شیفته اجرای نمای خشک؟ 10 توضیح چرا زمان آن است توقف!

اجرای یک لایه عایق نانو از جنس رزین با خواص ضدآب، بیرنگ می تواند از بروز شوره جلوگیری کند. استفاده از لایه های آب بند رطوبت را کاهش داده و از بروز شوره جلوگیری می کند. برای اینکه جذابیت نما را افزایش دهید می توانید از آجر نسوز نما رندوم مشکی استفاده کنید . حالا می رویم سراغ معرفی انواع نما خشک ساختمان بر اساس نوع اتصالات! برای تهیه این نوع آجر ها معمولا خشت خام را پرس می کنند و سپس در کوره هایی با دمای 1000 درجه سیلیسیوس قرار می گیرند تا پخته شوند و بر اساس کاربری ها در دو دسته بندی باربر و غیر باربر تقسیم می شوند. اما امکان شوره; در دمای بالا وجود ندارد زیرا باعث میشود آب قبل از رسیدن به سطح آجر، بخار شود. دمای پایین باعث بروز شوره خواهد شد. هنگامی که پین نصب می شود ، هیچ بار مرده ای به سمت پایین منتقل نمی شود. سرعت نصب در این روش بیشتر است. در این روش آب که با سیلیس ترکیب شده است با فشار قوی، بیرون می آید و روی سطوح مورد نظر ریخته می شود. مصالح بنایی قبل از آغاز به کار باید در شرایطی نگهداری شوند که مانع از نفوذ آب به داخل مصالح شوند.  Th is art᠎ic le was g᠎enerated by https://behsaznama.com Content Gen᠎erator D emover sion.

انواع نمای خشک

پوشش عایق نانو باعث پیشگیری از جابجایی رطوبت درون مصالح بنایی می شود و در نهایت و مانع بروز شوره میشوند. در اغلب سیستمهای نمای خشک به منظور جلوگیری از ورود نم یا رطوبت به داخل ساختمان، یک فضای خالی تهویه بین نما و عایق ایجاد میکنند. اگر بهترین و زیباترین نمای خارجی را انتخاب کنید، اما تناسبی با سبک فضای داخلی نداشته باشد، نتیجهی نهایی زیبا نخواهد بود. از کاربرد دیگر آنها که به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است می توان به استفاده در هنگام بازسازی خانه و آپارتمان های قدیمی اشاره کرد که زیبایی زیادی به فضای داخلی خانه می بخشد. با توجه به رطوبت هوا در شهرهای شمالی و امکان جلبک زدن نما استفاده از آجر نسوز نما به جای آجر معمولی و یا حتی انواع دیگر نما مانند نما سیمانی توصیه میشود. از آجر نسوز نما در نماهای ساختمان و نیز در کف سازی ساختمان استفاده میشود. شوره آجر نما را; میتوان بر روی سطح بتن، سیمان، سنگ نما، اندودها و سایر مصالح بنایی; نیز مشاهده کرد. در معماری کهن ایران برای ایجاد پی و بستر محکم در ساختمان، عموماً از مخلوط شفتهآهک استفاده میشد، البته گاهی نیز از سنگ بهعنوان پی استفاده مینمودند. This c on​tent was g᠎en er​ated wi​th https://behsaznama.com C᠎ontent Gener at or Demov​er sion!

قیمت آجر نما خشک

به دلیل مزایای نمای خشک ساختمان، متقاضیان اجرای نمای خشک ساختمان و خصوصا نمای خشک آجری نسبت به نماهای قدیمیتر بیشتر شدهاند. نمای آجری هم در نمای ساختمان با آجر و هم در دکوراسیون داخلی کاربرد زیادی دارد و جدای از زیبایی بخشی به ظاهر بنا، به دلیل استحکامی که در نمای ساختمان ایجاد می کند، طرفداران زیادی دارد. هزینه نمای کامپوزیت شامل نوع ورق کامپوزیت، قیمت پروفیل (به عنوان شاسی) و هزینه نصب ورق کامپوزیت میباشد. این نوع طراحی نما دارای تنوع بسیار زیادی می باشد که از مزیت مهم آن ها به شمار می رود مجموعه ها . علاوه بر تقسیمبندی قوسها، باتوجهبه نوع کاربردشان در بنا، انواع متفاوتی از قوسها را به لحاظ شکل ظاهری و نحوه ترسیم و اجرا شاهد هستیم: قوس تخممرغی، قوس دایره بیز، قوس کمانی، قوس شمشیری، قوس ۵ و ۷ تند، قوس ۵ و ۷ کند، قوس ۵ و ۷ خفته و غیره. امروزه با وسعت گرفتن استفاده از آجر در نمای ساختمان; شاهد پیدایش مشکلاتی در نما در گذشت زمان هستیم.

در مرحله بعد پلاستر سیمانی بر روی دیوار اجرا میشود تا هیچ نقطهای از سطح نما بدون چسب باقی نماند. قبل از اجرای نمای آجری، سطح خارجی دیوار پشتیبان، بلوك سیمانی با استفاده از یک ماده مخصوص کاهش دهنده خرابی در برابر آب و هوا (آبی رنگ) پوشانده میشود. نمای ساختمان در ابتدا وظیفه داشت حایلی بین انسان و تهدیدهای خارجی باشد، ولیکن بعد ها ارتباط میان درون و بیرون، خصوصی و عمومی، خلوت و شلوغ، مصنوعی و طبیعی را ایجاد کرد. مواد اولیه ساده برای تولید و رنگی طبیعی باعث شده تا این محصول از اقبال خوبی برای استفاده در نمای ساختمان ها داشته باشد. در حالی که سیلرهای طبیعی بدون هیچگونه تغییری بر ظاهر سنگ از سطح آن محافظت میکند. سنگی که در اجرای نمای سنگ خشک به کار برده می شود بایستی ضخامت بیشتری نسبت به سنگ های اجرا شده به روش با ملات (تر) داشته باشد. یکی از روش های از بین بردن شوره زدن آجر و سنگ ساییدن سطح است. یکی از روش های جلوگیری از شوره آجر نما، عایق نانو است.

دیدگاهتان را بنویسید