راز مصالح نمای خشک که هیچ کس درباره آن صحبت نمی کند

با درک این مطلب می توان نتیجه گرفت که برای دیوارهایی که در آن ها ابعاد بزرگی از شیشه وجود دارند و نما در قسمت های باریک میان این شیشه ها باید انجام شود، اجرای نمای خشک بسیار پرهزینه خواهد بود. تمامی اتصالات نمای خشک کرتین وال مدرن به واسطه پیچ و مهره و یا چفت و بست انجام می شود، به همین دلیل نما خشک نیز به آن می گویند. در این سیستم ابتدا به صورت مستقل و با استفاده از چسب یا اتصالات مکانیکی یک لایه عایق حرارتی به ساختمان متصل میکنند. با انجام این عملیات فاصله معینی میان نمای خشک و عایق حرارتی به وجود خواهد آمد. نحوه اجرای نمای خشک دارای مراحل و لایه های مختلفی است که اولین لایه آن زیرسازی و شاسی کشی است که با استفاده از پروفیل و شاسی های فلزی و انواع مختلف پیچ و پرچ انجام میشود و در واقع نگهدارنده وزن نما این پروفیل ها و قاب های فلزی هستند که به سازه اصلی ساختمان متصل شدهاند و نحوه عملکرد آنها براساس دیتیل اجرایی نمای خشک متغیر است. مهمترین مزیت انواع سرامیک خشک نما، قابل بازیافت بودن آن است.

سرامیک پرسلانی

​This content w as wri​tten by behsaznama C᠎onte nt Gene​rato​r DEMO !

ی شیشه ای بسیار مسحور کننده است.

مهمترین عامل در قیمت نمای خشک سرامیک، تیم اجرا کنندهی آن است. قیمت نمای خشک سرامیک با توجه به دتایل اجرای سرامیک خشک و مقاومت شیمیایی بالای آن در برابر خش، خوردگی و مواد اسیدی و بازی، که به طول عمر مفید و بالای اجرای نمای سراميک خشک میانجامد بسیار مناسب است. لازم به ذکر است که هر چه مصالح مورد استفاده برای رویه ابعاد بزرگتری داشته باشند، میزان هزینه ای که برای مصالح زیرسازی پرداخت می شود کمتر خواهد بود. متریال زیرسازی با مصالح نمای خشک به گونه ای انتخاب شود که از لحاظ شیمیایی با یکدیگر مغایرت نداشته باشند. نمای شیشه ای بسیار مسحور کننده است. مهارت تیم اجرا کننده تأثیر زیادی بر کیفیت اجرای نمای سراميک خشک خواهد داشت. ملات ( استفاده نمی شود می توان در حین اجرا و حتی پس از اتمام کار به سادگی نسبت به رگلاژ خطاهای احتمالی حتی در حد میلیمتر اقدام نمود و حتی طی سال های بهره برداری نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک سنگ ها یا سرامیک ها و … سیستمهای به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برجهای بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روشهای نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها در دهه هفتاد شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است.

نسبت به روشهای سنتی از مزیتهای زیادی برخوردار است.

از طرفی با توسعه تولیدات و پیشرفت تکنولوژی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها به سمت مدرن شدن رفتند و محصولاتی نوین برای نما ایجاد شد که با مزایا و ویژگی های خود، طراحان و مهندسان ساختمان ها را به خود جذب کردند. موردی که بهویژه در پروژههای بلند مدت از ارزش زیادی برخوردار است. اجرای نمای خشک نسبت به روشهای سنتی از مزیتهای زیادی برخوردار است. پایین بودن هزینههای جانبی و تنوع دتایل اجرای سرامیک خشک تاثیر زیادی بر قیمت سرامیک خشک نما داشته و اجرای نمای سراميک خشک را به شیوهای موفق در این صنعت تبدیل کرده است. نوع و قیمت مصالح: میخواهید از چه مصالحی به عنوان مصالح نمای خشک استفاده کنید؟ آیا می دانید اجرای نما خشک چه مزیتی دارد؟ این نمای مدرن به علت ویژگی های مثبت و مزایای متعددی که دارد بسیار پر استفاده و رایج شده است. در نتیجه لایه داخلی دیوار که خلل و فرج کمی داشت به وسیله سنگدانه و ملات آهکی پر می شد. برای دو پوسته کردن ساختمان و افزایش ایمنی ساخت، برای عایق کردن ساختمان مانند عایق صوتی، عایق حرارتی و برودتی کاهش وزن ساختمان و کاهش مصرف مصالح ساختمانی مانند گچ و ملات سیمانی این نوع نما به کار برده می شود.

نمای خشک اصطلاحی است که در بین فعالین حوزه ساخت و ساز در ایران رواج یافته و منظور از آن ایجاد و اجرای نما بدون استفاده از ملات سنتی می باشد. یکی از ویژگیهای متمایز معماری نئوکلاسیک، تأثیر دیوار است که به هر قسمت از آن شخصیت منحصر به فردی می بخشد. جنس موادی که در حال حاضر برای ساخت پایه ها بکار می روند از قبیل استیل ضدزنگ (۳۱۶ یا AISI 304) یا آلومینیوم های آلیاژی، که بخودی خود غیر قابل اکسیده شدن هستند و یا تحت فرایندهای ضد خوردگی قرار گرفته اند، می باشند. می توان جهت جلب توجه کمتر، قسمت های نمایان بست ها را همرنگ سطح رویه، رنگ کرد. عدم توجه مناسب به هر کدام از این موارد می تواند به تخمین نا مناسب هزینه ها بیانجامد. بدلیل نچسبیدن مستقیم پوشش نما به سازه ساختمان، تکه های پوشش نما برای حرکت برطبق ضریب انبساط خود و مستقل از حرکات سازه ساختمان آزاد، و از پیروی کردن از ارتعاشات و نشست بار ساختمان بواسطه الاستیسیته بست ها رها می باشند. در سیستم نمای خشک مصالح مورد استفاده برای نما با زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی روی سازه اصلی ساختمان اعمال می شود و در نهایت عمر نما افزایش پیدا می کند حتی در صورتی که نصب آن صحیح و مهندسی باشد می توانید مطمئن باشید که در شرایط سخت جوی هم به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد و آسیبی نخواهد دید. Th​is has be​en gen᠎erat ed by G​SA Con te᠎nt G​ener᠎at᠎or  D​emov᠎ersion!

نصاب نمای خشک

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نحوه نصب نمای خشک.

دیدگاهتان را بنویسید