رهایی از نمای سنگ For Good

حال سوالی که ممکن است برای شما کاربران عزیز پیش آید، این بوده که در میان انواع بسیار متنوع از سنگ های طبیعی کدامیک میتوانند به عنوان سنگ نما ساختمان مورد بهره گیری قرار گیرند. اسکوپ شامل استفاده از قطعات کوچک از جنس ورق گالوانیزه است که در انواع سه پایه، پروانهای، Z شکل یا اسکوپ دو پایه از جنس استیل در بازار موجود است. سنگ هایی ارزان نیز در بازار کمتر از قیمت 100 هزار تومان موجود هستند که کیفیت خوبی ندارند و اصلا توصیه نمی شوند. این نمای ساختمان مربوط به نقشه پلان آپارتمانی 5 طبقه در زمینی به مساخت 546 مترمربع است. نمای بیرونی را می بینید که در سایت پلان در زمینی با موقعیت عالی واقع شده است.این نقشه ویلایی یک طبقه که به صورت باغ شهری طراحی شده دارای طراحی فضای لندسکیپ نیر هست . البته به سبب تراکم بالایی که این سنگ در بافت خود دارد و همانند تراورتن ها، آب را جذب نمیکند، استفاده از آن در ارتفاع بالاتر از یک متر تنها در صورت اسکوپ کردن، مجاز است. این نوع سنگ نما به سبب جنس آهکی و متخلخلی که دارد، ملات را در داخل بافت خود جذب کرده و کاملا به بدنه ساختمان میچسبد.  This art᠎icle has been ᠎done by behsaznama Con te᠎nt  Generator Demoversion​!

روش اجرای نمای خشک

به دلیل اهمیت سنگ کاری نمای ساختمان، در این مقاله قصد داریم شما رو با مراحل سنگ کاری نمای ساختمان ها، انواع سنگ های نما، ویژگی های اون ها و دیگر موارد مرتبط آشنا کنیم. در مقالات قبلی درباره مزایا و معایب نمای شیشه ای و همچنین مزایا و معایب نمای آجری پرداختیم.در این مقاله قصد داریم نمای سنگی را شرح دهیم و به بررسی مزایا و معایب آن و همچنین روش های اجرا بپردازیم.به نمایی که پوشش نهایی آن از سنگ های طبیعی تشکیل شده باشد نمای سنگی می گویند، نمای سنگی به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی که دارد و همچنین در دسترس بودن آن جزو بادوام ترین و پرکاربرد ترین نماها در کاربری های مسکونی می باشد. به گزارش ایسنا به نقل از لایوساینس، اهرام مصر که روی شنهای جیزه استوارند، همواره به عنوان گواه نبوغ و مهندسی انسان در نظر گرفته شدهاند. از دیگر انواع سنگ هایی که در طی قرن اخیر تا به امروز از کاربری فراوانی در نماسازی داخلی و خارجی ساختمان برخوردار بوده، سنگ نما چینی میباشد. Po​st has  been gen erated ᠎wi​th the he​lp of behsaznama Content G᠎en erator Dem ov er sion.

خرید سنگ گرانیت را که یکی از محکم ترین و مقاوم ترین سنگ های ساختمانی است میتوان به منظور استفاده در نمای داخلی و هم قابل استفاده در نمای مصالح نمای خشک خارجی ساختمان میباشد. هرم بزرگ که با نام هرم «خوفو» هم شناخته میشود، بزرگترین و قدیمیترین هرم جیزه به شمار میآید. سنگی که برای نمای بیرون ساختمان استفاده میشود، علاوهبر زیبایی باید کاربرد بیشتری داشته و اجازه ندهد که در زمان بارش برف و باران، آجرهای خانه آب را به خود جذب کنند. قوانین و ضوابط مربوط به نحوه اجرای نمای ساختمان آن باید رعایت گردد در صورت اینکه سنگ کاری نمای ساختمان به صورت سنتی و تر اجرا می شود باید حتماً از اسکوپ سنگ استفاده شود اسکوپ ها انواع مختلفی دارند که در مقالات بعدی به آن می پردازیم اسکوپ سنگ باعث میشود که در صورت اینکه سنگ در حال جدا شدن باشد آن را به خوبی با ملات درگیر کند و اجازه ندهد که سنگ سقوط کند همچنین مانع از حرکت سنگ ها و افتادن وزن یکدیگر بر روی سنگ های دیگر میشود من نسبتی از وزن سنگ توسط اسکوپ مهار می شود در صورت اینکه سنگ کار ساختمان عمدا و یا سهوا اقدام به اسکوپ سنگ نما نکرده است حتماً باید نسبت به پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما اقدام نمایید.

پاشیدن سیمان خشک بر روی دوغاب برای سرعت بخشیدن به کار از اشتباهات رایج سنگ کار ها می باشد.نباید این کار انجام شود. دوغاب ماسه و سیمانی که برای پشت سنگ استفاده می شود حتما باید بین ۲ تا ۳ روز در تماس با آب باشد. حتی گرانیت های سیاهی که امروزه در ویرانه ساختمان های باستانی کشف می شوند همچنان بی نقص و زیبا به نظر می رسند. در ساختمانسازی به سویه ی بیرونی یک ساختمان نما گفته میشود.به طور کلی نمای ساختمان از دو عنصر اصلی تشکیل شده که شامل ارکان و اجزا می باشد ارکان نما، ریتم های عمودی و افقی و سطح آسمانه (سقف) یک بنا محسوب می شود.و تمامی جزییاتی که در دید ۱۴۰ درجه عمودی و ۱۶۰ درجه افقی دید انسان میشود و همچنین طراحی درب و پنجره اجزا یک نمای خانه محسوب می شود. نمای ساختمان به صورت مدرن اجرا شده و جنس نما از سنگ تراورتن می باشد که به زیبایی طراحی شده.پلان مسکونی اتوکد در زمینی به مساحت 350 مترمربع که توسط تیم خانه معمار آماده شده است. این سنگ نما که دارای بلور های درشتی در بافت خود بوده، با عنوان سنگ کریستال نیز شناخته میشود و از جمله انواع پرطرفدار آن درنماسازی، سنگ چینی الیگودرز، سنگ چینی ازنا و سنگ کریستال لایبید میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید