سریع و ساده تعمیر در شما نمای سنگ

یکی از اصلی ترین کاربردهای بتن نمایان یا بتن نما در نمای ساختمان می باشد. از یکی از هزاران سایه همگی دارای کیفیت عالی و درخشندگی هستند. این بناهای عظیم که به عنوان مقبرههای فرعونهای باستانی ساخته شدهاند، هزاران سال قدمت دارند. اولین قسمتی که از ظاهر ساختمان به چشم می آید، نمای بیرونی آن است و هر صاحب خانه ای ترجیح می دهد ظاهر ساختمان زیبا و جذاب باشد. در حالی که گاهی برخی از خانه ها به یک ویرانه تبدیل می شوند، نمای سنگی ساخته شده برای قرن ها باقی می ماند. سنگ نمای آنتیک معمولا مصرف دکوراتیو دارد و در بخشی از نمای ساختمان مخصوصا نمای سنگی دور پنجره استفاده می شود. هر کدام از آنها را میتوانید بهراحتی انتخاب و استفاده کنید. در پاسخ به این سوال کارشناسان گروه کالاساخت ابتدا برای شما ویژگی های یک سنگ نما مناسب برای ساختمان را ارائه نموده و سپس به بررسی متداول ترین انواع سنگ های نما میپردازند. شرایط متغیر جوی، تابش نور خورشید، یخبندان، گرد و غبار، باران های اسیدی، آلودگی هوا و … ۴-از تابش مستقیم آفتاب به نما با پرده یا حجاب در حین اجرای نمای سنگ جلوگیری شود. از متداول ترین و پرکاربردترین سنگ های نما به شمار می رود.

طراح و مجری نمای خشک

در ادامه به ۴ مورد از مهم ترین مزیت های استفاده از سنگ های طبیعی در نمای ساختمان می پردازیم. البته سنگهای نمای این هرم بعدها برای استفاده در ساخت بنای دیگری از هرم جدا شدند. سومین و کوچکترین هرم در بین اهرام سهگانه جیزه، هرم «منکورع» است که به یاد فرعون منکورع (دوره حکومت از ۲۴۹۰ پیش از میلاد تا ۲۴۷۲ پیش از میلاد) ساخته شد و برای نمای بخشهای پایینی آن نیز از سنگ گرانیت قرمز استفاده شده بود. در مصر باستان، در بخش پایینی این هرم از گرانیت قرمز استفاده شده بود. شواهدی وجود دارد که نشان میدهد، سنگهای نمای هرم در دوران حکومت «توتعنخآمون» (۱۳۳۶ تا ۱۳۲۷ پیش از میلاد) جدا شدند و این روند تا قرن دوازدهم میلادی ادامه داشت. سنگ نمای هرم خفرع که به یاد «فرعون خفرع» (دوره حکومت از ۲۵۲۰ پیش از میلاد تا ۲۴۹۴ پیش از میلاد) ساخته شده است، به نحوی در بخش بالایی هرم باقی مانده است که گویی قلهای بر فراز قله اصلی این هرم وجود دارد. چرا فرعونها دیگر هرم نساختند؟ چرا که به مرور زمان انجماد آب درون خلل و فرج سنگ باعث ایجاد ترک و شکستگی سنگ میشود. به طور قطع نمیتوان گفت که در میان انواع سنگ نماهای موجود در کشور ایران، کدامیک بهترین گزینه میباشد، اما در حال حاضر با توجه به کاربری فراوان و دارای بودن ویژگی یک سنگ نما خوب، میتوان گفت سنگ نما تراورتن از محبوب ترین انواع سنگ نما میباشد. ᠎C onte​nt h as  been creat ed ᠎by behsaznama Content Generat or Demov᠎er​si on!

طرح نمای خشک

وجود ترکیبات آهکی فراوان در ساختار تراورتن باعث ایجاد زیبایی و طرح های فراوان برای این سنگ شده. سنگ های طبیعی بسیار محبوب اند. حال سوالی که ممکن است برای شما کاربران عزیز پیش آید، این بوده که در میان انواع بسیار متنوع از سنگ های طبیعی کدامیک میتوانند به عنوان سنگ نما ساختمان مورد بهره گیری قرار گیرند. نمای سنگی بسیار کاربردی و زیباست و احساسی شکوهمند به خانه می بخشد. برای اینکه خانه جلوه مناسبی داشته باشد و نظر دیگران را به خود جلب کند، یکی از بهترین راه ها استفاده از سنگ طبیعی در نمای ساختمان است. یک توده حرارتی بزرگ در بخش عایق بندی شده خانه می تواند نوسانات دمای روزانه را متعادل کند. نام موردنظر برای لایه را روی نامی که هایلایت شده تایپ کنید. برای هر کدام از این دو نوع نمای ساختمان، یک طیف رنگی خاصی باید انتخاب شود. سازندههای ساختمان اغلب توصیه میکنند برای انتخاب نمای بیرونی ساختمان، مصالح و متریال با جنس مرغوبی انتخاب شوند. اینکه نمای ساختمان طراحی مدرن داشته باشد یا کلاسیک و اینکه چه رنگی مد نظر طراح باشد تاثیر زیادی در انتخاب سنگ نمای بیرونی ساختمان دارد. با توجه به اینکه نمای هر ساختمان مانند لباس آن است، این مقاله را به طور دقیق در رابطه با نمای سنگی ساختمان گردآوری کردهایم.

Th is post w as creat ed ​by behsaznama Conte nt  G᠎en᠎er​ator Demov er​sion!

قوانین و ضوابط مربوط به نحوه اجرای نمای ساختمان آن باید رعایت گردد در صورت اینکه سنگ کاری نمای ساختمان به صورت سنتی و تر اجرا می شود باید حتماً از اسکوپ سنگ استفاده شود اسکوپ ها انواع مختلفی دارند که در مقالات بعدی به آن می پردازیم اسکوپ سنگ باعث میشود که در صورت اینکه سنگ در حال جدا شدن باشد آن را به خوبی با ملات درگیر کند و اجازه ندهد که سنگ سقوط کند همچنین مانع از حرکت سنگ ها و افتادن وزن یکدیگر بر روی سنگ های دیگر میشود من نسبتی از وزن سنگ توسط اسکوپ مهار می شود در صورت اینکه سنگ کار ساختمان عمدا و یا سهوا اقدام به اسکوپ سنگ نما نکرده است حتماً باید نسبت به پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما اقدام نمایید. همچنین این سنگ ها همانند گرانیت ها به هنگام استفاده در ارتفاع بالاتر از یک متر نیازمند به اسکوپ کردن میباشند.

دتایل اجرای نمای خشک

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با سرامیک نمای خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید