راه رو به جلو برای نمای سنگ

همان طور که گفته شد انواع سنگ نما از لحاظ نحوه شکلگیری ساختار و جنس آنها با هم متفاوت هستند ساختار و نحوه شکل گیری سنگها بر خواص مکانیکی و دوام آنها بسیار تاثیرگذار از انواع سنگ نمای ساختمان در دستهبندیهای سنگ مصنوعی و سنگ طبیعی موجود می شود. گرانیت نیز در برابر سرما، گرما، اشعه ماورای بنفش و رطوبت هوا مقاومت خوبی دارند اما در برخی موارد ممکن است کانیهای آهن موجود در آنها در اثر رطوبت هوا، اکسید شده و موجب تغییر ظاهر آن شوند. از مهمترین ویژگیهای ساختاری تراورتن در نمای سنگی ساختمان این است که دارای تخلخل بالایی است و به همین دلیل هم میتوان به سادگی آن در نمای ساختمان به کاربرد زیرا از قدرت چسبندگی بالایی با ملات برخوردار است. چرا که عدم چسبندگی به ملات به مرور زمان باعث سقوط سنگ از نمای ساختمان میشود. علاوه بر قدرت چسبندگی هر چه وزن سنگ پایین تر باشد هم وزن مرده ی ساختمان کاهش پیدا می کند هم اینکه امکان سقوط کمتر خواهد بود. گاهی استفاده از سنگ های ساختمانی خیلی سنگین، باعث می شود تا به خوبی به ساختمان نچسبند و سقوط کنند. بیشترین استفاده از سنگ گرانیت در قدیم نمای مدرن بود. انواع سنگهای مناسب در نمای ساختمان استفاده کرد سنگ گرانیت، سنگ تراورتن، مرمر، مرمریت، میباشد که در ادامه به شرح خصوصیات هریک از آنها میپردازیم.

نما های خشک

Th is post was done ​with the  help of ​GS A Content  Genera tor DEMO!

انواع سنگ های تراورتن شامل آتشکوه عباس آباد سنگ های تراورتن کرم و شکلاتی سنگ های تراورتن محلات میباشد که هر کدام از این سنگ ها خصوصیات خاص خود را دارا می باشند. اگر بخواهیم با آموزش سنگ کاری نمای ساختمان شما را آشنا کنیم استفاده از سنگ تراورتن نوعی سنگ زینتی و در دسته سنگهای آهکی قرار میگیرد را به شما پیشنهاد میکنیم .از این سنگ برای نماهای ساختمانی، دیوارها، کف پوش، سنگ فرش، کف استخر استفاده فراوان میشود. در اثر فشار به وجود میآید ماسه سنگها از نظر نوع دو دسته نرم و خشن تقسیم بندی می شود. در مورد سنگ های نرم ، تراش و لبه کاری خواهد بود. سایر مشخصات سنگ نمای ماسه ای را می توان در موارد زیر بررسی نمود. از ویژگی های سنگهای نمای گرانیت می توان به دوام بسیار بالا و مقاوم در برابر ضربه سخت و چگالی بودن آنها مقاوم در برابر نفوذ آب مقاوم در برابر هوازدگی ساختار کلید کریستالی تنوع رنگ پرداخت ۱۰۰ به صورت چکشی کلنگی شیشه ای و صیقلی جلا پذیری بسیار بالا اشاره نمود. 2. سنگ های ماسه ای در برابر یخبندان کاملاً مقاوم هستند. از ویژگی های سنگهای نمای مرمریت میتوان به سختی مناسب تنوع رنگ در ایران مقاوم در برابر آتش و فرسایش جلا پذیری بالا چگالی بالا قیمت بالا جذب آب نسبتاً بالا تغییر رنگ در برابر تابش نور خورشید لکه پذیری بودن در برابر مواد رنگی اشاره کرد.

نحوه نصب نمای خشک

از لحاظ هزینه و قیمت این روش گران میباشد.ولی روشی زیبا برای حفظ طبیعی سنگ محسوب میشود. در صنعت ساختمان سازی به تمامی وجوه بیرونی ساختمان نما می گویند.برای زیباتر کردن نمای ساختمان ها از سنگ نما استفاده می شود.راپلکو ؛ سفت کاری سنگ نما با پیچ و رولپلاک ، این مطلب را تقدیم شما می کند. جهت استحکام نما از روش مقاوم سازی سنگ نما بوسیله پیچ رولپلاک نما برای تثبیت در جای خود استفاده می شود. معنی و مفهوم پیچ گالوانیزه یعنی پیچ ها آبکاری بشوند زیرا باید دوام آنها در مقابل بارش باران بالا باشد. 4. سنگ نمای با کیفیت و استاندارد، قابلیت صیقل پذیری و برش خوردگی را در بر دارد. 4. سنگ نمای ماسه ای فاقد خاصیت صیقل پذیری بوده و جذب آب بالایی دارد. یکی از ویژگیهای سنگ این است که خاصیت عبور نور از خود را دارد. 2. در برابر نور خورشید و اشعه های مضر آن مقاومت بالایی دارد.

روش اجرای نمای خشک

 Con​te nt w᠎as g en er᠎ated ​by behsaznama  Con᠎tent G​enerat or Demoversion.

طراحی نمای بیرونی ساختمان، هویت یک ساختمان را نشان میدهد و این نمای ساختمان است که حتی یک رهگذر هم ممکن است آن را ببیند و متوجه سلیقه، خلاقیت طراح و کیفیت یا عدم کیفیت طراحی فضای داخلی شود. همچنین این سنگ ها قادرند آثار مخرب ناشی از آلودگی های صوتی را خنثی کرده و مانع نفوذ آن به بخش های داخلی ساختمان شوند. سنگ های آهکی به رنگ های نخودی خاکستری قرمز و سفید یافت میشود و سنگ سطح نهایی آن را به صورت صیقلی تیشه و کلنگی قابل تهیه هستند استفاده از سنگ های آهکی در کنار بر روی ماسه سنگ ها مجاز نخواهد بود و باعث تخریب فوری و ماسه سنگ گردد. سفید، نخودی، طیف رنگی خاکستری تا قهوه ای و همچنین قرمز تنها بخشی از تنوع رنگی این سنگ نما است. 3. دارای تنوع رنگی قابل توجهی بوده و در رنگ های خاکستری، صورتی و قرمز تولید می شوند. 1. در برابر سرما و گرمای محیط مقاوم است.

دیدگاهتان را بنویسید