رمز و راز غیرقابل توضیح به روش اجرای نمای خشک کشف شده است

در حقیقت در نمای خشک، نوعی سیستم نصب سبک با اتصالات مکانیکی جایگزین ملات برای نصب نما به ساختمان می شوداگر با نماهای ملاتی آشنایی داشته باشید، حتما می دانید که در این نوع نما سطح رویه که ممکن است سرامیک، سنگ، آجر و… این در حالی است که در روش اجرای نمای خشک برخلاف نماهای ملاتی، ملات و دوغاب به طور کامل حذف شده و سطح رویه توسط مجموعه ای از اتصالات مکانیکی که عمدتا از جنس فلز هستند، به سازه متصل می گردد. که با اتصلاتی مثل پیچ و پرچ، کلمپ، رانر و یا انواع پروفیل به بدنه ساختمان متصل می شوند. دلیل این امر استفاده از سرامیک خشک است که در دو پوسته ساختمان به کار رفته و ایمنی زیاد و کم هزینه بودن طولانی مدت برای سازندگان و اپراتورها به سمت نمای سیستم های سنگی و گوشته و همچنین سرعت بالای اجرای آن در حدود یک سوم از می توان زمان اجرای سایر سیستم ها را ذکر کرد. در طی زمان های طولانی دچار فرسودگی نمی شوند ، پس از آنکه روی دیواره ها قرار گرفتند دچار ترک های ریز نمی شوند. با گذشت زمان این روش پیشرفتهای چشمگیری داشته و در اکثر پروژهای مهم مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت نمای خشک

برای مشاهده نمای شیشه ای در پروژهای انجام شده اینجا کلیک کنید. شما میتوانید این محصول را در رنگهای تیره و قهوهای مایل به قرمز خریداری کنید. عناصر مهم در نماسازی مانند پنجرهها، بازشوهای در، مصالح، رنگ، سازههای عمودی و افقی، عناصر تزئینی و غیره باید هماهنگی و تناسب خوب را با هم داشته باشند. در چند سال گذشته با توجه به تشکیل کمیته ی نما در اکثر شهرهای مهم کشورو همین طور افزایش اطلاع کارفرما ها از اهمیت طراحی نما در تاثیرگذاری بر مخاطب به منظور فروش راحت تر و صرفه جویی در زمان، انرژی و هزینه ی اجرای نما، طراحی نما یکی از واجبات صنعت ساختمان شده است، البته در گذشته ی نزدیک طراحی نما بصورت اختیاری بود ولی حالا با اجباری شدن طراحی نما ، اکثر ساختمان ها باید این طراحی را انجام بدهند. برای مثال استفاده از پوشش نانو آجر نما، استفاده از نانو بر روی سطوح سنگی و سنگ های گرانیت امکان پذیر می باشد. به این ترتیب که نصب نما به صورت خشک، امکان نصب مصالح نوین ساختمانی با تنوع طرح و جنس و رنگ فراوان را برای ما فراهم می آورد. Artic​le w᠎as cre at ed by G SA Con tent᠎ Generator Dem ov᠎er​si on.

درنمای ساختمان های مرتفع وبرج ها ازشیشه های رفلکس استفاده میکنند.نمای شیشه ای علاوه برزیبایی روشنایی هم فراهم میکند. بالابردن امنیت کنترل کننده ی صدا ، جلوگیری از عبور اشعه، استفاده از انرژی خورشید ، تنوع رنگ، نسبت به نماهای دیگربارکمتری دارد وکاهش هزینه ازخواص نمای شیشه ای است . نمای خشک اصطلاحی است که در بین معماران و افرادی که در حوزه ساختان در ایران رواج یافته و منظور از آن طراحی و ساخت نما بدون استفاده از ملات و دوغاب می باشد در حقیقت نمای خشک یکی از مدرن ترین و محبوب ترین نماهای امروزی است که در اجرای آن به جای استفاده از ملات سیمانی و دوغاب از شاسی های نگهدارنده آهنی استفاده می کنند. همان طور که از نام آن مشخص است ، این نما به صورت خشکه چینی اجرا شده و تفاوت اصلی آن با نماهای سنتی که با ملات اجرا می شود در نحوه اتصال مصالح به بدنه سازه است. باشد، با استفاده از ملات سیمانی و دوغاب به سازه وصل می شود. روش شیار زنی و سیم آرماتوربند: برای اسکوپ کردن سنگ ها، شیار هایی رو به وسیله دستگاه فرز در پشت سنگ ایجاد کرده و این شیار ها رو با سیم آرماتوربند به هم وصل می کنیم.

توجه کردن به نمای خانه، می تواند این زیبایی را برای شما ایجاد کند. بازشوها: سطحی از نما که قابلیت عبور نور یا هوا را دارند، قابل باز و بستهشدن هستند و به منظور تامین نور یا تهویه ایجاد میشوند. دربعضی ازاجرهای سنتی پس ازمدتی الودگی هوا را به خود میگیرد وکثیف میشود. سنگ مرمروباغ ابریشم وانواع سنگ های چینی که دارای سطح صیقلی هستند وخاصیت مکندگی ندارند وبه نما نمیچسبند وباعث افتادن سنگ از نما میشود و برای جلوگیری از ان پشت آن ها را میله های مخصوصی به نام اسکوپ به دیوارمحکم میکنند. در طراحی ساختمان، طراحی نما به دلیل اینکه مشخص کننده چارچوب کار برای دیگر اجزای ساختمان است مهمترین بخش به شمار میآید. در اجرای نمای خشک یکی از مهمترین پارامترهایی که تعیین کننده قیمت می باشد نوع متریال استفاده شده در طراحی نما می باشد و عامل بعدی در قیت تمام شده نمای خشک ارتفاع ساختمان می باشد و نحوه اجرا می باشد .

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت نحوه اجرای نمای سنگ خشک.

دیدگاهتان را بنویسید