شش چیزها توییتر نیازها شما را فراموش می‌کند |غفلت|بی توجهی} درباره متریال نمای خشک

نمای کامپوزیت برای اقلیمهای بسیار سرد و بسیار گرم توصیه نمیشود. همانطور که گفته شد، در اجرای نمای سرامیک خشک از چسب نما استفاده نمیشود و به جای آن سرامیکها روی چهارچوبهایی فلزی قرار میگیرند. گزینه مناسبی برای استفاده در نماهای لوکس محسوب نمیشود. در پروژههایی که زمان به اتمام رسیدن کار اهمیت زیادی دارد توصیه میشود از نمای آلومینیومی استفاده شود. در این سیستم پس از برش و شیار، ورقهای کامپوزیت آلومینیومی بهصورت ثابت، با پیچ یا پرچبر روی زیرسازی آلومینیومی یا آهنی متصل شده که سرعت نصب آن بسیار چشمگیر است. اجرای نمای کامپوزیت می تواند روش های مختلفی داشته باشد اما روش هایی که در بالا ذکر شد روش های رایج اجرا می باشد. یکی از مهمترین علل رواج نما کامپوزیت شکلپذیر بودن مصالح آن هست به صورتی که تا ۱۳۵ درجه قابلیت تا شدن دارد. در صورتی که سفارش به تعداد بالا دارید، با شماره ی ۰۹۰۲۸۱۹۰۰۹۸ تماس بگیرید و از تخفیف بیشتری برخوردار شوید. نمای کامپوزیت به علت سطح صاف و صیقلی بودن معمولا به عنوان پوشش خارجی ساختمان های تجاری و اداری مورد استفاده قرار میگیرد.در برخی از این ساختمانها که در شهر های صنعتی قراردارند به علت باران های اسیدی و الودگی هوا و دود و چربی به سرعت بر روی سطح نمای کامپوزیت می نشیند و در صورتی که به موقع اقدام به شستشوی نما نکنیم رسوب به خورد کامپوزیت رفته و دیگر قابل پاک شدن نمیباشد. Th is da᠎ta has  been ᠎do ne ​by https://behsaznama.com C ontent G᠎en er​at or ​DEMO!

جزئیات اجرای نمای سرامیک خشک

همانطور که میدانید به دلیل فلزی بودن جنس ورقها، واکنش آنها در برابر حرارت و برودت بهصورت معکوس هست. نکته ای که قبل از شستشوی نمای سنگی بایستی مورد احتیاط و توجه قرار بگیرد و از ایجاد خطرات جانی و مالی و خطرات احتمالی پیشگیری شود این است که باید قبل از شستشو از تثبیت و محکم بودن سنگ نمای ساختمان اطمینان پیدا کنیم چرا که در صورت جدا بودن سنگ از سیمان و شل بودن سنگ احتمال ریزش سنگ در اثر فشار بالای اب خروجی واترجت را شاهد خواهیم بود پس قبل از اقدام به شستشوی نمای ساختمان، سنگ های نمارا به روش پیچ و رولپلاک سنگ تثبیت میکنیم و سپس برای شستشوی نما اقدام میکنیم. برای آغاز و شروع هر کاری نیاز به تامین مواد و مصالح اولیه می باشد و ما به عنوان یکی از تامین کنندگان متریال ساختمانی در خدمت شما خواهیم بود . جالب است بدانید که یکی از ویژگیهای نما پرسیلانی خشک این است که میتواند با نماهای مدرن ترکیب شود و ظاهر زیبایی را برای یک ساختمان به وجود آورد بهعنوان مثال؛ میتوان نمای سرامیک خشک را با متریال مدرن مانند نمای ترمووود، نمای شیشهای، نمای لوور، نمای کامپوزیت یا نمای HPL ترکیب کرد و زیبایی منحصر به فردی را برای ظاهر یک ساختمان به وجود آورد.

دلیل استقبال و کاربرد فراوان این متریال عدم وجود هرگونه محدودیت درزمینهٔ طراحی و اجرا است. یکی از دیدگاههایی که وجود دارد این است که اگر نمای سرامیک خشک پرسلانی را با نمای مدرن ترکیب کرد، میتوان یک جایگزین مناسب را بهجای نماهای سنتی مانند آجر، سنگ یا سیمان به وجود آورد. اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید، نگران نباشید چرا که این روش از زمانی که به ایران وارد شده، امتحان خود را در دوام و کیفیت به خوبی پس داده است. چراکه در صورت بهرهگیری از این نما، منظر شهری دستخوش تغییر قرارگرفته و با سبک اصیل معماری شهر در تناقض قرار میگیرد و ارزش معماری و هویتی آن را زیر سؤال میبرد. که دارای سبک معماری خاص خودشان هستند پرهیز شود. و بعلت سبک بودن، قیمت مناسب و سرعت اجرا طرفداران خود را دارد. آجر نما نسوز کد AR19 آذرخش محصولی کارخانه ای و از اختلاط خاک رس مرغوب و در دمای کوره بالا و تحت کنترل تولید میشود و در صنعت ساختمان عمدتاً به عنوان نمای ساختمان کاربرد دارد. آجرنسوز سفید یکی از پرفروش ترین آجرها در صنعت ساختمان سازی میباشد . که در آن شیشه به وسیله ی اتصالات نقطهای به سازه متصل میگردد.

در این روش جهت جلوگیری از خوردگی بین آهن و آلومینیوم، از لاستیکهای دی الکتریکال PVC بین براکت آلومینیومی و نبشی آهنی استفاده میگردد. هنگام حمل و نگهداری برخورد هرگونه وسیله به ورقهای کامپوزیت آلومینیومی جلوگیری کرد. اجرای نمای کامپوزیت نیازمند گروه حرفهای اجرایی است چراکه نصب ورقهای کامپوزیت مهمترین اصل در نمای آلومینیومی است. زیرسازی مهمترین مرحله اجرایی است. در مرحله بعد، ریلهای آلومینیومی با مقطع مشخص در آکس نبشیهای آهنی بهوسیله براکت های آلومینیومی با دو سوراخ لوبیایی به زیرسازی متصل میشوند. نهایتاً ورقهای آلومینیوم کامپوزیت بهوسیله اتصالاتی آلومینیومی U شکل (موسوم به بچه ناودانی) که در داخل لامل های آلومینیومی قرار میگیرند، بر روی لامل ها نصب میگردند. گنبد پوششی است همانند جام واژگونهای که معمولاً بر روی ۴ دیوار مستقر میشود. ازآنجاکه ورقهای کامپوزیت آلومینیومی بر روی یکلایه زیر سازd (آهنی یا چکمهای) نصب میشوند، یکلایه هوا بین بدنه اصلی ساختمان و نما قرار میگیرد که همین مسئله باعث میشود ساختمان با هزینه کمی عایق صوتی شود.

فیلم اجرای نمای خشک

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این مطلب لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید