مطالب مربوط به نمای مدرن شما احتمالا فکردرباره} نبوده‌اید. و در واقع باید

نما یکی از اجزای مهم و اصلی ساختمان است چرا که در معرض دید همگان بوده و اولین پدیدهای است که افراد را در مورد یک ساختمان به خود جذب میکند. زمانی که به نمای بیرون آن نگاه می کنید، اولین چیزی که مشاهده می شود، نمای ساختمان مسکونی، اداری یا تجاری رو به روی شماست. روش سنتی و متداول که در ایران به کار میرود روشتر یا دوغاب است. طراحی و اجرای صحیح نما از اهمیت ویژه ای در اجرای ساختمان برخوردار است. عدم اجرای نمای سنگی به صورت صحیح و اصولی باعث می شود که بعد از مدتی در اثر گرما و سرما و یا باد و حوادث طبیعی، سنگ نمای ساختمان سقوط کند و باعث خطرات جانی و مالی فراوانی گردد.در این مقاله به بررسی انواع روشهای اصولی اجرای نمای ساختمان با سنگ می پردازیم. نصب ورقهای کامپوزیت به صورت نیمه جعبه روی نما، برای تهیه این ورقها عملیات برش کاری از شیت خام، شیارزنی، خمکاری و مونتاژ توسط دستگاه های CNC یا توسط تکنسین کار صورت می پذیرد. در معماری و طراحی ویلا به سبک مدرن، طراح حق گریز زدن به طرح های قدیمی را نداشت. ورقهای آلومینیوم کامپوزیت در سال 1969 توسط کشور آلمان ابداع شد و به دلیل خاصیت های فیزیکی آن مورد استقبال قرار گرفت و بیشترین مصرف کنندههای آن کشورهای چین، روسیه و امارات هستند.

ی مدرن به کار میروند.

اگر از اندازه های مختلفی دارید آنها را کنار هم بگذارید و مرتب ترکیب چیدن آنها را تغییر دهید تا به شکل مورد علاقه خود دست یابید. همانطور که احتمالاً اطلاع دارید بسیاری از نوآوری های خلاقانه ابتدا در غرب و کشورهای اروپایی شکل گرفته سپس وارد ایران می شود. اگر قصد دارید در منطقه ای با بافت قدیمی خانه بسازید، ممکن است استفاده از نمای مدرن در آن خیابان جلوه خوبی نداشته باشد و بدتر هم تو ذوق بزند. استفاده از نردههای چوبی، لوورها و قابهای فلزی و آلومینیومی، فلاورباکسهای بتنی و چوبی، نردههای شیشهای به همراه گیاهان تزیینی نما در تراسها از مواردی هستند که در تزیین نمای مدرن به کار میروند. این نوع از شاسی کشی از اعضای منفرد که به سازه متصل می شوند تشمیل شده است . شما نسبتا سازه هایی را که به آن ها رفت و آمد داشته اید، به یاری شکل ظاهری یا نماشان می شناسید. برای نماسازی باسنگ ازانواع سنگ پلاک در رنگ واندازه ی متفاوت استفاده میشودمانند مرمر، تراورتن وسنگ های قیچی که دارای سطح های ناصافی هستند.درسطح بعضی از سنگ ها خلل وفرج هایی وجود دارد که این سوراخ هابرای نصب ملات خوب هستند چون ملات ماسه سیمان به داخل سوراخ ها نفوذ کرده وازجداشدن آن جلوگیری میکند مانند تراورتن.

قیمت اجرای نمای خشک

• سنگ کاران برای جلوگیری از ریزش دوغاب از پشت سنگ، دو طرف انتهایی نما را معمولا با مچاله کردن گونی های سیمان و قرار دادن در بین سنگ و دیوار خارجی نما می پوشانند و بعد از اتمام سنگ کاری مبادرت به برداشتن گونی ها و پر کردن فضاهای خالی با ملات ماسه سیمان نمی کنند. بهتر است در همان ساعت های اولیه ی روز کار رنگ نما را به اتمام برسانید تا زودتر خشک شوند چرا که در صورت بروز حتی باران های خفیف و نسیم ملایم می تواند آلودگی ها و گرد و غبار زیادی روی نمای مرطوب از رنگ بنشینند و ظاهر ساختمان را خراب کنند. سرامیکهایی که برای نما به کار برده میشوند به دو صورت سرامیک مجوف پرسلانی و سرامیک تو پر پرسلانی هستند. مقاومت و دوام شیمیایی بالا و چسبندگی به سرعت و پایدار رزین های مصرفی سبب پیوند ناگسستنی لایه های مختلف این پنل می شود. برای اجرای نمای کامپوزیت با توجه به نقشه های اجرایی، اقدام به انجام عملیات نصب که شامل زیرسازی، شاسی کشی، شیت بندی و مونتاژ پنل های آلومینیومی است مینماییم. شاید در ابتدا تصور کنید دو متریال در کنار هم زیبا و یکدست به نظر می رسند.  This w as gener​ated by G᠎SA C᠎ontent Gen er ator  DEMO.

در حالت کلی اجرای سنگ نما به دو حالت کلی، تر و خشکهچینی انجام میگردد. متریالی که ضریب انتقال حرارتشان پایین تر است به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک قابل توجهی می کند. در پایه پلیمر از رزین استفاده میشود که نوعی پلاستیک محسوب می گردد، این پلاستیک خواصی همچون عدم زنگ زدگی، سبکی، انعطافپذیری، ذوب و بازیافت مجدد را دارد اما با همه این فواید پلاستیک یک عیب بزرگ دارد و آن هم عدم استحکام می باشد که برای استحکام بخشیدن به آن از ماده فایبرگلاس که خود ترکیبی از سه ماده الیاف کربن، کولار و پلی پروپیلن است استفاده می گردد. در این روش، ابتدا سطح نما شاسی کشی شده و با نصب گیره پین دار در پشت سنگ، سنگ بهصورت کشویی وارد شاسی میشود.تنها نقص وارد بر این روش نسبت به روش سنتی دوغابی این است که درروش خشک نمیتوان بهراحتی نماهای شکسته و کلاسیک را اجرا نمود. نمای سرامیکنمای سرامیک یا همان نمای سرامیک خشک پرسلانی از سری روش های نصب خشک بوده که در آن جهت ایمنی نما و سبک بودن بار مرده از روش سنتی ملاتی و دوغ آبی استفاده نمی شود .

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با قیمت سنگ نمای خشک وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید