مبانی نمای خشک آشکار شد

در این رابطه یکی از موضوعاتی که در ارتباط با نما مطرح می شود، نمای خشک است. مهمترین ویژگیها و مزایای چسب پلی اورتان در حال حاضر انواع مختلف چسب پلی اورتان در بازار موجود است که هر کدام دارای ویژگیها و فرمولاسیون متفاوتی است. به دلیل اهمیت سنگ کاری نمای ساختمان، در این مقاله قصد داریم شما رو با مراحل سنگ کاری نمای ساختمان ها، انواع سنگ های نما، ویژگی های اون ها و دیگر موارد مرتبط آشنا کنیم. در این مرحله شما باید اطلاعات کافی راجع به انواع سنگ ها داشته باشین تا بتونین بسته به نیازی که دارین سنگ مورد نظر رو انتخاب کنین. هزینه ی تمام شده ی کار، یکی از مواردی هست که تاثیر خیلی زیادی در انتخاب سنگ مورد نظر شما داره. 1. نصب لایه عایق به صورت پیوسته در جهت پوشاندن دیواره ساختمان: باعث حفظ تعادل دما در تمام سطح می شود و از مشکلات ناشی از ایجاد پل های حرارتی و قطع شدگی عایق حرارتی در اطراف ستون ها و تیرها و محل اتصال آنها به یکدیگر که در دیوارهای معمولی به وجود می آید را نخواهد داشت.

سرامیک نمای خشک

This post was g​enerated by behsaznama​ Con te nt  Gen᠎erator Dem​oversi on .

نما های خشک

سبب افزایش کارایی عایق حرارتی در مقایسه با نمای معمول می شود: نمای بیرونی از دیواره ساختمان جداست و همین امر سبب جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب و برخورد مستقیم قطرات باران به دیوار ساختمان می شود و در واقع از ساختمان، همچون سری، در برابر عوامل جوی محافظت می کنند و به عنوان حایلی بین داخل و خارج ساختمان عمل می کند. در واقع برطرف کردن مجموعه نیازهای مربوط به آب بندی ،استحکام و محافظت گرمایی ساختمان توسط یک متریال انجام می شد که باتوجه به ظرفیت تحمل بار، محافظت در برابر گرما و رطوبت از طریق ضخیم کردن دیوار انجام می شد. برای ایجاد ساختاری پایدارتر نیاز است تا از اسپری های آب بندی و درزگیر روی سطح استفاده شود. عیب استفاده از چسب این است که اگر محیط اشباع از آب شود آب می تواند از قسمت های درز بندی شده نفوذ کند و باعث یخ زدگی و در نهایت کنده شدن آجر از سطح شود. برای ایجاد نمای آجری باید آجر مورد نظر بر روی دیوار نصب گردد که این امر دارای روش های متفاوتی است.

نصاب نمای سرامیک خشک

᠎Data w as created with G᠎SA C​onte​nt Gen᠎er at᠎or ᠎DEMO !

نمای خشک در ایران

برای استفاده کردن از این روش ابتدا باید پلاستر سیمانی روی دیوار انجام شود سپس در قسمت پشت آجر چسب پهن شود به نحوی که همه جای قسمت پشت آجر را چسب فرا گرفته باشد. در این روش برای اتصال دادن آجر به نما دیگر نیازی به ملات و چسب نیست. اجرا: اتصال مصالح مورد استفاده به سطح صاف حاصل از مرحله قبل است. یکی از مزیت های نمای خشک این است که برای اجرای آن می توان از هر نوع مصالحی از جمله کامپوزیت، اچ پی ال ( HPL )، سنگ، سرامیک، آجر، آلوکوتا، چوب پلاست، ترمو وود ( چوب )، سمنت برد (smartboard) ، مش استرچ متال / اکسپندد متال، نمای GRC / GFRC و … از اجزای تشکیل دهنده نمای خشک HPL می توان به لایه های سلولزی و رزین های فنولیک اشاره کرد که این نما از استحکام بالایی برخوردار است. از دیگر معایب استفاده کردن از این روش، افزایش نخاله ها و ضایعات ساختمانی است. علاوه بر این ها، سنگ کاری نما مقاومت و طول عمر ساختمان رو هم بالا میبره و از هدر رفت انرژی های گرمایشی و سرمایشی داخل خانه جلوگیری میکنه. همانطور که سنگ کاری راه پله و بخشهای داخلی ساختمان تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری ساختمان داره، سنگ کاری نمای ساختمان هم مانند لباسی هست که تن عریان ساختمان رو میپوشونه و ظاهر آراسته و زیبایی رو به اون هدیه میده.

شرکت طراح و مجری نما

این شرکت با ارائه 21 پروژه طراحی داخلی و نما در تهران ، یزد، شیراز، مازندران، تبریز، مشهد و … در این روش از سایه هایی که با رنگ طبیعی چهره، مو و چشم هماهنگی بیشتری دارند، استفاده می شود. معمولا این روش در ساختمان هایی که تراز نیستند کاربرد دارد زیرا استفاده از ملات سیمان در نمای ساختمان آجر باعث پوشاندن عیوب موجود در نما می شود. طراحی و ساختن نمای ساختمان با استفاده از آجر باعث می شود نما زیبایی فوق العاده ای به خود بگیرد. اجرای این سیستم به دلیل عدم استفاده از ملات، درقسمت های مرتفع ساختمان بسیار سریعتر و آسان تر از سایر نماها مانند نمای آجر خشک می باشد، هم چنین در این سیستم دسترسی برای مراقبت های دوره ای به خصوص در ساختمان های مرتفع وجود دارد ولی این سیستم برای خانه های مسکونی کم ارتفاع، پر هزینه می باشد و معمولاً مورد استفاده قرار گرفته نمی شود.

نمای خشک سنگ

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نما های خشک لطفا از سایت ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید