معمولترین اشتباهات افراد با نمای سنگ میکنند

برای انجام سنگ کاری نما در طبقات بالاتر ساختمان ها، نیاز به زدنِ داربست داریم. شروع سنگ کاری نما برای ساختمان های مرتفع از طبقه همکف انجام شده و به سمت طبقات بالاتر پیش میره. بهتر است برای اجرای دقیق از گوشه سمت چپ یا راست دیوار آغاز به سوراخ کردن نمایید. از پنلهای معماری پیش ساخته همچنین برای روکش کردن تمام یا بخشی از نمای ساختمان یا دیوارهای محوطه سازی و دیوارهای امنیتی استفاده میشود. رنگ نمای ساختمان عموماً ترکیباتی هستند که در فضای باز بر روی سطوح بتنی، گچی و گاهاً فلزی مورد استفاده قرار می گیرند. به عبارتی در این مرحله به وسیله دوغاب، ملاتِ سیمان و سایر مواد، روی تاسیسات و قسمت هایی که قرار هست سنگ ها در اون محل قرار بگیرن پوشونده میشه. سنگ های آماده شده، روی سطح ملاتی که در زیر اون ها ریخته شده، قرار می گیرند. این ترکیبِ چسبناک آماده هست تا روی شاسی کشی ریخته بشه و سنگ ها روی اون چیده بشن. دوغاب ریزی و سنگ کاری در مراحل بعدی، روی این زیرسازی انجام میشه. 2- سپس پروفیل هایی مثل نبشی رو که از قبل انتخاب شدن، روی پوسته ی ساختمان نصب می کنن.

نحوه نصب نمای خشک

3- تراز کردن نهایی سطح کار هم در این مرحله و با تراز کردن نبشی ها صورت می گیره. در اینجا به مزایا و ویژگیهای انتخاب و نصب این سبک نما به عنوان نمای ساختمان اشاره میکنیم. به طور کلی انواع مختلفی از متریالها را می توان به روش اجرای نمای خشک نصب نمود که نحوه نصب بسته به جزئیات اجرای نمای خشک و همینطور نوع مصالح متفاوت خواهد بود. فضای خالی در تابستان برعکس عمل میکند و بار گرمایش را کاهش میدهد. اين نماها ساختاري نيستند و با طراحي، تنها قادر به تحمل وزن خود هستند، در حالي که بار باد و گرانش را به سازه ساختمان منتقل مي کنند. نیاز است تا ارتفاع جعبه را به ارتفاع مناسب برسانید. در صورت نیاز به دریافت مناسب ترین قیمت اجرای نمای سنگ خشک در اصفهان کافیست با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید,تا بتوانید خدمات خوب و حرفه ای دریافت نمایید. هدف از اجرای زیرسازی، ایجاد شرایط مناسب برای اجرای نما هست. برای اینکه سنگ کاری نما با مشکل مواجه نشه و سنگ ها بعد از مدتی شل و پرتاب نشن، از روش های مختلفی برای ایجاد گیرش بیشتر بین سنگ و ساختمان استفاده میشه.

روش شیار زنی و سیم آرماتوربند: برای اسکوپ کردن سنگ ها، شیار هایی رو به وسیله دستگاه فرز در پشت سنگ ایجاد کرده و این شیار ها رو با سیم آرماتوربند به هم وصل می کنیم. اگه سنگ بزرگ باشه باید از تعداد بیشتری شیار و سیم برای پشت اون استفاده بشه. ضمنا باید خاطر نشان کرد که اجرای رزین با غلتک، به دلیل عدم پر کردن درز میان قطعات، اثرگذاری لازم را ندارد و بهتر است جهت اجرای آن از قلمو استفاده شود. برای اجرای سنگ کاری خارجی و یا به عبارتی سنگ کاری نمای ساختمان، مراحل زیر باید طی بشن. 5- در برخی از نماکاری ها هم بعد از مراحل بالا، از توری رابیتس در زیر سازی استفاده میشه که توسط میلگرد به شاسی کشی متصل میشه و روی اون سیمان و دوغاب ریخته میشه. در نتیجه راویز کاری (رابیتس کاری) چسبندگی بین نما و ساختمان رو بیشتر کرده، وزن سنگ های نما رو تحمل می کنه و استحکام و طول عمر نما رو افزایش میده. در این مرحله سنگ ها بسته به نیاز برش می خورند تا به ابعاد دلخواه نمای مدرن تبدیل بشن. بسیاری از طراحان مجتمعهای مسکونی دوست دارند یک طرح بزرگ بر روی نمای ساختمان کار کنند؛ یا شرکتهای بزرگ مایلاند که از برند یا لوگوی خود در نمای سرکت استفاده کنند؛ قابلیت چاپ بر روی سرامیکهای اسلب این شانس را به آنها میدهد و میتوانند با خیال راحت طرح یا نوشته خود را ایجاد کنند.

از ترکیب این دو عبارت یا در حقیقت این دو نوع حائل، محققان به ترکیبی دست پیدا کردهاند که هم استحکام و مقاومت دیوار را دارد و هم زیبایی و سبکی پرده را دارا شده است. بعد از این که سنگ نصب میشه، این سیم به ملات پشت سنگ چسبیده و ارتباط خیلی محکم تری رو برقرار میکنه. بعضی سنگ ها دارای خلل و فرج هستن و به راحتی به ملات سیمانی در پشت خود، می چسبن. اما بعضی دیگر سطح صافی دارن و نمیتونن گیرش محکمی با ملات زیرین ایجاد کنن. برجستگی و فرورفتگی های موجود در نمای ساختمان ها هم با استفاده از همین شاسی کشی انجام میشه. با بررسی های اجرایی و مشخص شدن مشکلات موجود در این نوع روش اجرا، مهندسان توانستند تجهیزات متنوعی را برای نصب سنگ و سرامیک برروی نما پیدا کنند و این تجهیزات را به شکل امروزی درآورند. در طراحی نما مدرن و پایدار ، بنا خود را با شرایط اقلیمی محیط پیرامون تطبیق می دهد و ارتباط متقابلی با آن برقرار می نماید.

نصاب نمای سرامیک خشک

Th᠎is  po​st has ᠎been w ri tt​en ᠎with behsaznama C᠎ontent  Ge​ne ra᠎tor  DEMO.

دیدگاهتان را بنویسید