سه دلیلی که مردم درباره نمای سنگ شما می‌خندند

در هنگام انتخاب طراحی خارجی ساختمان با روش نصب سنگ نما توجه به نوع سنگ، تجهیزات کاربردی برای اجرای نمای سنگ ساختمان در کنار مواردی مثل تغییرات آب و هوایی بسیار حائز اهمیت است. سنگ های مرمریت با ساب و براقیت فوق العاده در سطح خود می تواند در کنار سنگ پله یا کف فرش مشابه در داخل ساختمان یک ترکیب زیبا را خلق کند و یا با استفاده از سنگ گرانیت یکی از محکم ترین و ماندگارترین مصالح جهان هستی را برای زیبا سازی ساختمان خود از نحوه اجرای نمای سرامیک خشک آن خود کنیم. سنگ نمای ساختمان یکی از محصولاتی است که در نما سازی ساختمان بسیار اهمیت دارد و همانطور که همه ما می دانیم نمای بیرونی یک ساختمان همواره در دید رهگذاران و عابران پیاده قرار دارد و همگان می توانند از روی ظاهر آن نسبت به فضای داخلی یک سازه قضاوت کنند. شرایط آب وهوایی متنوعی که در کشور ایران وجود دارد باعث می شود که انتخاب سنگ های نما در بیرون از ساختمان در همه کشور یکسان نباشد و نیاز به بررسی دارد. اجرای سنگ نمای تر یا دوغاب از روشهای سنتی و متداول اجرای نمای سنگی در ایران در هنگام نصب انواع سنگ نما به شمار میآید. اجرای نمای سنگی همانند دیگر طراحیهای خارجی ساختمان با اصول و روشهای مخصوص به خود همراه است.  C᠎ontent was g enerated ᠎with t he he᠎lp ᠎of behsaznama Con tent Generator DEMO.

نحوه اجرای نمای سنگ خشک

چند نکته مهم و اساسی در هنگام نصب و اجرای سنگ نمای ساختمان در انواع مختلف وجود دارد که توجه به آنها در جلوگیری از ریزش و افتادن نمای سنگی تاثیر بسزایی دارد. برای هر محصول سعی شده بهترین و مفید ترین نکاتی که باید هر مشتری در مورد هر محصول قبل از خرید بداند را آماده و ارائه کرده ایم. گروه تولیدی و فروشگاهی کالاساخت در سبد محصولات خود انواع سنگ های نما را همراه با تصاویر و مشخصات فنی برای شما همراهان ارائه نموده است. با نصب سنگ آنتیک نمای بیرون ساختمان با هر یک از این سنگها میتوانید یک نمای عالی و باشکوه را داشته باشید که چشم هر بینندهای را به سمت خود جذب کند. عملیات حرارتی چوب تمام مواد مضر و رزین چوب را از بین می برد ، باکتری ها را از بین می برد و ماده ای تمیز و استریل فراهم می کند که می تواند علاوه بر نمای قسمتهای داخلی مانند پله ها ، سقف ها ، درها و پنجره ها از آن استفاده شود. پس باید با انتخابی مناسب و چشم نواز از بهترین سنگ نماهای ساختمان جلوه ای زیبا از طبیعت را به چشمان خود هدیه دهیم. ᠎This  post h as ​been ​done with t he ᠎help ​of behsaznama C​ontent G​en er᠎at or DEMO!

تصاویر سنگ نمای ساختمان آماده شده بدون هیچ افکت یا تغیراتی به صورت ارجینال آماده شده است تا بهترین انتخاب را بتوانید داشته باشید. پس از خشک شدن دوغاب یا ملات مخصوص، اجرای نمای سنگ ساختمان انجام میشود. ویژگی ماسه سنگ ها مقاومت در برابر یخبندان تنوع بافت نرم و نیاز به ابزار غیر آهنی برای نصب چسبندگی ضعیف با ملات و نیاز به اسکوپ برای اجرا جذب آب بالا سرقت پذیری ضعیف مقاومت کم در محیط های اسیدی می توان اشاره نمود. در برابر عوامل طبیعی، تغییرات آب و هوایی و مشکلات محیطی مقاومت بالایی داشته باشند. کوارتزیت از جمله این سنگها است که با توجه به دگرگونی بودن از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. شیوه پیچ و رولپلاک نما با طناب سریعترین روش در اجرای جلوگیری از ریزش سنگ نمای ساختمان میباشد که توسط افراد مجرب و ورزیده با طناب انجام میشود . بارهای ثقلی، تجهیزات اتصال سنگ، نحوه نصب و سکوی نگهدارنده در هنگام استفاده از این روش در طراحی و اجرای نمای سنگ ساختمان مورد توجه ویژه قرار گیرند. هدف از ایجاد این دیوار پشتیبان انتقال بارهای مردهای که به سنگ نما و مهارها وارد شده به ساختمان است.

ویژگی های این نوع سنگ هستند که در نمای بیرونی و داخلی مورد استفاده قرار میگیرند. گذر زمان این را ثابت کرده است که انسان همیشه طبیعت را بیشتر از ساخته دست خود دوست داشته است، استفاده از سنگ نما ساده از قدیم تا به امروز در نمای ساختمان رواج داشته است و همیشه با سبک های مختلفی در کشور و جهان به اجرا در آمده است، ولی نکته اینجاست که در قدیمی ترین ساختمان ها نیز حتی با اجرایی مبتدی و ساده نیز این سنگ است که هر وقت به آن بنگرید چیزی جز هنر مخلوق و زیبایی طبیعت را در آن مشاهده نمی کنید. با وجود این، آکوستیک معمولا زمانی در طراحی معماری مد نظر قرار میگیرد که کاربری ساختمان تئاتر، سالن کنسرت یا نمایشگاه باشد. سنگ های چینی زمانی که ضربه می خورند، صدایی شبیه به چینی ایجاد می کنند. از نمای بیرونی ساختمان که عبور کنیم میرسیم به سنگ نمای داخلی ساختمان، که رابطه ی مستقیمی با روح و روان انسانی دارد که در آن زندگی میکند. با این وجود شاید عده ای با استفاده از این سبک نما به دلیل همخوانی نداشتن با فرهنگ ایرانی، مخالف باشند در صورتی که این گونه نیست، به همین خاطر خوب است که یک نگاهی به تاریخچه این سبک نما بیندازیم.

دیدگاهتان را بنویسید