سرامیک پرسلانی آزمایش می‌خواهیم همه مطالعه از

استفاده از چوب در نمای ساختمان زیبایی خاصی به نما می بخشد، اما چوب ها در مقابل رطوبت و نور خورشید بسیار آسیب پذیر هستند. در نصب و اجرای نمای سرامیک خشک از پایههای فلزی (معمولاً از جنس آلومینیوم) استفاده میشود و به همین دلیل این نوع نما به خوبی در مقابل عوامل محیطی از جمله باد، طوفان، زمین لرزه و آتش سوزی مقاوم است. در این روش به وسیله یک سری اسکوپ (قطعات اتصال دهنده سنگ به دیوار) مشابه تصویر زیر سنگ ها رو روی زیر سازی نصب میکنن. منظور معماران نوگرای نسل اول از شفافیت صرفاً «آن طرفش پیدا بودن» یک جنس؛ برای ایجاد رابطهٔ بصری میان درون و بیرون نبود. همانطور که از اسم آن پیدا است، شکل ظاهری این محصول شبیه حصیری بوده به نمای ساختمان ظاهری فوق العاده میبخشد. به عنوان مثال تصویر زیر، بنای تاریخی و مذهبی «تاج محل» در هندوستان رو نشون میده که در اون از سنگ مرمر و دیگر سنگ های تزیینی استفاده شده. آجرهایی که در نمای ساختمانها استفاده میشود، معمولا تنوع رنگی بسیار گستردهای دارند و شما میتوانید به راحتی متناسب با طراحی و معماری ساختمان تان، یکی از آنها را انتخاب کنید.

این سنگ مقاومت بالایی داره و بسیار سخت هست.

نحوه ی اتصال به این صورت هست که مشابه تصویر زیر، شیار هایی با عمق متناسب با سایز پین، روی لبه ی سنگ ها ایجاد میکنن. همچنین رنگ سنگ ها نشان دهنده ی ترکیبات موجود در اون ها هست. بیشتر به رنگ های خاکستری، سفید، قهوه ای و نخودی در بازار موجود هست و ظاهری زیبا داره. این سنگ مقاومت بالایی داره و بسیار سخت هست. در نهایت هم به دو روش نمایان و پنهان، میشه سنگ ها رو روی دیوار نصب کرد. این نوع سیستم مشکلات و محدودیت هایی داشت ازجمله این که امکان استفاده از عایق کاری یا لایه عایق در این روش وجود نداشت و باعث اتلاف انرژی بسیار زیاد و ورود هوا و آلودگی صوتی به داخل ساختمان می شد. در این سیستم با استفاده از دستگاه های مخصوص در محل تعیین شده با عمق قابل کنترل، متناسب با نوع و ضخامت سرامیک، سوراخی که انتهای آن به اصطلاح پافیلی می شود ایجاد می گردد و کلیپس ها با استفاده از انکرهای آلیاژی به پشت سرامیک ها متصل شده و پلاک ها بصورت هنگ بر روی پروفیل های آلومینیومی افقی نصب و رگلاژ می گردند. مشکلاتی مثل عدم زیبایی، عدم مقاومت کافی سنگ در نما، جداشدگی سنگ از نما، عدم عایق بودن نما و مشکلاتی دیگری که به وجود خواهد آمد. ​Th᠎is  post was w ritten ​by behsaznama C ontent G en erator Dem᠎oversion᠎.

دونستن ویژگی های تخصصی و مشخصات فنی سنگ ها، همچنین خواص شیمیایی و فیزیکی اون ها تاثیر زیادی در هنگام انتخاب سنگ داره. این دسته از ساختمان ها، دارای مراجعه کنندگان فراوانی هستند به همین دلیل داشتن نمایی متناسب با کاربری ساختمان و همچنین مطلوب بدن آن، اهمیت زیادی دارد. بنابراین امکان استفاده از سرامیک پرسلانی در نما به روش سنتی، وجود ندارد. در طراحی نما باید به این نکته توجه کرد که اگر مقصود، استفاده از مصالح مختلف و ترکیب آنها با یکدیگر است، باید این امر به نحوی انجام گیرد که تمرکز بر متریال اصلی باشد. نمای آجری سبک است و به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد، به راحتی نصب می­شود و سیستم عایق بندی خوبی ایجاد می­کند. البته مواد رزینی پوشش دهی خوبی دارند. سرامیک خاصیت عایق حرارتی خوبی داره و مانع از هدر رفت گرمای ساختمان میشه. البته روش های اسکوپ کردنِ مختلفی برای مهار کردن این نوع سنگ بر روی نمای ساختمان ها وجود داره که میتونه مانع از سقوط این سنگ بشه. این روش مانع از سقوط سنگ های ایستاده در هنگام زلزله، بارندگی، سرما، گرما و . این مورد جزو مواردی هست که در هنگام خرید تمامی سنگ ها باید به اون توجه بشه.  Th᠎is artic᠎le was wri​tten by behsaznama Content G​enerat or  Demover᠎sion !

نکات مهم در هنگام خرید سنگ نمای ساختمان چیست؟ مثلا بعضی سنگ ها برای محیط های مرطوب مناسب نیستن و بعضی سنگ ها در محیط های گرم دچار آسیب میشن. یکی از نام های رایجی که در رنگ نما ها استفاده می شود مواد رنگی ای است که مناسب مصالح ساختمانی با پایه ی سیمان می باشد. بلکه میتونیم با استفاده از روش راپل کاری این کارو انجام بدیم. شرکت آجر ساحل یک، آجر نماهایی را بسته به نوع مصرف انها، کیفیت و ظاهر تولید می کند که با بالاترین کیفیت و متقابلا مناسب ترین قیمت ان را در اختیار مصرف کننده گان قرار داده است. با وجود اینکه، با پیشرفت صنعت ساختمان سازی، به کار بردن این محصول در اسکلت سازهها کاهش یافته است، اما هنوز در نما و بدنه ساختمان کاربرد دارند و بهترین گزینه محسوب می شوند. استفاده از این روش گرچه ممکن است سرعت اجرای کار را کمی پایین آورد اما مزیتی دارد که ارزش استفاده را بالا میبرد و آن پیوند مستحکم مصالح نما با جدار اصلی ساختمان است. همچنین باید بدانید چگونه از نقاط قوت نما به بهترین شکل در جهت طراحی استفاده کنید. 1. مقیاس انسانی به معنای خوانایی عناصر از فاصله بسیار نزدیک است.

قطعات نمای خشک

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت بهساز نما.

دیدگاهتان را بنویسید