راز نمای سنگ که هیچ کس درباره آن صحبت نمی کند

از جمله دلایل استفاده از آجر در ساخت نما میتوان به وجود منابع زیاد رس در ایران، ویژگیهای فیزیکی آجر، قیمت پایین و ساخت به نسبت ساده آن اشاره کرد. شاید عمومیترین کاربرد سیمان در ابتدای استفاده در ایران، ساخت و پرداخت سطوح بوده است. این تعریف در نگاه اول یک تعریف بدیهی است ولی دارای یک نکته جالب توجه می باشد و آن، این است که نما اولین چیزی است که میتوان یک ساختمان را با آن سنجید. علاوه بر طراحی معماری نمای ساختمان، اجرای نما بسیار اهمیت دارد چرا که در مواردی دیده شده به دلیل اجرای نامناسب، نما جلوه بصری مورد انتظار را به بینندگان نمیدهد. در مواردی متاسفانه گزارش شده که به دلیل ریزش نما در زلزله، بارندگی و… برای جلوگیری از ریزش نمای سنگی از اسکوپ کردن سنگ به خارجیترین قسمت دیوار و یا شاسیکشی نما استفاده میشود. در نماهای طرحدار بهتر است با شاسیکشی هر بخش را جداگانه اجرا و مشخص کرد تا در مرحله سنگچینی دچار مشکل نشویم. A rt᠎icle w as c᠎re᠎ated with the ᠎he​lp of G​SA Content​ Generator DEMO!

نحوه از دست دادن پول با نمای خشک

برخلاف سایر نماهای ساختمانی مانند نمای آجری، یا نمای بتنی و نمای سنگی، سیستم نمای خشک کرتین وال، نمایی نازک و سبک و نیز یکپارچه است که بدون نیاز به مصالح سنتی مانند بتن و یا چسب بتن ایستایی خود را حفظ می کند، معمولاً آلومینیوم و شیشه مصالح اصلی این نوع نما است. آنچه باعث اهمیت کاربرد چسب پلی اورتان در صنایع گوناگون میشود ویژگی و خواص این ماده است. آجر هم مانند تمامی مصالح دارای ویژگیهای مثبت و منفی متعدد است. سپس ریسمان کشی انجام شده و تمامی فرورفتگیها و برجستگیهای موجود در نما تراز میشود. نمای ساختمان شامل تمامی عناصری است که از خارج ساختمان میتوان دید که به این عملیات اجرا، نماسازی میگویند. مرحله ابتدایی، زیرسازی یا به عبارتی شاسی کشی است. سپس با استفاده از شمشهگذاری و ریسمانکشی رج اول سنگ چیده شده و با گچ یا مهار فلزی موقت به دیوار مهار میگردد. در این روش بهتر است ابتدا یک لایه عایق حرارتی از نوع پشم شیشه یا پشم سنگ با بست به دیوار خارجی ساختمان وصل شود، سپس ریلها و زیرسازی فلزی به ساختمان متصل شده تا نمای خشک با رعایت فاصله از عایق حرارتی بر روی چارچوب نگهدارنده قرار گیرد. This post w​as w​ri tt᠎en by behsaznama C on​te​nt G​enerator  D em ov​ersion!

قیمت نمای خشک

نمای آجری یکی از هنرهای اصیل ایرانی- اسلامی است که از دیرباز همواره مورد توجه معماران قرار گرفته و یکی از مولفههای شناسایی بناهای ایرانی در جهان به شمار میرود. سالن زیبایی ناز چهره با بروز ترین متد روز دنیا در خدمت شما مشتریان عزیز و گرامی. در بسیاری از موارد دیده شده که یک ساختمان به لحاظ فنی اصلا مورد تایید نیست ولی چون نمای زیبایی برای آن طراحی شده بسیار مورد استقبال قرار میگیرد. پیوستگی مناسب با دیوار، قیمت نسبتا کم، سرعت اجرای مناسب و در عین حال زیبایی معمولی، تنوع طرح و رنگ محدود، کدر شدن طی زمان و دشواری تمیز کاری از ویژگیهای عمومی نمای سیمانی است. آجر حاصل پختن ترکیب آب و خاک رس است که در اشکال متفاوت قالبگیری میشود. او ترکیبی از 90 درصد سیمان و 10 درصد آزبست را که با آب ترکیب شده بود از میان ماشین مقوا سازی گذراند که حاصل کار صفحات نازک و مقاوم سیمانی بود .بعد از کاربرد اولیه و بسیار زیاد آزبست ، و با مشخص شدن سرطان زایی آن ، محدوده وسیعی از الیاف دیگر نیز در سیمان به کار رفتند.که شامل الیاف مدول بالا مثل فولاد , شیشه ، مثل کربن و کولار و الیاف مدول پایین مصنوعی ، مثل نایلون و پلی پرو پیلن و یا الیاف طبیعی مثل سلولز و کنف هندی می باشند . This  data w as g​en᠎erat ed by behsaznama  Conte᠎nt Gener᠎ator  DEMO.

Extra در اجرای نما

اما در روش های اجرای نمای خشک ساختمان بدلیل آنکه از مواد سخت شونده مانند ملات استفاده نمی گردد می توان در حین یا حتی چس اجرا به سادگی نسبت به رگلاژ و تنظیم خطاهای احتمالی حتی در اندازه های حد میلیمتر اقدام نمود بگونه ای که طی سال های بعد نیز امکان جابجایی و اصلاح تک تک بخش های نما فراهم خواهد بود. بعد از انتخاب نوع سنگ مناسب برای اجرای نما، باید با استفاده از شاقول یا دوربین، بیرونیترین قسمت ساختمان مشخص شود. در مرحله بعد فاصله بین دو شمشه با ملات پر شده به گونهای که ملات به دیوار بچسبد و روی با آن با شمشهکشی بین دو کروم و تخته ماله تسطیح میشود. روش تر: روش تر برای اتصال اجزای آجری از ملات سیمان استفاده میگردد. در فواصل بین ورقهای نصب شده، از نوارهای فلزی یا چسب پلی اورتان و یا رزین سیلیکونی استفاده میشود. لازم به ذکر است که این چسب مانند یک ماده الاستیک عمل میکند و توانایی جذب حرکات ارتعاشی قطعه کارشده (کاشی، آجر و..) و زیرسازی را دارد. باعث کشته شدن افراد شده است. مجموعه اسپرلوس به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای در این زمینه فعالیت دارد , پس خیال افراد از این لحاظ هم راحت است.

حقیقت این است که تو نیستی فرد فرد خاص درگیر درباره روش اجرای نمای خشک

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد نمای خشک مدرن لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید