معرفی اجرای نمای خشک سنگ

سالهای پی در پی است که اجرای نما در داخل و خارج ساختمان توسط افراد فاقد آموزشهای لازم با مصالح سنتی نظیر: ملات ماسه و سیمان انجام میگیرد که علاوه بر اضافه بار بر ساختمان که با توجه به اهمیت مقاوم بودن ساختمانها در برابر نیروی قوی زلزله و رابطه مستقیم نیروی جانبی زلزله با وزن ساختمانها، با توجه به تفاوت ضریب انتقال حرارتی و همچنین متفاوت بودن میزان انبساط و انقباض قسمت ملات پشت سنگ یا سرامیک و… علاوه بر نمای خشک آجری، اجرای نمای خشک آجری برای نماسازی حمام و شومینه نیز کاربرد دارد. این روش برای مناطق خشک و سرد کاربرد دارد. با توجه به کاربرد این نوع نمای مدرن در اقلیمهای مختلف آب و هوایی، از مصالح گوناگونی در آن استفاده میشود. نمای خشک ساختمان پس از آنکه معمارانی آمریکایی در دهه 70 تصمیم گرفتند روی نمای برجهای بلند سنگ نصب کنند، وارد دنیای ساخت و ساز شد. این مسئله به خصوص در ساختمان های بلند مرتبه بیشتر نمود پیدا می کند و دارای اهمیت بسیار زیادی است.

اجرای نمای خشک آجر

نمای خشک آجری در رنگهای مختلفی در بازار موجود است. با این وجود، نمای خشک ساختمان و انواع آن مانند نمای خشک آجری روز به روز در حال محبوبتر شدن هستند. باکمی فکر متوجه میشویم که روش اجرای خشک نما میتواند تا ۵۰ درصد از زمان اجرا را کاهش دهد و حتی تأثیرات منفی دمای محیطی را به حدود صفر برساند و بخاطر عدم وجود ملات و روشهای سنتی با امکان استفاده نمودن از چندین گروه کاری بطور همزمان در بخشهای بالادست و پایین کار بیش از پیش بر سرعت اجرای کار افزود و البته موارد دیگری مانند استفاده از گروههای آموزش دیده به جای نیروهای سنتی و غیر فنی و فاقد آگاهیهای لازم در روشهای قدیمی و سنتی و همچنین استفاده از ابزار و ماشین آلات صنعتی در انجام کارها در روشهای مدرن با وجود تأثیر بسزایی که بر زمان اجرا و جلوگیری از دوبل کاری احتمالی خواهند داشت قطعاً کیفیت و نوع اجرا را نیز افزایش میدهد. نیاز انسان مدرن به شهرهایی با جلوههای زیباتر، ذهن خلاق سازندگان بنا را بر آن داشت تا ترکیبی از هنر طراحی و صنعت اجرای نمای ساختمان ایجاد نموده و با متریال متفاوت و متنوع نسبت به انواع سنتی، به اجرا بگذارند.  Post has  been g enerat​ed  by https://behsaznama.com Content Gen​erator  Dem᠎oversi​on.

هدف این افراد از طراحی و اجرای نمای خشک سنگ افزایش مقاومت نمای ساختمان در برابر بادهای شدید بود. در واقع بیرون بنا، به عنوان نما شناخته می شود و از متدها و ویژگی های مختلفی در طراحی نمای ساختمان ها استفاده می شود. این نمونه از نما که به عنوان پانل سیمانی از نوع الیاف دار نیز شناخته می شود می تواند در شکل ها و طرح های گوناگون مورد استفاده باشد و به صورت هوا خشک تولید و در دسترس نماکاران قرار می گیرد. حتماً پس از نصب کیفیت کل سازه نما مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد. به دلیل نمایان بودن بست های نگهدارنده و تاثیر عوامل محیطی مخصوصا رطوبت بر این اجزا بهتر است از رنگ های ضد زنگ استفاده کنیم تا تاثیری روی آنها نداشته باشد. یکی از ویژگیهای متمایز معماری نئوکلاسیک، تأثیر دیوار است که به هر قسمت از آن شخصیت منحصر به فردی می بخشد. جالب است بدانید که یکی از ویژگیهای نما پرسیلانی خشک این است که میتواند با نماهای مدرن ترکیب شود و ظاهر زیبایی را برای یک ساختمان به وجود آورد بهعنوان مثال؛ میتوان نمای سرامیک خشک را با متریال مدرن مانند نمای ترمووود، نمای شیشهای، نمای لوور، نمای کامپوزیت یا نمای HPL ترکیب کرد و زیبایی منحصر به فردی را برای ظاهر یک ساختمان به وجود آورد.

یک فضای خالی بین نما و عایق حرارتی در اغلب سیستم های نمای خشک وجود دارد که برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت به داخل ساختمان گذاشته می شود . نمای سرامیک خشک به عنوان نسل جدید نمای ساختمان میتواند تمام نیازها و توقعاتی که از یک نمای بهینه میرود را برآورده کند. ابعاد مصالحی که در ساختمان می خواهد به کار رود و همچنین برشکاری که آن ابعاد به آن نیاز دارند. با افزایش سطوح بازشو، میزان مصالح مورد نیاز برای زیرسازی نما در هر متر مربع افزایش پیدا می کند که در نهایت منجر به بالا رفتن هزینه تمام شده ی نما می شود. برخلاف سبک قدیمی با طراحی پیچیده ، طراحان سعی می کنند راه هایی را برای دسترسی بیشتر به معماری بیابند. اگر نمای خشک بهصورت اصولی اجرا شده باشد، میتوان این فاصله خالی را بهگونهای طراحی کرد که هوا داخل آن حبس شود. کاهش زمان اجرا: برخلاف تصور عمومی که وجود دارد، اجرای نمای خشک پیچیدگی کمتری در مقایسه با نماهای سنتی دارد و در زمان کوتاهتری انجام میشود. همان طوری که اشاره شد سیستم نمای خشک نسبت به نماهای سنتی مزیت های فراوانی دارد، برای همین است که در اکثر پروژه های مهم از این روش استفاده می کنند.

دیتیل اجرای نمای خشک

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بیشتر بخوانید لطفا از صفحه ما بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید