معایب نمای کامپوزیت سوال: آیا اندازه گیری مهم است؟

یکی از مباحثی که در طراحی نظر معماران و سازندگان ساختمان را به خود جلب کرده است ، بحث اتلاف انرژی در ساختمان های مدرن که از سطوح شیشه ای گسترده ای برخوردار می باشند. خب چیزی که خیلی واضح هست وزن بسیار کم آن در ابتدا نظرها را به خودش جلب می کند و سپس سرعت اجرای آن مخصوصا در زیر سقف ها قطعا در مقایسه با سنگ ما نمی توانیم نمای کامپوزیت را از نظر مقاوم بودن در برابر ضربه مقایسه کنیم. اجرای نمای کریتن وال و کامپوزیت نیاز به تخصص بالا و بهره مندی از ماشین های مخصوص و ابزارآلات کاربردی دارد. با پیشرفت تکنولوژی خیلی از این مشکلات و معایب نمای کامپوزیت برطرف شدهاست. این نما با سرعت هرچه تمامتر در بین طراحان و کارشناسان این حوزه بسیار محبوب و پرطرفدار شدهاست. در پاسخ به این سوالات باید بیان کرد که یکی از نماهای مدرن ساختمانی که در چند سال اخیر بسیار محبوب شدهاست نمای کامپوزیت میباشد. به دلیل نوسانات قیمت پروفیل آهن و سایر مصالح ساختمانی بایستی نسبت به این نوسانات و تغییرات قیمت آگاهی کامل داشته باشیم. علاوه بر این موارد، نمای آلومینیومی در مقایسه با سایر نماها تغییر رنگ ادامه مطلب کمتری خواهدداشت.

نمای کامپوزیت

​This content was done  wi th the he​lp of behsaznama Content Gen erat or D᠎emoversi on.

طبق نتایج و تحقیقات انجام شده نمای کامپوزیت آلومینیوم حدود 90 درصد سبکتر از سایر نماها است. استفاده از ورق های آلومینیوم کامپوزیت در نمای ساختمان علاوه بر اینکه نمای زیبا و درخشنده ای به ساختمان ها می دهد از ویژگی های تحسین برانگیز دیگری نیز برخوردار می باشد . در ضمن کامپوزیت را می توان به عنوان محصولی نام برد که طرفدار محیط زیست است چرا که قابل بازیافت است و منجر به کاهش گازهای گلخانه ای می شود. اما یکی از مصالح پرکاربرد و پر طرفدار برای نمای ساختمانها و ویلاها، قطعا آلومینیوم کامپوزیت است، همانطور که اشاره شد، این ماده کاربردهای فراوانی دارد و به دلیل ویژگیهای منحصر به فردی که در این مطلب به آن اشاره شد، مورد توجه فعالان صنعت ساختمان قرار گرفته است. از مهمترین مزایا و ویژگیهای نمای کامپوزیت میتوان به امکان آببندی این نما اشاره کرد. از ویژگی های نمای کامپوزیت می توان به غیر قابل اشتعال بودن آن اشاره کرد.

نمای کامپوزیت ویلا

بهطور کلی میتوان گفت رنگ از مهمترین مواردی است که میتوان با آن تنوع در نما را ایجاد کرد همچنین با تنوع رنگی میتوان موارد خاصی را در پارتیشنبندی داخلی و خارجی ساختمان ایجاد کرد. اجرای ورق کامپوزیت به روش فیکس یا Fixing: در این روش، ورقها با استفاده از پیچ و پرچ بر روی زیرسازی ثابت میشوند و میتوان هر پانل به صورت جداگانه باز یا تعویض کرد. علت این اختلاف قیمت، در واقع اجرای شاسی زیرکار و نصب ورق آلومینیوم و لایه میانی میباشد. دو لایه ورق بیرونی که لایه میانی را می پوشانند و جنس آنها آلومینیوم است و ضخامت آن 3/. تا 5/. میلیمتر است. لایه پلاستیک که به عنوان لایه میانی دراین پنل ها به کار گرفته شده است خاصیت غیرقابل اشتعال دارد. بدیهی است که کیفیت چسب و انتخاب صحیح آن در ماندگاری مصالح نما بر سطح دیوار حرف اول را میزند. و این گونه عوامل هیچ گونه تاثیری بر زیبایی و کیفیت نما نخواهدگذاشت.

ورقهای کامپوزیت با کیفیت معمولی، قیمت تقریبا مناسبی دارند؛ اما اگر قصد دارید از ورقهای ضدحریق در نمای کامپوزیت استفاده کنید توجه داشته باشید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. ۴۰ کاهش داد و یا با استفاده از چسب های نامرغوب میتوان در کاهش هزینه های آب بندی تاثیر گذاشت. نمای آلومینیوم یا نمای کامپوزیت یکی از نماهای مدرنی است که امروزه به عنوان یکی از نماهای کاربردی در صنعت ساختمانسازی استفاده میشود. بهطور کلی میتوان گفت نمای کامپوزیت به دلیل مزایا و ویژگیهایی که دارد در بدو ورود به عرصه ساختمانسازی و نمای ساختمان به سرعت جا افتاده و بسیاری از افراد برای طراحی و زیباسازی نمای ساختمان خود از این نمای آلومینیومی استفاده میکنند. ورقهای کامپوزیت به دلیل بافت و ساختار منسجمی که دارند از نفوذ برخی عوامل از جمله رطوبت و دما جلوگیری میکنند. همانطور که میدانید هر محصولی علاوه بر برخی مزایا و خصوصیات معایبی نیز به همراه دارد. با برخی از مزایای نمای کامپوزیتی بهطور کامل آشنا شدید مزایای استفاده از این نما بسیار متنوع میباشد. پانلهای کامپوزیتی نوعی عایق صوتی و حرارتی محسوب میشوند. لایه موجود پلیاتیلنی در پانلهای کامپوزیت نوعی سد حرارتی را ایجاد میکند و منجر به صرفهجویی در مصرف انرژی و بهینه سازی میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید