راهنمای اجرای نمای خشک برتر!

فایبر سمنت یا سمنت برد متشکل از الیاف سلولوز و بافتی از سیلیکات و سیمان می باشد که در محیط های با رطوبت بالا بسیار کاربردی است. این نمونه از نما که به عنوان پانل سیمانی از نوع الیاف دار نیز شناخته می شود می تواند در شکل ها و طرح های گوناگون مورد استفاده باشد و به صورت هوا خشک تولید و در دسترس نماکاران قرار می گیرد. نوع اول سرامیک مجوف پرسلانی و نوع دوم سرامیک تو پر پرسلانی است که به آن سرامیک فول بادی نیز گفته میشود. در واقع قبل از آن که نما نصب شود روی سطح رویه ساختمان عملیاتی انجام می شود که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های رویه باشد. این نوع سیستم مشکلات و محدودیت هایی داشت ازجمله این که امکان استفاده از عایق کاری یا لایه عایق در این روش وجود نداشت و باعث اتلاف انرژی بسیار زیاد و ورود هوا و آلودگی صوتی به داخل ساختمان می شد. برای نصبنمای ساختمان از ملات و چسب سیمانی استفاده می شود.

اجرای نمای خشک

در این سیستم ابتدا به صورت مستقل و با استفاده از چسب یا اتصالات مکانیکی، یک لایه عایق حرارتی به بدنه ساختمان متصل می شود. عایق حرارتی : به صورت مستقل و با اتصال مکانیکی، یک لایه عایق حرارتی توسط چسب یا اتصالات مکانیکی به زیر کار، یعنی دیوار اصلی ساختمان متصل می شود. نمای خشک متشکل از لایه های متعددی است که شامل پوسته بیرونی، فضای داخلی تهویه پذیر، لایه عایق حرارتی و دیواره داخلی ساختمان است. این نما به دلیل اینکه به شکل پوسته دوم روی نما نصب می شود، دو پوستی نام دارد که از ورقه های فلزی ساخته شده است. قیمت نمای خشک سرامیک با توجه به دتایل اجرای سرامیک خشک و مقاومت شیمیایی بالای آن در برابر خش، خوردگی و مواد اسیدی و بازی، که به طول عمر مفید و بالای اجرای نمای سراميک خشک میانجامد بسیار مناسب است. مصالحی که برای زیرسازی نمای خشک انتخاب می شوند باید با هم سازگار باشند تا بر اثر مغایرت شیمیایی با یکدیگر دچار خوردگی نشوند. همانطور که گفتیم، هزینه نصب با توجه به نوع پروژه شما متفاوت خواهد بود.

قیمت اجرای نمای خشک

یکی از مزیت های نمای خشک این است که برای اجرای آن می توان از هر نوع مصالحی از جمله کامپوزیت، اچ پی ال ( HPL )، سنگ، سرامیک، آجر، آلوکوتا، چوب پلاست، ترمو وود ( چوب )، سمنت برد (smartboard) ، مش استرچ متال / اکسپندد متال، نمای GRC / GFRC و … از دیگر مزایای سیستم نمای خشک می توان به کیفیت بالای اجرای کار اشاره نمود. به دلیل استفاده از عایق حرارتی در سیستم نمای خشک می توان اعلام کرد که این نما جلوی اتلاف انرژی ساختمان را گرفته و باعث کاهش هزینه ها می شود. نمای نئوکلاسیک در واقع متمایز از سایر ساختمانهای کلاسیک و مدرن است. زیرا می توانند ببینند کشورهای صاحب سبک در معماری، ساختمان های اداری خود را به سبک کلاسیک می سازند. بعد از این اتصال چهارچوب یا اسکلت نگهدارنده که می تواند از جنس چوب، فولاد یا آلومینیوم باشد، روی ساختمان نصب می شود. برخلاف روش های سنتی، در این سیستم برای اجرای نما خبری از ملات نیست. محفظه خالی هم مانند عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت ها عمل می کند.

متریال نمای خشک

از مصالح به روز تری مانند سرامیک خشک پرسلانی، ورق کامپوزیت، کرتین وال ها و تایل تراکوتا و… بهعلاوه هزینه اجرای نمای خشک با توجه به دتایل اجرای سرامیک خشک نیز تعیین شده و این عامل بهنوبه خود بر قیمت اجرای نمای سرامیک خشک تاثیرگذار است. نمای خشک آجری در برابر انواع شرایط آب و هوایی نیز مقاومت بالایی از خود نشان میدهد. مصالح مورد استفاده برای زیر سازی و رویه نما باید از نظر زیبایی هم بررسی شوند که با هم تطابق داشته باشند. از لحاظ ایمنی، استفاده از متریال بومی سازی شده و منطبق با تکنولوژی حال حاضر برای طراحی بهتر محیط و همچنین سایر ویژگی ها، باعث شده است تا بسیاری از شرکت ها برای نما به دنبال نمای خشک باشند. با توجه به گرایش انسان به سمت زیبایی و استفاده از تکنولوژی در جهان مدرن، علم معماری و طراحی نمای ساختمان نیز همسو با این موضوع با شتاب زیادی دچار دگرگونی گشته است، شرکت های زیادی در زمینه طراحی سیستم نمای خشک وارد رقابت شده اند، اما تعداد معدودی چون آرمن طرح و نما با داشتن کادری مجرب و دستگاه های پیشرفته توانسته به عنوان مجری، مشاور و طراح این نما ها باشد. از طرفی با توسعه تولیدات و پیشرفت تکنولوژی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان ها به سمت مدرن شدن رفتند و محصولاتی نوین برای نما ایجاد شد که با مزایا و ویژگی های خود، طراحان و مهندسان ساختمان ها را به خود جذب کردند.

انواع اجرای نمای خشک

Th᠎is data w as w᠎ritt᠎en  with t​he ​help of https://behsaznama.com C ontent G​enerator DEMO!

نمای خشک چیست

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد مطالب بشتر لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید