سه واقعا روشن روش‌ها به اجرای نما Higher این کار را به سادگی انجام دادید

زیرا در صورتی که این مرحله به درستی انجام نشود، احتمال تخریب نما وجود دارد که در این صورت علاوه بر از بین رفتن زیبایی نما، موجب بروز حوادث و خسارت هایی به ساختمان می شود. در واقع شاسی وظیفه تحمل وزن نمای ساختمان و افزودن استحکام به آن را بر عهده دارد. در زمان خرید سنگ آنتیک باید دقت کنید که وزن بسیار کمی داشته باشد؛ یکی از ویژگیهای اصلی سنگ آنتیک مرغوب و اصل این مورد است. سنگ مصرفی برای این منظور اغلب تراورتن و مرمریت است و سنگی سخت و محکمی همچون گرانیت مناسب این کار نیست . به طور کلی متراژسنگ به کار رفته در نمای رومی بیشتر از نماهای معمولی است. علاوه بر این متراژ سنگی که در نمای رومی به کار می رود بیش تر از نماهای دیگر است. پیش از آن نیز مروری بر تعاریف اولیه و کاربردهای نقشه های معماری داریم. به این ترتیب زیرسازی اولیه به پایان رسیده و نوبت به اندودسیمانی می رسد. تاثیر زیبایی این ابزار در نمای کلاسیک به حدی است که نمی توان از کاربرد آن چشم پوشی کرد . به جرأت می توان گفته در میان انواع نمای سنگی ساختمان، کوارتزیت از مقاومت و سختی بیشتری برخوردار است. This has  been c​reat᠎ed with t he  he​lp  of behsaznama  Conte nt Ge nerator DEMO !

قطعات نمای خشک

علت آن هم علاوه بر پایین بودن مقاومت تراورتن موج دار در برابر برش خوردن و ابزار زدن، از آنجا که نمای رومی خود دارای جزییات و پیچیدگی های زیادی است و بهتر است سنگ به کار رفته در آن بی موج باشد . در نمای رومی، علاوه بر توجه به اجرای صحیح نصب سنگ، نصب اصولی و صحیح ابزارهای آن علی الخصوص سرستون ها نیز حائز اهمیت است. حال لازم است که به مراحل اجرای نمای رومی سنگی و نکات اساسی آن بپردازیم. برای اینکه سنگ آنتیک نمای بیرون ساختمان خود را نصب کنید، لازم است ابتدا شرایط محیطی محل زندگی و نوع ساختمان خود را در نظر بگیرید. البته برای رفع این مشکل ترفندهایی همچون استفاده از رنگ های نانو و توجه به دمای محیط ( حداقل دمای محیطی در زمان اجرا ، ۵ درجه سانتی گراد یا بیشتر باشد تا از یخ زدگی و فساد سیمان جلوگیری شود ) وجود دارد که تا حد امکان مانع از بروز این مشکل گردد . این موضوع خصوصا برای استفاده در بالکن و پشت بام امری حیاتی به شمار می رود .به همین خاطر توصیه می کنیم که از انواع باکیفیت و دایره ای با قطر زیاد استفاده شود ، چراکه درقسمت گلویی صراحی ، در نوع مربعی ، امکان شکستگی بیشتر است .

This data was creat​ed by behsaznama  C on​te nt Gener᠎ator D em​oversi᠎on.

سرامیک پرسلانی

تهیه این ابزار از سنگ های تراورتن ، مرمر و مرمریت با دستگاه CNC، مطابق با متراژ درخواستی و نقشه طراح نماست . حکاکی این ابزار طبق ابعاد مورد سفارش مشتری ، توسط دست یا دستگاه بروی سنگ هایی همچون تراورتن و مرمریت قابل اجراست . در این مرحله از پلان اصلی یک کپی میگیریم و آن را در فاصلهای دور نسبت به پلان اصلی قرار میدهیم. یک استادکار ماهر باید : انواع سیمان ، موارد استفاده هرکدام ، ترکیب صحیح و ساخت ملات مناسب ، تشخیص اشکال هندسی و نقشه خوانی ، کروم بندی ، آسترکشی ، لیسه کشی ، انبار کردن اصولی مصالح ، سیمان کاری در قسمت های تنگ و ارتفاعات را بداند و به تمام فوت و فن های کار مسلط باشد . از براکت ( یا همان کله گاوی ) در محل اتصال بدنه به قسمت های بالایی و انتهای کار مثل نبشی ، سرستون و باند استفاده می شود . درگذشته تمام ابزارهای سنگی به صورت دست ساز بود . در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هر فرد عادی بدون تخصص قادر به انجام سنگ کاری در ساختمان چه سنگ کاری داخلی و چه نمای بیرونی ساختمان نخواهد بود فرد سنگ کار یا استاد متخصص با تجربه ای که دارد میتواند بصورت حرفه ای کار سنگ کاری را انجام دهد.

برای این کار می توانید از چسب سنگ های مگاپوکسی استفاده نمایید . نوع سنگ و مصالح به کار برده شده در نمای سنگی باید از مقاومت کافی در برابر عوامل آب و هوایی مانند نور خورشید، باران، سرما و گرما برخوردار باشند. پنجرهها را نیز به گونهای ترسیم میکنیم که خط بالای آنها با خط بالای درها در یک راستا باشد. نکته: راهنماهای هوشمند در اتوکد بسیار به دقت و سرعت ترسیم کمک میکنند. البته نکته دیگری که در سنگ نمای رومی باید به آن دقت کرد رنگ سنگ است. 3. در چنین نماهایی معمولا بعد از مدتی ، به دلیل نشست ساختمان و انبساط و انقباض هایی که پیش می آید ، نما دچار ترک می شود .این معضل خصوصا در سطوح بزرگ بیشتر به چشم می خورد . متراژ و ارتفاع ساختمان ، المان ها و جزئیات طرح نما و سطح مورد نظر برای اجرا از دیگر مواردی است که بر مدت زمان اجرا تاثیرگذار است . 2. برخلاف سیمان که رنگ و روی ماتی دارد؛ سنگ ساب پذیر است و ظاهری درخشان به ساختمان می دهد ؛ این ویژگی علاوه بر تاثیربصری ، موجب نظافت راحت تر سنگ می شود. Th is con tent w as written by G​SA Content ᠎Generato​r DE MO!

شرکت طراح و مجری نمای خشک

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نما لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید