روش‌ها تا نمای خشک کمی شناخته

در سیستم نمای خشک ،متریال نما توسط زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب صحیح و مهندسی این اطمینان را به شما خواهد داد که در شرایط سخت نیز به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد. اما در روش غیر نمایان که با متدهای مختلف اجرا می شود، از پیج و پلاک و کلیپس بر روی نمای کار استفاده نمی شود بلکه تمام کارها زیر سنگ انجام می شود. در سیستم نمای خشکمتریال نما توسط زیر سازی های آلومینیومی و بدون استفاده از نیروی چسبندگی بر روی سازه اصلی اعمال شده که باعث طولانی شدن عمر نما می شود و در صورت نصب صحیح و مهندسی این اطمینان را به شما خواهد داد که در شرایط سخت نیز به هیچ وجه سقوط نخواهد کرد. تمهیداتی مانند آسانسورهای خاص سریع السیر، پمپ قوی آب، تاسیسات تهویه و روشنایی خاص و خدمات دیگری که در فواصل هر ده یا پانزده طبقه، به علاوه مسیرهای فرار و مقاومت بالا در برابر آتش سوزی با شرایط استاندارد بالا که همگی باعث افزایش هزینه ها می گردند.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

هرچه مقیاس پروژه بیشتر باشد پتانسیل برای امکان صرفه جویی در هزینه ها بیشتر می شود و طبیعتا خانه های بیشتری در استفاده از زیرساخت ها و زمین سهیم می شوند. باید توجه کرد که نوع عمودی دسترسی راحت تر از دسترسی از طریق راهرو است و در مواردی که از دسترسی عمودی استفاده می شود، برای صرفه جویی در هزینه های سرویس های عمودی بهتر است که در هر طبقه 4 تا 6 واحد مسکونی قرار گیرد. علاوه بر این هزینه ها، ممکن است طی انجام پروژه هزینه های دیگری نیز اضافه گردد و بهتر است برای آن ها نیز برنامه ریزی داشته باشید. پرسلان ها زیرمجموعه هایی چون تایل های مجوف(سوراخ دار) ، تایل های توپُر و Terracotta دارد که هر کدام از آنها خواص و استفاده های متفاوتی دارند. در محفظه خالی می توان روی سازه عایقی برای محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی ، آلودگی های صوتی و سایر مزاحمت هایی که ساکنین با آن مواجه خواهند بود اعمال کرد، همچنین یک محفظه هوا بین دیوار سازه و نما بوجود می آید که این هوا از ورود هوای خارجی به داخل ساختمان و بالعکس جلوگیری خواهد کرد. به عنوان نمونه ورق کامپوزیت یکی از متریال هایی است که به عنوان نمای خشک در ساختمان ها موردد استفاده قرار می گیرد.  Th is po​st w᠎as w ritt en with the help ​of behsaznama Con tent G en erat᠎or  DEMO.

تبریک می گویم! نمای خشک شما دیگر مرتبط نیست

متریال ها و مصالح زیادی با تفاوت های بسیار برای ساخت نما به روش خشک مورد استفاده قرار میگیرند، که از رایج ترین آنها عبارتند از : سرامیک پرسلانی – تراکوتا و سفالینه کرتین وال صفحات آلومینیوم کامپوزیت فایبر سمنت برد ، ترموود و … قبل از نمای خشک متریال نما با ملات یا چسب سیمانی به سازه اصلی ساختمان فیکس می شد، در این روش نصب امکان استفاده از عایق کاری برای سازنده وجود نداشته و همچنین در ارتفاعات زیاد بار باد وارد شده به سازه باعث کاهش استحکام متریال نما و نهایتاً باعث سقوط آن شده که خطرات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. نماهای معمولی بـعد از چنـد سال قـطعاً نیازمـند ترمیم، بازسازی و ایجاد گیرداری دوباره میباشند و این خود یعنی تحمیل هـزینه اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در آخر کار با توجه به عمـر مـفید کارهای دوغـابی که حدود 10 الی 15 سال میباشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را خراب نمود و ایـن بـدان معنی است که اگر هـزینهای برای اجـرای نماهای دوغابی صرف میشود بعد از اتمـام کار ساختمان، باید به صورت کـامل آن را خراب شده تلقی کرد. یکی از مزیت های قابل توجه متریال نمای خشک قابلیت بازیافتی آن است که میتوان پنل ها و مصالح استفاده شده را جمع آوری نمود و از آنها مجددأ استفاده کرد.

کاربران برای این نوع از ساختمان ها موظف نیستند تا از مصال درجه اول شناخته شده در بازار استفاده کنند، برخلاف ساختمان های چند طبقه که می بایست حتما از فولاد و بتن و سیستم های ساخت و سازی استفاده کنند. لازم است برای ساخت خانه پس از انتخاب زمین و بررسی متراژ آن با توجه به قیمت هر متر مربع خانه که در سال جدید برای ساختمان های یک و دو طبقه متری 6 میلیون و 237 هزار تومان اعلام شده است هزینه ساخت ساختمان خود را به دست آورید و براساس آن بودجه را تعیین نمایید. با توجه به اینکه هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان در سال 1401 بین 6 تا 7 میلیون تخمین زده شده است به راحتی می توان هزینه ساخت خانه صد متری را محاسبه نمود. انواع نماهای قابل اجرا در سازه های فولادی سردنورد شده را میتوان به دوگروه تقسیم نمود. نمای سرامیک خشک پرسلانی جزء به روزترین نماهای ساختمانی روز دنیاست که به روش نصب خشک اجرا میگردد. این نوع از مصالح از سهولت نصب، انعطافپذیری و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند و همچنین جزء مصالح نسوز به شمار میروند. در این سیستم برخلاف نمای خشک نمایان، بست های مورد استفاده شده در نصب، پس از اتمام کار قابل مشاهده نمی­باشند، به این صورت که پیش از نصب نما، روی سطح رویه ساختمان عملیاتی انجام می ­شود که بسته به نوع سیستم ممکن است به صورت سوراخ و یا شیارهایی در پشت یا لبه های رویه باشد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد نمای خشک در ایران لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید