راز اجرای نما که هیچ کس درباره آن صحبت نمی کند

سیستم های نما خشک شامل عناصر سازه ای هستند که مقاومت جانبی و عمودی را در برابر باد و سایر عوامل محیطی ایجاد می کنند و عناصر پوششی برای ساختمان به شمار می روند که مقاومت در برابر آب و هوا و عایق حرارتی، صوتی و مقاومت در برابر آتش را فراهم می کنند. تمامی این لایه ها با کمک سازه های فولادی و آلومینیومی به یکدیگر متصل شده می شوند. در کشور ایران نیز برای اولین بار در دهه 70 شمسی این روش مورد استفاده قرار گرفت و همچنین در سال های اخیر معماران و سازندگان صنعت ساخت و ساز کشور از مزایای این سیستم آگاه شده و از آن در ساختمان های خود بهره برده اند. طرح ها و رنگ بندی های سرامیک هایی که در این سبک به کار برده می شود با یکدیگر متفاوت است و شما باید به آن رنگ بندی ها دقت داشته باشید. به این نحو که هوا پشت آنها می رود ولی آب و رطوبت به هیچ وجه به پشت نما نفوذ نمی کند. در این روش بوسیله مته هایی با تکنولوژی پیشرفته در پشت سرامیک سوراخهایی ایجاد می گردد و بولتها ی مخصوصی از جنس فولاد در آن کار گذاشته می شود و سپس قطعه های گیره ای ازجنس آلومنیوم به کمک این بولتها درپشت سرامیک تعبیه می گردند و قطعات سرامیک روی ریل های افقی آلومینیومی که از قبل روی نما قرار گرفته اند، نصب می شوند. Th is da​ta was creat​ed with behsaznama نما های خشک C​ontent  G en᠎erator D​emover᠎si on !

دارد، نصب بدون ملات می باشد. برای بهبود نمای خشک را اعمال کنید|8 اشتباه در نمای خشک که شما را احمق نشان می‌دهد}

پس از خشک شدن باید پلاستیک به راحتی از روی آن جدا شود و حتی به راحتی بتوانید روی سطح را بروید. لایه ماسه ای روی کار باید به راحتی شسته شود. شما باید به طور کلی بدانید که نمای سرامیک خشک به توجه به ارزش افزوده؛ کاربرد و پیچیدگی های فناوری که دارد، دارای تقسیم بندی های متنوعی نیز می باشد. یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که نمای خشک دارد، نصب بدون ملات می باشد. یکی از انواع سرامیک هایی که برای نمای سرامیکی به کار برده می شود و کاربرد بسیار زیادی دارد سرامیک خشک مجوف می باشد. با اندکی تفکر خواهیم دانست که اجرای نمای خشک ساختمان می تواند تا بیش از ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاسته و بخاطر عدم استفاده از ملات و روشهای سنتی می توان با فعال نمودن چندین منطقه کاری بطور همزمان در بخشهای بالا و پایین دست ساختمان، کار را با سرعت هرچه بیشتر پیش برد. از پشم سنگ با دانسیته بالا ( به عنوان مثال دانسیته 100 ) میتوان برای عایق کاری نما استفاده نمود . البته سایر موارد مانند استفاده از گروه های آموزش دیده بجای نیروهای غیر فنی و بدون آموزش در روشهای سنتی و نیزاستفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی مدرن در انجام کارها در انجام نمای خشک ساختمان، ضمن تأثیر مستقیم بر زمان اجرا و جلوگیری از دوباره کاری احتمالی باعث افزایش کیفیت اجرا نیز خواهد شد.

C​onte nt has ᠎be᠎en g​en​er at ed  by G SA Cont᠎ent ​Generator  DEMO !

اجرای نمای خشک در ایران

نسبت به خود مصالح بیرونی نما و بخش سفت کاری موجود ، می بینیم که با گذشت زمان نه چندان طولانی، سنگها جدا شده و حتی اسکوپ های سیمی نیز از افتادن آنها جلوگیری نمی کند. همانطور که قبلاً بیان شد، کاهش وزن ساختمان رابطه مستقیمی بر کاهش نیروی زلزله بر ساختمان ها دارد و در جهت تذکرات و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (۲۸۰۰ ) و دیگر آیین نامه های زلزله دنیا خواهد بود و طراحی زیرسازی و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد و منطبق با شرایط مندرج در آیین نامه ۲۸۰۰ ایران و اتصال به سازه اصلی ساختمان می باشد، بدان معنی که در هنگام وقوع زلزله، حرکات بخش نما و متعلقات مربوطه بصورت جداگانه با تغییر مکان جانبی سازه صورت می گیرد و این موضوع مانع ورقه شدن نما و سقوط قطعات آن مشابه نمای دوغابی خواهد شد و لذا باعث کاهش تلفات انسانی و دیگر خسارات ناشی از سقوط نما خواهدشد.

دتایل نمای خشک

در سیستم نمای خشک مصالح با زیرسازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی روی سازه اصلی بنا اعمال می گردند و در نهایت باعث افزایش عمر نما می شود و اگر نصب آن اصولی و مهندسی باشد می توانید اطمینان حاصل کنید که در شرایط سخت جوی نیز به هیچ عنوان سقوط نکرده و آسیب نمی بیند، در نمای خشک نمای بنا دو پوسته می شود . نما های ملاتی معمولا بعد از 20-15 سال نیاز به ترمیم و بازسازی دارند که مسلتزم تخریب نما و ملات زیر آن است، این عمل موجب افزایش هزینه های ترمیم شده و به علاوه اینکه موجب آسیب دیدن سنگ نما میشود.اما سیستم نصب خشک طول عمر و دوام بیشتری دارد. در گذشته برای نصب نماهای ساختمان صرفا از از روشهای ملاتی متشکل از سیمان و ماسه و آب استفاده می شد. امروزه باید بدانید که نماهای ساختمانی بسیار زیادی برای زیبایی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. استاندارد لازم برای ابعاد این سرامیک از 120 تا 60 سانتی متر می باشد. ما در آرمن طرح و نما به شما اين اطمينان را مي دهيم تا در کوتاه ترين زمان ممکن پروژه اجراي نماي کرتين وال مدرن، را تحويل دهيم.

دیدگاهتان را بنویسید