راه درست ایجاد بیشتر نمای کامپوزیت با انجام خیلی کمتر

رفته رفته با پیدایش مکتب نوگرایی (مدرنیسم) و گذشت زمان و پیشرفت جامعه معماران، استفاده از نمای کامپوزیت به دلیل کارایی مفید و کیفیت بسیار زیاد، بیش از نماهای دیگر به چشم آمد و این دلیلی اصلی برای شهرت نمای کامپوزیت بود. یه پک جامع آموزش نما در رویت داریم که دیگه طوفان به پا کرده و تو رو تبدیل به یک استاد حرفه ای در طراحی نما میکنه با کلی آموزش دیتایل. شامل ۳ پوشه به تفکیک نوع نما با فایل های تمرین مجزا در اختیار دانش پژوهان عزیز قرار میگیرد. فایل های تمرین با رویت ۲۰۲۲ تهیه شده است و نمونه ی تکمیل شده نما به عنوان یک مرجع کامل در اختیارتان قرار می گیرد تا در صورت لزوم با مراجعه به آن به رفع اشکال بپردازید. هسته مرکزی به کار رفته در این نمونه کامپوزیت در برابر آتش سوزی مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل با نام پنل کامپوزیت مقاوم در برابر آتش نیز شناخته می شوند. نمای کامپوزیت یک پوشش سبک، زیبا و مقاوم از ورق های آلومینیومی است که به صورت پنل های منظم طراحی و در نمای ساختمان اجرا می شود. سبك بودن : ورق های كامپوزیت به علت مواد تشكیل دهنده كه از دو لایه ی نازك آلومینیوم به ضخامت 0.3 تا 0.5 میلی متر ویك لایه ی میانی از جنس مولد معدنی سبك كه در مجموع 4 میلی متر ضخامت دارد تشکیل شده که بسیار سبك بوده ، لذا اجرا و حمل آن راحت می باشد.

نمای کامپوزیت سفید

This was creat ed by behsaznama Con tent Ge​nerator  DE MO!

كامپوزیت ها به صورت ورق به ضخامت 4 میلی متر و ابعاد مختلف تولید می شود. از لحاظ قیمت بسیار ارزان است نمای کامپوزیت بسیار با دوام است و پنل های کامپوزیت دارای زیبایی مختلف هستند دارای بیمه نامه هستند مراحل نصب بسیار راحتی دارند و آب ی شده هستند. پنل های آلومینیومی در نما به روشهای مختلفی بر روی ساختمان نصب می شوند که در این میان به مدلسازی و بررسی چهار روش مختلف ثابت FIX ، آویزان HANG، هوک HOOK ، ثابت-ریلی می پردازیم. این روش تقریبا مشابه روش fix بوده و متاسفانه در ایران بنیان گذاری و اجرا میگردد و فاقد هرگونه استانداردهای اولیه نصب میباشد با این تفاوت که ورقها بلافاصله پس از برش در پروفیلهای مخصوص H شکل و L شکل قرار داده میشوند و هیچگونه عملیات شیار و ساخت پانل بر روی آن انجام نمی شود و این مغایر با حتی اسم اولیه محصول که دربرگیرنده کلمه پانل میباشد است . نمای ساختمان در قالب یک پوسته که با هدف محافظت از فضاهای داخلی و زیبایی بنا تعریف می شود که با توجه به اقلیم منطقه ای، سهولت دسترسی به مصالح بومی، سلیقه طراح و توجه به بودجه اختصاص یا فته به پروژه با مصالح مختلف طراحی و اجرا می شود.

نمای کامپوزیت یکی از مصالح مورد استفاده در نمای ساختمانها و از جنس ورق آلومینیوم بوده که به صورت پنلهای مشخص و با ابعادی که توسط طراح نما تعیین گردیده اجرا میشود. ورق هایی که بر پایه آلومینیوم و با پوشش میانی متفاوت به نام ورق های کامپوزیت معروف هستند از نظر تعداد لایه های تشکیل دهنده و جنس لایه ی میانی و پوسته بیرونی در پوسته ی آلومینیومی کامپوزیت به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. این نوع نماها با روش های نصب ذکر شده در بالا دارای سیستم هایی با نام سازه های پشتیبان یا نگهدارنده نمای اصلی هستند که هر کدام از پروفیل ها و بست های ویژه ای تشکیل شده اند. همچنین در صورت خرابی و نیاز به تعمیراتنمای کامپوزیت تنها می توان قسمت آسیب دیده را تعمیر یا تعویض نمود. امروزه حتی خوش بینانه ترین برنامه ریزان نیز پذیرفته اند که ساخت ارزان ترین خانه با ساده ترین طرح و مصالح نیز از توان حداقل یک سوم خانوارهای شهری کشورهای جهان سوم خارج است. آلومینیوم ماده ای انعطاف پذیر است که می توان بر روی آن عملیاتی نظیر برش کاری، خم کاری و سوراخ این مطلب کاری انجام داد.

قيمت اجراي نماي كامپوزيت

انعطاف پذیری بالای این محصولات باعث شده از آن ها در کنار مصالحی که انعطاف پذیری کمتری دارند استفاده شود. پیمانکار متعهد میشود که تمامی اسناد و مدارک مرتبط با اجرای موضوع قرارداد را بررسی نموده و هیچ گونه ابهامی نسبت به مطالب مندرج در قرارداد نداشته باشد. با توجه به اینکه این ورق ها به صورت ثابت به نمای ساختمان وصل نمی شوند، در هنگام وقوع زلزله ورق ها در جای خود حرکت می کنند و فرو ریختن آنها به حدأقل می رسد. زیبایی و تنوع رنگ نمای آلومینیوم کامپوزیت باعث شده استفاده از آن روز به روز گسترده تر شود و افراد بیشتری به این نما اشتیاق پیدا کنند. امروزه بیش از 200 تولید کننده ورق کامپوزیت در سرتا سر دنیا فعالیت می کنند. از دلایل محبوبیت استفاده از این نما در ساختمان ها میتوان به سهولت دسترسی ورق های آلومینیوم در تمامی کشورهای دنیا و هزینه پایین نصب و اجرای آن و ضد زلزله بودن آن اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید