شش جادویی ذهن روش‌ها این می تواند به شما کمک کند Declutter نمای خشک

در روش سیستم نمای خشک وزن نما نسبت به نماهای سنتی به اندازی کاهش پیدا می شود که می توان از آن در ساخت برج های بلند مرتبه نیز استفاده کرد. اما در اجرای نماهای خشک با توجه به نصب به روش صنعتی , نمای ساختمان تا اتمام عمر ساختمان (بالای ۵۰ سال) پایدار است و نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد. نمای خشک ساختمان بعد از معمارانی آمریکایی که در دهه 70 میلادی تصمیم گرفتند بر روی نمای برجهای بلند، سنگ نصب کنند، وارد مرحله عملیاتی شد. مراح اجرای نمای خشک چگونه است؟ بازسازی نمای خشک آسانتر از روش سنتی میباشد و امکان تعویض تایلها وجود دارد. ایران یکی از کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه معماری به شمار می رود و منطبق بودن با آخرین استانداردهای جهانی برای اجرای نمای خشک، باعث شده است تا بسیاری از ساختمان های حال حاضر به دنبال استفاده از سیستم نما باشند. این در حالی است که اتصالات استفاده شده در نمای غیر نمایان به هیچ عنوان قابل مشاهده نیستند. جنس و نوع پروفیل معمولاً بر اساس جنس نما و نوع طراحی انجام میشود؛ به عنوان مثال پروفیل نبشی معمولاً برای نمای سیمانی یا سنگی کاربرد دارند و استفاده از آنها در نمای چوبی صحیح نیست.

هزینه اجرای نمای خشک

زیرسازی نماهای چوبی به دو روش فلزی و سیمانی قابل اجرا است. سپس اتصال ورقههای آلومینیومی به شاسیکشی فولادی بر عهده پیچ و مهره یا پیچ سرمته است. طراحی نمای ساختمان بر عهده مهندس معمار است. با توجه به علاقه ی افراد به استفاده از نمای خشک و سوالات متعددی که برای کاربران کالاساخت مطرح شده است، کارشناسان ما بر آن شده اند تا مقاله جامعی به منظور معرفی کامل این روش و پاسخ دهی به اکثر سوالات شما عزیزان در این بخش از مقالات سایت کالاساخت ارائه دهند. بلکه باید اجرا و ساخت نیز به صورت اصولی انجام شود. پروفیلهای مورد استفاده در زیرسازی تا حد امکان باید از آلیاژهای مقاوم انتخاب شوند البته استفاده از ضدزنگ موجب افزایش مقاومت آنها در برابر خوردگی، پوسیدگی و زنگزدگی میشود. در پایان، اجرای زیرسازی نمای ساختمان بر اساس نقشه و با کمک پروفیلها انجام میشود. نمای خشک چه نوع نمایی است؟ این دستهبندی شامل: سرامیک پرسلانی خشک نما به حالت مجوف (سوراخ دار) و سرامیک پرسلان خشک نما به حالت تو پر (فول بادی ) می باشد. اکثر افرادی که در همهی امور استفاده از روشهای جدید را به روشهای قدیمی ترجیح میدهند، در این باره هم از طرفداران نماسازی خشک هستند.

نمای خشک ساختمان پس از آنکه معمارانی آمریکایی در دهه 70 تصمیم گرفتند روی نمای برجهای بلند سنگ نصب کنند، وارد دنیای ساخت و ساز شد. در صورت استفاده از روش فلزی باید پروفیلهای قوطی شکل به صورت عمود بر جهت نصب چوبها و با فاصله 50 سانتیمتر قرار گیرند. نسبت به روی ظاهری زیبا تر را در نمای ساختمان دارا می باشد و نصب آن آسان است. البته زیبایی به تنهایی برای نمای ساختمانی کافی نیست بلکه باید از کیفیت مطلوب نیز برخوردار باشد. در این مقاله قصد داریم نگاهی کلی به اهمیت و تاریخ نمای ساختمان به صورت کلی داشته باشیم. قیمت پروفیل آلومینیوم (در مورد اجرای نمای کامپوزیت). اولین قدم برای زیرسازی نمای ساختمان، انتخاب مصالح مورد نیاز است زیرا پروفیل زیرسازی نما برای مصالح مختلف (از قبیل چوب، سیمان و کامپوزیت) با یکدیگر تفاوت دارند. سقف ساختمان های اسکلت بتنی نیز می تواند به صورت تیرچه بلوک، دال بتنی و یا کامپوزیت اجرا شود. حتماً زیاد دیده ایم ساختمان ها ویلایی و به اصطلاح مهندسی ساز را که نابود بودن طراحی بیرونی آنها با همان نگاه اول به خوبی پیداست. در طراحی جزییات ساختمان ها از تکنولوژی نمای سرامیک خشک و سرامیک های برش بزرگ برای جلوگیری از مشکلات ساخت نما در مناطق مرطوب استفاده شده است. ​This w as cre ated ᠎by G SA Conte nt ᠎Gene​rator ᠎DE MO.

سیستم های مدرن نما

در عکس بالا، قسمتی از نمای ساختمان سنگی دچار آسیب شده و مالکین هزینه اضافی جهت حفظ نما را متقبل شدهاند. ویژگیهای عنوان شده برای هر یک از مصالح نما متفاوت است. همخوانی داشته باشد مهم است و نیاز به مطالعات مهندسی دارد. برای ایجاد هماهنگی با بافت شهری، طراحان بر تقسیم حجم در مقیاس بزرگ به حجم های کوچک متمرکز شدند که از نظر ارتفاع و مقیاس با ساختمان های مجاور نحوه اجرای نمای سنگ خشک مطابقت داشته است. جوشکاری باید به دقت از لحاظ استحکام و اتصال صحیح بررسی شود. اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمتهای مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسانتر از سایر روشهای اجرای نما میباشد. برای اجرای نماهای دوغابی صرف می شود بعد از اتمام کار ساختمان، باید بصورت کامل آن را مستهلک شده تلقی کرد . برای نماهای کامپوزیتی زیرسازی معمولاً به روش فلزی انجام میشود. البته در مقاله بعدی، به تشریح راجع به اجرای نماها با توجه به مصالح آن، نوشته و توضیح دادهایم. آخرین بخش از مراحل اجرای نمای ساختمان مربوط به اتصال مصالح مورد استفاده به بستر صاف حاصل از مرحله قبل است. از اجرای نمای خشک چه می دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید