معرفی ساده رویکرد نحوه نصب نمای خشک

آهنی یا آلومینیومی ( و از همه مهمتر خود سنگ یا سرامیک مصرفی را بازیافت نموده و هر کدام از این مصالح را در مکانها و محل های دیگری بسته به نوع کاربری، استفاده نمود و این بدان معنی است که تمامی هزینه هایی که برای اجرای این نما صورت می گیرد بعد از پایان کار ساختمان، با لحاظ درصد استانداردی از استهلاک مصالح ، به کارفرما باز خواهد گشت . با تولید صنعتی مقاطع زیرسازی نما از جمله: پروفیلهای آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و استیل و همچنین مصالح رویه نما، به طور جد امکان خطای انسانی به ویژه در قسمتهایی مانند: درصد اختلاط ملات و… همچنین ماسه سنگ کوارتزی را به عنوان ماسه ریختهگری و ماده اولیه شیشه استفاده میکنند. سنگ بادبر را در تونلسازی، پلسازی، جدولسازی، دیوارهای باربر و غیر باربر، سنگفرش و پله استفاده میکنند و یکی از عمدهترین کاربردهای مهندسی سنگ لاشه و مالون بهویژه در نقاط کوهستانی اجرای قوسهای سنگی است که در پلها، درگاهها و طاق زیرین دالانهای سنگی مورد مصرف قرار میگیرد. سختی و دوام قطعات این سنگ بستگی به نوع چسب آن دارد. فیبروز ابرو، روشی دائمی نمیباشدو با گذشت مدتی معین از بین خواهد رفت بنابراین برای داشتن ابروهای طبیعی با زیبایی خاص میتوانید به طور دائم از فیبروز ابرو استفاده کنید.

قطعات نمای خشک

1 ـ سنگ لاشه: سنگی است که شکل خاصی نداشته و به همان صورتی که از معدن آورده میشود به کارمیرود و کاربرد آن در زیرسازیها، پر کردن فاصله بین سنگها و کفسازی خشن محدود میشود. سنگ قله را بوسیله دیلم، دست انفجار و یا برش از معدن جدا میکنند و بسته به نوع جنس و کاربرد آن در کارگاه به وسیله عملیات مکانیکی آماده کار نماهای مدرن میسازند. سنگ پلاک را برای تزئینات داخل و خارج ساختمان و در کف، دیوارپله، کف پنجره، کنار و زیر دیوار گچی و وسایل تزئیناتی نظیر گلدان، شمعدان، جدول و جوی و غیره استفاده میکنند. سنگهایی که در ساختمان به کارمیروند به نامهای سنگ لاشه، سنگ قواره، سنگ بادبر و سنگ پلاک مرسوم میباشند. قیمت ارزان و وزن سبک و سرعت اجرای بالا از ویژه گی های این نما می باشد جهت اطلاع بیشتر با دفتر مرکزی این شرکت به شماره 0253XXX0492 تماس حاصل فرمایید .

به جهت سوراخ های موجود در بدنه سرامیک، درصد قابل توجهی از حجم نما هوا خواهد بود. امروزه نیاز به حفاظت از انرژی در ساختمان ها و بهینه سازی در روند طراحی به یکی از دغدغه های طراحان تبدیل شده است. پروفیل های آلومینیوم به دلیل داشتن ویژگی سبک وزن بودن به نسبت دیگر مصالح یکی از پر طرفدارترین نماهای ساختمانی محسوب می شوند ورقه های کامپوزیت بسیار سبک و با وزن حدود 8- 5 کیلوگرم در متر مربع است، که در مقابل بقیه مصالح از قبیل سنگ، شیشه و سیمان وزن کمتری را دارد. در این روش برحسب شرایط جوی منطقه، جنس مصالح از نظر جذب آب و رطوبت و میزان مقاومت و چسبندگی و چیزهای دیگر، از ملات های سیمانی گچی، گلی، آهکی و یا ترکیبی از آنها استفاده می شد . بسیاری از ساختمان های قدیمی به خصوص در اروپا از این نما استفاده نمودند. سنگهای با کاربرد خشن و باربر را بهوسیله تیشه و چکش آماده مینمایند و سنگهای تزئینی را ابتدا برش داده و در حین برش شستشو میدهند تا سنگ را شسته و خاک آن را بگیرند آنگاه بسته به اهمیت و مرغوبیت، آن را ساب و جلا میدهند . برای تهیه سنگ پلاک، سنگ قله را درکارگاه سنگبری به ضخامتهای مورد نظر برش داده و سپس آن را تا حد جلا و آینه شدن ساب میدهند.

نحوه اجرای نمای خشک ساختمان

C ontent was gen᠎er​ated with the ​help of G​SA  C on᠎tent Generator​ Demover​sion!

ی شیشهای) یا ملات انجام میشود.

مواد این سنگ ممکن است سیلیس، اکسیدآهن و یا خاک رس باشد. نمایی از یک ساختمان ۳ طبقه که در بخش های مختلف نما از متریال های متفاوتی استفاده شده است. مورد اول این است که به دلیل وزن زیاد آجر و استفاده تعداد زیاد آجر در نما، وزن نما زیاد میشود و به همین دلیل از نمای آجری به ندرت در ساختمانهای بلند استفاده میشود و مورد دوم این است که بعد از گذشت زمان به علت وجود حفره های ریز، آلودگی در حفره ها جمع و موجب خوردگی و تیرگی نما میشود. ماسه سنگ: این سنگها از نوع رسوبی هستند که از چسبیدن دانههای سیلیس به یکدیگر به وجود آمدهاند. اتصال هر یک از این موارد به سطح شاسیکشی یکسان نیست و با کمک پیچ و مهره، آداپتور (برای نمای شیشهای) یا ملات انجام میشود. برای قرار گیری بتن پیش از آنکه سفت شود نیاز است تا یه قالب بتنی بسازید. همانطور که در بخش پیش گفته شد طریقه اجرای واش بتن درجا را به سه دسته اصلی میتوان تقسیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید