راهنمای اجرای نما.

با توجه به میزان وزنی که اجرای نماهای سنتی برروی سازه یک ساختمان وارد می نماید و همچنین مشکلات متداولی نظیر جدا شدن سنگاز نما و یا حتی ترک برداشتن مصالح آن که پس از اجرای آنها دیده می شود، مهندسین در پی پیدا نمودن راهکارهای اجرایی برای برطرف نمودن این مشکلات، دست به ابتکاراتی زدند که در دهه هفتاد میلادی منجر به نصب سنگ بر روی نما، بدون استفاده از ملات در آمریکا و اروپا گردید. کاهش زمان اجرا: برخلاف تصور عمومی که وجود دارد، اجرای نمای خشک پیچیدگی کمتری در مقایسه با نماهای سنتی دارد و در زمان کوتاهتری انجام میشود. مهمترین نکته در این قسمت توجه به پیشروی ها در نماست که بیش از ضوابط شهرسازی و طرح مصوب انجام نشود در غیر اینصورت می تواند در زمان در یافت پایانکار منجر به صدورحکم تخریب یا خسارت شود. نگهداری آسان نما از دیگر ویژگی های این ورق ها تمیز ماندن آن است.

نمای خشک میانبرها – راه آسان

۳- اکثر دیتیل های اجرایی مربوط به سرامیک خشک پرسلانی مجوف چه به لحاظ ویزیبل و چه اینویزیبل برای این نوع سرامیک خشک پرسلانی نیز امکان پذیر است. قیمت مواد و متریال نمای خشک سرامیک نیز بر قیمت اجرای نمای سرامیک خشک مؤثر است. واضح است که تصور کنید سنگی با چنین کیفیت و زیبایی قیمت بالایی دارند. سرامیک وزن کم و قیمت مناسبی دارد؛ اما استفاده از این طرح به عنوان نمای ساختمان به دلیل انعکاس نور در مکانهای پرتردد توصیه نمیشود. به طور کلی سرامیک نما با دو روش نصب خشک یا مهار شده و روش نصب تر یا چسبانده شده صورت می گیرد. ترکیب پنجره ها، ایوانها، درها و بهطور کلی بازشوها، همچنین بافت و جنس نما و کمپوزسیون آن در هر عصر متفاوت است و در عین حال در یک تداوم شهری تغییر میکند. معمار ها با در نظر گرفتن این اصول کلی می توانند اقدام به طراحی کردن نمای ساختمان بکنند. ویژگی دیگری که از این مصالح می توان مطرح کرد این است که سطح آن ها بسیار براق و نیمه صیقلی می باشد که همین موضوع باعث شده که استقبال بیشتری از این مصالح به عمل آید چرا که همین سطح براق موجب راحت تر تمیز کردن سطوح ساختمان ها می گردد و براق بودن آن باعث می شود که فضا زیبا تر به نظر بیاید.

᠎Th is article h as ᠎been gen᠎erated by G​SA C on te​nt  G​enerator​ Demover᠎sion!

نمای خشک نمایان

دیگر مزیت چشمگیر این مصالح این است که رنگ غیر یکسان و متغیری دارند و با متریال های دیگه بسیار هارمونی دارند و این بخاطر داشتند رنگ خنثی در این متریال میباشد از طرف دیگر بر اساس سفارش مشتری قابلیت تولید با رنگ و یا رنگ یکدست نیز ممکن است و این امر باعث شده تا فضایی جذاب و زیبا را برای طراحان و ساختمان سازان ایجاد نماید. رایجترین دستهبندی سرامیک خشک نما بر اساس نحوه تولید ، ضخامت ، سیستم های زیر سازی اجرا ی انها می باشد. سرامیک ماده ای به شدت مقاوم است که دوام بالایی را نسبت بقیه مواد نشان میدهد. برای نصب پنل بتن اکسپوز می توان از ملات یا از هر نوع ماده چسباننده دیگر هم استفاده نمایید و در این زمینه نیز محدودیتی وجود برای شما عزیزان وجود نخواهد داشت ، چنانچه تمایل دارید بیشتر راجب انواع نصب بتن اکسپوز میتوانید مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

روش اجرای نمای خشک

علت آن این است که این متریال می تواند با قرار گرفتن در کنار رنگ های گرم باعث متعادل سازی فضا و ایجاد کنتراست شده و در نتیجه دکوراسیون فضای مورد نظر را به صورت ویژه ای دل انگیز و زیبا کند برای خواندن بیشتر راجب رنگ های بتن اکسپوز به مقاله دنیای رنگهای بتن اکسپوز مراجعه بفرمایید. آجرهای عایق صوت علاوه بر کاهش و جلوگیری از عبور صدا باعث جلوگیری از انعکاس صدا در محیط نیز میشوند. شاید شما هم از کسانی باشید که رویای داشتن یک ساختمان تمام شیشه ای را در سر می پرورانید. این ساختمان مسکونی نمونه ای موفق از ساختمان های مسکونی اجرا شده در اصفهان می باشد که توسط دفتر معماری طرح و ساخت صفحه طراحی شده است. سیستم نمای بتن در ساختمان های صنعتی که باید استقامت داشته باشند بکار می­رود. کامپوزیت به دلیل سهولت در مونتاژ، وزن سبک و همچنین تعمیر و نگهداری راحت، یکی از روشهای پرطرفدار و محبوب در طراحی نمای ساختمان مدرن به شمار میرود.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از اجرای نما دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید