواهد شد. امروزه با گسترش استفاده از کاشی و سرامیک، سرامیک نما به یکی از محبوب ترین پوشش دهنده های نمای ساختمان تبدیل شده است. سنگ های ورقه ای با داشتن ظاهر بسیار طبیعی، مقاومت بالا، کیفیت و قیمت مناسب، یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای اجرای کف با سنگ لاشه انواع نمای ساختمانی و ویلا، می باشند. به طور معمول گسستن این صفحات از یکدیگر غیرممکن است چرا که دوام، مقاومت شیمیایی بالا، چسبندگی سریع و پایدار باعث این اتفاق می شوند.این استحکام و ناگسستن صفحات از هم باعث شده که این نما در برابر اشعه قدرتمندUV و فعل و انفعالات جوی مقاومت کند. مقاومت و دوام شیمیایی بالا و چسبندگی به سرعت و پایدار رزین های مصرفی سبب پیوند ناگسستنی لایه های مختلف این پنل می شود. با توجه به اینکه اغلب ساختمان های ویلایی در مناطق دارای آب و هوای خاص بنا خواهند شد، انتخاب سنگ هایی که دارای مقاومت و کیفیت بالا باشند، اهمیت ویژه ای دارد.

انواع روش های نمای خشک

Data was c᠎reat​ed by behsaznama Content Generator  D᠎emover si on.

در این روش دو سر سنگ پلاک را شیار ایجاد می کنند و مفتول آهنی به قطر ۲ میلیمتر را از این شیار ها عبور داده و گره می زنند. در این روش نیز هیچگونه اتصالاتی روی نما دیده نخواهد شد و نمایی یکپارچه و زیبا را به نمایش می گذارد. آبنما یکی از بناهای سنتی و بسیار زیبا می باشد که از قرن های گذشته در بین معماران و طراحان ایرانی، از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. اجرای کف، یکی از کاربردهای رایج سنگ های لاشه می باشد. به عنوان مثال؛ در صورتی که شما مایل باشید برای اجرای بدنه و نمای ویلا از سنگ های ورقه ای قهوه ای استفاده کنید، با طیف رنگی کرم تا قهوه ای این سنگ روبرو خواهید شد. در این صورت، باید از رنگ های خنثی، سنگ های خاص و طراحی های مختص ساختمان های اداری، استفاده کنید. انواع روشهای اسکوپ سنگ چست؟ برای جلوگیری از سقوط سنگ بین ملات پشت آن و سنگ به روشهای مختلفی گیرداری ایجاد می کنند که به این روشها در اصطلاح اسکوپ کردن سنگ می گویند. این سنگ ها به دلیل داشتن شکل و ظاهر تراش نخورده و همچنین داشتن اندازه های متنوع، برای اجرای کف ساختمان و معابر مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

اجرای نمای خشک در ایران

هر کدام از این سنگ ها دارای ویژگی های منحصر به فرد بوده و برای موارد مختلفی، مورد استفاده قرار داده می شوند. در این روش دو عدد لقمه سنگ با چسب سنگ به سنگ پلاک اتصال داده و سپس سنگ را نصب می کنند. در این روش سرامیک ها پس از زیرسازی و نصب رانرهای آلومینیومی عمودی ، سرامیک ها مسلح سازی شده و در داخل کلیپس هایی از جنس استیل قرار میگیرند. سنگ های مختلفی برای اجرای نمای ویلا و بدنه ی آن، مورد استفاده قرار می گیرند. حتی برای ساختمان های بلند دیگر نمای سنگ را بصورت خشک اجرا میکنند و کاملا توسط ریلهایی سنگ ها را مهار می کنند. تمام سنگ های نما و سنگ هایی که بصورت قائم نصب می شوند مانند سنگ هایی که در راهروهای بیمارستانها و مدارس نصب شده باید اسکوپ شوند در غیر اینصورت بر اثر کوچکترین زمین لرزه ای سقوط کرده و خطرآفرین هستند. اینکه اگر نمای ساختمان تراز نباشد، قرارگیری ملات بر جدار سازه، عدم تراز بودن را کم کرده و میزان خطا را کاهش میدهد. یکی از عامل های طرفداری نمای خشک کامپوزیت، سبک وزن بودن آن به دلیل استفاده از آلومینیوم در آن است.این نما به حدی سبک است که وزن آن در یک متر مربع، حدود 5 تا 8 کیلوگرم است که در برابر مصالح دیگر چون سنگ، شیشه و سیمان وزن سبک تری دارد.

به خاطر نمایان بودن این کلیپس ها به این روش اجرایی اصطلاحا روش اجرای کلیپس نمایان یا آشکار می گویند. در روش بعدی استفاده از اب و سیلیس است که لکه ها و جرم های سخت را با ان شست شو می کنند. در اجرای کف معابر عمومی همچون بازار های شهر، پارک ها و فضاهای سبز، به طور عمده از سنگ لاشه استفاده می شود؛ زیرا این سنگ ها دارای مقاومت بالا و اندازه های مناسب، هستند. البته انتخاب سنگ هایی که برای نمای درون ساختمان بکار برده می شوند با انتخاب سنگ هایی که برای بدنه و نمای بیرونی ویلا کاربرد دارند، متفاوت است؛ به صورتی که در مورد اول از سنگ های ظریف تر و دارای تنوع رنگی بیشتر استفاده می کنیم، در حالی برای اجرای نما و بدنه ویلا، از سنگ های دارای مقاومت بالاتر استفاده خواهد شد. برای اجرای نمای ویلا، می توان از انواع سنگ های ورقه ای استفاده نمود. This artic᠎le has ​been creat ed ​with the ᠎help of behsaznama᠎ C​ontent G enerator​ D emover sion!

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد نمای مدرن بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید