سریع و ساده تعمیر در انواع نمای خشک

در واقع بیرون بنا، به عنوان نما شناخته می شود و از متدها و ویژگی های مختلفی در طراحی نمای ساختمان ها استفاده می شود. شرکت مدرن سازان رادیس با هدف ترویج سبک سازی و مقاوم سازی در صنعت ساختمان و نهادینه نمودن استفاده صحیح از مصالح سبک از مصارف مختلف از جمله نمای ساختمان، سقف کاذب، دیوار های داخلی و پیرامونی تاسیس گردید. برای اجرای نمای ساختمان باید از متریالی استفاده شود که باکیفیت، زیبا و سبک باشد. هماهنگی با سایر اجزای ساختمان : متریالی که برای ساخت نما استفاده می­شود باید با سایر مصالح ساختمان و سبک طراحی آن هماهنگ باشد. نما خشک نسبت به دیگر مصالح وزن سبک و تنوع رنگ بیشتری داشته که از خصوصیات بارز آن می توان به انعطاف پذیری بالانسبت به آب و هوای مختلف اشاره کرد. سیستم اجرای نما به طور کلی به دسته عمده اجرای تر و خشک تقسیم می شوند. This post has ᠎been gener​at ed ᠎with https://behsaznama.com Conten᠎t Gene ra tor ᠎DEMO᠎!

برای نصب و استفاده هر مصالح باید به ویژگی آن دقت کرد.

در میان انواع سنگ ها، سنگ تراورتن ارزان تر از سایرین می باشد. این نوع متریال از همانند آجر از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد و می توان جزو نماهای ارزان قیمت به حساب آورد. برای نصب و استفاده هر مصالح باید به ویژگی آن دقت کرد. همچنین آجر یکی از ارزان ترین و اقتصادی ترین مصالح برای طراحی نمای ساختمان به حساب می آید. به همین دلیل برای انتخاب نما باید به طراحی­های شهری نیز توجه داشت. صرفهجویی در هزینهها: قیمت انواع متریال برای استفاده در نماهای خشک متفاوت است، اما اگر طول عمر این نماها را در نظر بگیریم، متوجه بهصرفه بودن آنها میشویم. این متریال، بیشتر در ساختمانهای ویلایی، اداری و تجاری به کار گرفته میشود و باعث نورگیر شدن فضای داخلی آنها میشود. سیستمهای خشک نماسازی ساختمان، دارای مزایای کاربردی فراوان نسبت به انواع سنتی بوده و در همه مراحل، از تکنیکهای پیشرفتهای بهره میبرند که در ادامه مطلب به آنها میپردازیم. البته همانطور که اشاره شد متریال شیشه قابلاستفاده در هر ساختمانی نیست و باید بعد از تأیید کارشناس نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کرد.

انواع نمای خشک کیست؟

از لحاظ متریال، انواع نمای خشک ساختمان به دستههای مختلفی تقسیم میشود: نمای خشک آجری (که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد)، نمای سنگ خشک، نمای سرامیک خشک، شیشه، ترمووود، کامپوزیت، نمای خشک فلزی و غیره. به طور مثال برای شرایط گرم و مرطوب این فضای خالی به گونه ای طراحی می شود که هوای داخل آن قابل تهویه باشد، اما برای شرایط اقلیمی سرد و گرم و خشک نما به شکلی طراحی خواهد شد که هوای داخل فضای خالی محبوس شود که همین مهم ضریب عایق شدگی ساختمان را نسبت به هوای خارج افزایش می دهد. یک نمای آجری می تواند تا سال ها بدون نیاز به تمیز شدن ظاهر اولیه خود را حفظ کند. به همین دلیل مهندسان ساختمانی به فکر ساخت نماهایی افتادند که انرژی ساختمان را حفظ کنند. به همین دلیل هم برای پروژه ها و ساختمان های مرتفع بسیار سریع و آسان تر از سایر نماها مانند نمای آجری می توان نمای خشک را نصب کرد.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

​Art ic᠎le has  been c​reat ed with t​he ​help  of https://behsaznama.com C onte nt Ge nerator DEMO​!

جزئیات اجرای نمای سنگ خشک

در بازار انواع مختلفی از آجر موجود می باشد که بر اساس نوع و کیفیتشان قیمت های مختلفی دارند. معماران حرفهای نیز برای طراحی نمای بیرونی ساختمان از متریال مختلفی بسته به شرایط و موقعیت ساختمان استفاده میکنند. طراحی نما می تواند با کمک متریالی مثل آجر نیز به نحوی صورت بگیرد که کاملا مطابق با معیارهای روز باشد. نمای آجری: همانطور که می دانید آجر یکی از قدیمی ترین متریالی است که از گذشته تا کنون همچنان در میان مردم محبوبیت دارد و امروزه تداعی کننده خاطرات گذشته می باشد. آجر متریالی ضد آب، مقاوم در برابر آب و هوای مختلف می باشد و نمایی زیبا و سنتی را ایجاد می کند. آشنایی با انواع متریال برای نمای ساختمان : آشنایی با انواع متریال می ­تواند ما را در انتخاب بهترین­ نوع آن­ ها کمک کند. برای نمونه، اگر شرایط آب و هوایی یک منطقه ناپایدار است و در آنجا بارش باران زیادی اتفاق میافتد باید متریال انتخابشده مقاومت بالایی داشته باشد تا به جلوه ساختمان آسیبی وارد نشود و بافت ساختمان تا سالها پابرجا باقی بماند. ضمن اینکه وجود این فضا، امکان اجرای هرگونه تجهیزات عایق صدا (آکوستیک) و حرارتی را نیز به بهترین شکل فراهم میکند..

اجرای نمای خشک

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مجموعه ها لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید