راه رو به جلو برای جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

بدلیل اینکه هم سرعت کار بسیار پایین است و هم اسیب به نما و سازه در حین کار بالاست و هزینه بیشتری هم دارد. ۲- سرعت کار در این روش زیاد بوده و به افراد ماهر برای اجرای نمای آجری نیاز نمی باشد. شاید اگر در اجرای این نما به جای استفاده از سنگ تراورتن شکلاتی از سنگ تراورتن سفیدتری استفاده میشد نتیجه نهایی ، جالب تر بود . در روش های که ذکر شد،استفاده از داربست امنیت بالاتری نسبت به دو روش فوق دارد زیرا علاوه بر تکیه گاهی که داربست ایجاد می کند. این آجرها به چند صورت توپر، دارای حفره و سوراخ و یا به شکل صفحات نازك (پلاك) نما تولید می شوند. در برخی از موارد این روشها به صورت سلیقهای و با توجه به امکانات موجود مانند بودجه و زمان در دسترس انتخاب میشود. از جمله مراحل پایانی اجرای نمای آجری ساختمان، بندکشی آجر نما است که باید با مهارت انجام شود. یکی از عامل هایی که بر روی زیبایی نمای آجری تاثیر بسزایی دارد بندکشی آن می باشد. از دیگر نکات اجرایی آجر در نما با استفاده از چسب، دقت در بندکشی بین آجرها می باشد تا مانع نفوذ آب به دیوار پشت نمای آجر شود تا خطر یخ زدگی و جدا شدن نما از بین برود.  Da​ta w as g​ener at ed ​by https://behsaznama.com Content G enerat or ᠎DEMO.

اجرای نمای خشک آجری

مصالح مورد استفاده برای زیر سازی و رویه نما باید از نظر زیبایی هم بررسی شوند که با هم تطابق داشته باشند. اگر قصد دارید به شخصه وارد عمل شوید و مصالح را انتخاب کنید، باید بدانید که رنگ آجرنما و سنگ زیرساز باید در تضاد باشد. نمای ساختمانها باید قادر به تحمل جابه جایی نسبی و تغییرشکلهای تعریف شده در این دستورالعمل باشد. به عنوان اولین گام در رعایت نکات اجرایی آجر در نما، باید دست به انتخاب آجری مناسب برای نما بزنید. در این مقاله به اجرای نمای آجری که شامل سه دسته کلی زیر است، پرداخته شد. نکات مهم و البته ظریفی در این راستا وجود دارد که بی توجهی به آن ها می تواند موجب زیر سوال رفتن نمای ساختمان شود. در اجرای نمای آجری ساختمان، از سنگ زیر ساز استفاده می شود. اما داشتن نمای آجری ملزم به رعایت نکات اجرایی آجر در نما می باشد. همیشه نمای ساختمانها و خانهها به خصوص نمای جی اف آر سی – GFRC هستند که ظاهر یک شهر را میسازند.

۲- به علت استفاده از سیمان، دوغاب و ملات در کار، در صورتی که دقت لازم در کار اعمال نشود، می تواند موجب کثیف شدن نمای آجری و ایجاد لکه روی آن ها شود. امروزه این روش از متداول ترین روش های اجرای نمای آجری به شمار می آید. نمای ساختمان آجری از یک لایه دیوار آجری که ضخامت آن کمتر از ۱۰ سانتی متر می باشد، به همراه یک دیوار پشتیبان که دیوار آجری یک لایه بر روی آن اجرا می شود تشکیل شده است. بنابر رویکرد استانداردها به طور معمول جدار خارجی ساختمان مورد ارزیابی در مقابل ضربه قرار میگیرد. برای آجرها رده بندی خاصی تعریف شده است که این رده بندی بر پایه ی مقاومت آنها در برابر چرخه های یخ بندان . از آنجایی که آجرهای نما در یک پروژه قابل مشاهده می باشند، دارای رنگها و خصوصیات ظاهری متنوع و زیبایی هستند ؛ در حالی که ظاهر آجرهای معمولی به علت کاربرد در قسمت های داخلی اهمیت چندانی ندارند و به طراحی ظاهری آنها توجه خاصی نشده است. از جمله آنها می توان به آجر نما صخره ای، آجرنما نسوز، آجر نما قزاقی و آجر نما سنتی اشاره کرد.

در این سیستم اجرایی متصل کردن آجر ها به یکدیگر از ملات استفاده نمیشود و تایل های آجر به کمک گیره و یراق آلاتی به یکدیگر متصل می شوند. ۱- پس از متصل کردن عایق حرارتی با کمک چسب و یا اتصالات به دیوار زیرین و اجرای چهارچوب روی آن، آجرها با کمی فاصله به چهارچوب متصل می شوند که این فاصله باعث به وجود آمدن یک عایق حرارتی برای ساختمان خواهد شد. در حین تمیز کردن باید توجه داشت که سطوح اطراف نیز کثیف نشوند. بنابراین رعایت نکات اجرایی آجر در نما باید مطابق با سبک و سیاق امروزی آن باشد. شرکت ایده طراحان کندو،پیشرو دخل طراحی نما گوهر تمامی مناطق تهران؛با بکارگیری آخرین روشهای طراحی نمای سه بعدی وضع با توجه قسم به انواع سبکهای کلاسیک،مدرن،به موكب دیتیل اجرایی نما بوسيله ملحوظ ارائه با شهرداری و اخذ مجوز نمای ساختمان. اغلب در نما های سنگی میتوان به سنگهای گرانیت – رومی – سنگ تیشه ای – مرمر – بادبر – تراورتن – سرامیک و کاشی و آجر نما اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید