راه رو به جلو برای اجرای نما

استفاده از نما سنگی هم برای ساختمانهای مسکونی چند واحدی قابل استفاده است و هم پروژههای ساخت و ساز ویلا را میتوان با استفاده از آن به بهترین شکل اجرا فروش تجهیزات نمای خشک نمود. نصب سنگ آنتیک کار پیچیدهای نیست اما باید زمان زیادی را صرف انجام آن کنید. همچنین به دلیل اینکه اتصال سنگ با نما بوسیله اتصالات مکانیکی صورت میگیرد، زمان اجرای نما نسب به روش دیگر، به اندازه قابل توجهی کم می شود. از ویژگی های سنگ چینی به موارد زیر می توان اشاره کرد جلا پذیری بسیار بالا در جذب آب پایین دارد تخلخل کم دارد مقاومت سایشی بالا دارد مقاوم در برابر سرما و گرما از اغلب به رنگ سفید و خاکستری دیده می شود. روشهای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد ، از جمله تراش سنگ توسط دستگاه های برش سنگ با استفاده از دیسک های برش یا آسیاب های دایره ای و اره های مفتولی ، که عمدتا برای استخراج سنگهای نرم و سخت سخت مانند سنگ مرمر ، سنگ آهک و پوسته دولومیت استفاده می شود. این سنگ دارای انواع مختلفی است که میتوان آنها را در کشورهای مختلف پیدا کرد. بهره مندی از بافت متنوع، ساختار پیچیده و همچنین رگه های در هم تنیده، موجب شده تا متریال سنگ از گذشته تاکنون محبوبیت خود را حفظ کند.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

 Da​ta w​as g enerated  by behsaznama Con᠎tent Gener᠎at​or  Dem᠎oversion᠎!

شرکت طراح و مجری نما

این نوع سنگ ها که از متامورفیسم سنگ های آهکی اولیه ساخته شده اند، بر حسب درجه متامورفیسم و رشد کریستال ها ممکن است سنگ های تزیینی با نام ها و بافت های متفاوت ریز و درشت را تشکیل دهند. همانطور که در بالا به سنگ تراورتن اشاره شد این سنگ یک سنگ رسوبی است که از چشمههای آب گرم در غارهای آهکی تشکیلشده است. سنگ تراورتن سنگ های آهکی متولد شد و رسوبی هستند از تبخیر آب حاوی بی کربنات کلسیم در چشمه های آب گرم و برجای ماندن رسوب های بی کربناتی کلسیمی تشکیل می شود. در حالت کلی سنگ های آذرین به دلیل تشکیل سنگی تحت حرارت فشار زیاد در اعماق زمین و مقاومت و دوام بالایی قرار میگیرند البته این سنگ در انواع مختلف سنگ های آذرین متفاوت می گردد. سنگ آهک سنگ دگرگون شده است که بر اثر دگرگون شدن سنگ به سه دسته کریستال ابری و چینی تقسیمبندی میشود در حالت کلی سنگ مرمریت چگالی بالایی نسبت به تراورتن دارد. در نتیجه سنگ نما ساختمان در زیبایی نقش بسزایی دارد. بهترین حالت این نوع سنگ، حالت صیقلی آن است که زیبایی رنگ و انعکاس کریستال های آن را در نمای سنگ به خوبی نمایش می دهد.

ساختمان به کمک نما میتواند خود را در محله و کوچه نشان دهد. برای استفاده از این دو راهکار، لازم است ابزارهای مورد نیاز آنان را فراهم کنید و از اهالی فن برای نصب و اجرای نمای سنگی کمک بگیرید. همچنین این دو عنصر در تضاد با یک دیگر هستند و همین موضوع نیز باعث ایجاد نمایی خاص و شیک در معماری ساختمان میشود. اگر بسیار تمیز و ظریف باشد یعنی این سنگ یک سنگ مصنوعی است. شاید برای شما هم پیش آمده است که در اولین ملاقات با فردی، از طریق شکل ظاهری او را طبق سلیقه و نظر شخصی خودتان آنالیز کنید و تصوراتی داشته باشید نمای بیرونی ساختمان نیز همین گونه است؛ فردی ممکن است با دیدن همان نما تصمیم به خرید ساختمان کند و گاهی همان نما باعث میشود فردی از اجازه یا خرید یک ساختمان منصرف شود. تمامی شیوههای نصب سنگ آنتیک نمای بیرون ساختمان دارای مزایا و معایبی هستند که باید در همان ابتدای کار آنها را دانسته و بپذیرید. چنانچه قصد دارید سنگ آنتیک را برای نمای بیرون ساختمان بهکار ببرید، بهتر است از چسب سنگ بر پایه رزین اپوکسی برای نصب آن بهره ببرید. بهتر است برای نصب سنگ آنتیک نمای بیرون ساختمان خود درصورتی که در مناطق پرباران زندگی میکنید از چسب استفاده نکنید.

مجری نمای سرامیک خشک

مناسبترین منطقه برای نصب سنگ آنتیک با این روش، مناطق کویری و خشک است. شستوشوی سنگ آنتیک بسیار راحت است. سنگ تراورتن به علت این که تقریبا از سنگ گرانیت نرم تر است باید سطح آن با سیلر پوشانده شود.عملیات اجرایی سیلر روی سطح تراورتن خیلی راحت میباشد.کفی بعد از نصب به شکل دوره ای به شکل معمول هر 3تا 5 سال توانایی عملیات اجرایی را دارا میباشد. از این نوع سنگ امروزه بیشتر برای خانههای لوکس و خاص استفاده میشود؛ چراکه سنگ چینی دارای حالت کریستالی بوده و جذابیت خاصی را به فضا میافزاید. شما می توانید با در نظر گرفتن نوع طرح نما، اقلیم منطقه، بودجه مورد نظر و سلیقه کارفرما اقدام به خرید سنگ نمای ساختمانی کنید. این مورد کاملا بستگی به هزینه و بودجه در نظر گرفته شما برای نمای ساختمانتان است. به نظر شما هم سنگ طوسی و نمای آجر نسوز در نمای بیرونی ساختمان ویلایی زیر به خوبی در دل ساختمان قرار گرفته شده است؟ اگر به تصویر زیر دقت کنید مشاهده می کنید که از سنگ و آجر به صورت کلی در نما استفاده نشده است بلکه بخشهایی از ساختمان دارای نمای آجر قرمز در کنار سنگ است و ترکیبی شیک برای نمای ساختمان ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید