زمان بهترین زمان برای شروع اجرای نمای خشک آجری

اما نکته مهمی که در برخی موارد افراد از آن غافل میشوند این است که با انتخاب آجری باکیفیت تنها نیمی از راه را پیمودهاند و ادامه مسیر، اجرا و نصب اصولی و در نهایت رسیدن به نمایی خوشایند است. مراحل اجرای نما شامل سه مرحله طراحی، زیرسازی و در نهایت اجرا است. در پایان قابل ذکر می باشد که شرکت رونین پارس به پشتوانه سال ها تلاش و تحقیق خویش، این توانایی را کاملاً داراست که با اطمینان اعلام نماید که طراحی و ساخت اسکوپ های جدید و روش های مدرن را جهت هر پروژه با توجه به شرایط و مشخصات همان پروژه طراحی، انتخاب و پیشنهاد نماید. نمای کامپوزیت تقریبا نمایی جدید در میان انواع نمای ساختمان به حساب میآید که از ورقهای کامپوزیت آلومینیوم ساخته میشود. به عنوان مثال، از نبشی برای زیر سازی نماهای رومی و کلاسیک که با سنگ اجرا میشود، استفاده میگردد. قیمت نمای خشک سرامیک در طرحهای مدرن و کلاسیک تفاوت چندانی با هم ندارد. انتخاب آجر نما به سلیقه و طراحی انجام شده توسط مهندسین معمار بستگی دارد، گاهی اوقات ترکیبی از سنگ و آجر نما با هم اجرا می شود. از نظر زیبایی کار کردن اجر نسوز در آجر نما ساختمان ها باعث جذابیت خارق العاده ساختمان ها می گردد . Po st w as g᠎enerated with https://behsaznama.com C​on᠎te᠎nt ᠎Genera​tor ​DEMO!

D Don’t Fall for this اجرای نمای خشک آجر Scam

یعنی باعث خوردگی نشوند. به علاوه معمولاً اتصالات به کار رفته در درون درزه های ملات جا داده میشوند و اگر جنس آنها از فولاد ضد زنگ باشد احتمال خوردگی آنها بسیار پایین است. در گذشته، تنوع آجرها بسیار محدود بود؛ اما، امروزه، آجرها در رنگها و ابعاد متفاوت ساخته میشود. سازه های نصب با پروفیل ها و سطح مقطع های متفاوتی تولید و برای کاهش هزینه ها در ابعاد مورد نظر در طرح، برش خورده و به محل پروژه ارسال می شوند. در اجرای نمای خشک آجری، سنگی یا سرامیکی، متریال نما توسط زیرسازیهای آلومینیومی و بدون ملات روی سازه اصلی نصب میشود. از آغاز نماهای سنگین مسائل مربوط به ظاهر و سازه ساختمان را به طور همزمان حل می کردند. زیرا استفاده از سیمان و دوغابی که در آن استفاده می شود، زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارد. اجرای نمای آجری با ملات سیمان: از روش ­های سنتی برای نصب آجر نما بر روی ساختمان، استفاده از ملات سیمان است. نمای ساختمان نقش لباس ساختمان را ایفا میکند؛ بنابراین، توجه به تناسب این لباس با اقلیم ساختمان، سبک ساختمان، کاربری ساختمان و … در مواردی لازم است که طراحی نما ساده انجام شود و در موارد دیگر توجه به جزئیات و اجرای یک نمای پیچیده مهم است.

انواع اجرای نمای خشک

اجرای نمای کامپوزیت به صورت خشک است؛ بنابراین، سرعت اجرای آن بالا است. استفاده از نقوش هندسی آجرها در نما ریشه در تاریخ دوران ایلخانی و سلجوقیان دارد معماران ایرانی باذوق و هنر در اکثر بناها ازجمله کاروانسراها،مساجد و کاخ ها و مقبره ها از آن ها به عنوان نماد بهره می جستند. استفاده از آجر به ویژه آجرهای نسوز در نمای ساختمان می تواند ایمنی ساختمان را در هنگام آتش سوزی افزایش دهد. 3-در نظر داشته باشد که آجرهای نسوز باکیفیت که از مواد معدنی تولیدشده اند به خاطر متر یال طبیعی کانی ها و سنگ های معدنی در آجر به هنگام اجرا در نصب پیوند مستحکمی با ملات برقرار می کند و مانع از جذب آب و رطوبت در سرما و گرما می شود اما آجرهای معمولی که با پوشش های رنگ نانو فراوری می شوند و شبیه اجر نسوز می شوند و همچنین آجرنسوزهایی که پوشش آن ها توسط رنگ های مصنوعی فراوری می شوند در پیوند با ملات دچار ساختاری معیوب و آسیب پذیر می شوند که به مرورزمان در گرما و سرما دچار فرسودگی می شوند.چراکه رنگ مصنوعی که برای پوشش آجرها به کار گرفته شده است مانع جذب ملات به آجر در زمان نصب می شود.

This data was g en erated with t he he​lp  of https://behsaznama.com Content Gener at or DE MO!

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

لعاب لایه ­ای شیشه ­ای و شفاف است که می ­تواند روی سطح آجر را بپوشاند. پرداخت هایی که سطح آجر اعمال می شود، نباید سبب کاهش عملکرد و مقاومت آجر شود. اجر نسوز در حقیقت شبیه به سرامیک می باشد که از خاک های نسوز تولید می گردد. آجر نمای نسوز قرمز و قهوه ای بهترین نوع آجر نما با استحکام بالا برای طراحی باربیکیو ها می باشد. اجرای سنگ خشک نما ، به دلیل تعبیه فاصله سنگ از نما ، امکان انبساط و انقباض در شرایط دشوار آب و هوایی را برای سنگ فراهم می کند. عواملی مثل محل اجرای آجر نما ، نوع آب و هوای منطقه ، هزینه حمل و نقل و … برخی از مصالح نما فقط با آب و هوای معتدل سازگاری دارند و در صورت تغییرات شدید دما آسیبپذیر میشوند. نکته مهم در جستجو های اینترنتی، این است که باید حواسمان به سایت های تبلیغاتی و دروغینی که فقط به دنبال فریب و اخاذی از افراد در این رابطه هستند، باشد. این نورها باید شبیه به سبک نمای ساختمان باشند. با تولید در دمای بالا و اعمال فشار، میزان تخلخل در این سرامیکها به کمتر از یک صدم درصد میرسد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با ادامه مطلب وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید