معمولترین خطا مردم با کرتین وال میکنند

الیت به عنوان تولید کننده درب و پنجره آلومینیومی و مجری نما و پیمانکار نما با داشتن مهندسان و معماران نمای خشک توانایی اجرای نمای مدرن ساختمان نظیر نمای کرتین وال، سرامیک پرسلانی، آلومینیوم کامپوزیت و … از اواسط دهه سی میلادی و با شروع استفاده از آلومینیوم در صنعت ساختمان، استفاده از نمای کرتین وال رواج بیشتری پیدا کرد. این روش از دهه ۷۰ میلادی در امریکا، بر روی نمای ساختمانهای بلند مرتبه و آسمانخراشها اجرا میشود. فیشیال صورت کاملاً غیرتهاجمی است و به همین دلیل امروز بسیاری این روش درمانی و زیبایی را به دیگر روشهای تهاجمی ترجیح میدهند. به همین دلیل است باید در طراحی نمای ساختمان هوشمندانه عمل کرد. ممکن است بپرسید در تجهیزات نما خشک فضای خالی چرا باید لحاظ شود؟ فضای خالی ایجادشده بین عایق و نما خود میتواند عایق حرارتی مناسب برای ساختمان باشد. جواب این است که به منظور عدم ورود آسان رطوبت به داخل ساختمان وجود فضای خالی کافی برای تهیه ی هوا بین نما و عایق حرارتی به کار رفته در قسمت زیرین سازه اهمیت فراوان دارد.

سیستم های مدرن نما

نوآوری و خلاقیت یکی از اساسی ترین رویکردهای کاری الیت است و همگام با سایر شرکت های فعال در عرصه بین المللی آخرین دست آوردهای علمی در امور مربوط به طراحی بکار گرفته می شود تا ضمن حفظ سطح بالای کیفیت محصولات تولیدی، بتوانیم با ارائه محصولات به روز، پاسخگوی نیازهای مشتریان محترم در عالی ترین سطح ممکن باشیم. نیاز انسان مدرن به شهرهایی با جلوههای زیباتر، ذهن خلاق سازندگان بنا را بر آن داشت تا ترکیبی از هنر طراحی و صنعت اجرای نمای ساختمان ایجاد نموده و با متریال متفاوت و متنوع نسبت به انواع سنتی، به اجرا بگذارند. حاصل این همه، سیستمهای مدرن نماسازی و اجرای آن در ساختمانهایی با جلوههای امروزی و مدرن گشت که امروزه شاهد آن هستیم. با توجه به اینکه امروزه علم و تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت و تغییر است، یکی از صنایعی که دچار تغییرات شده “صنعت سرامیک” است. این نمونه از سرامیک امروزه در طراحی سیستم نمای خشک بسیار مورد توجه قرار می گیرد و به دلیل عدم نفوذ پذیری و فرآیند ویژه تولید، استحکام بسیار بالایی را دارا می باشد. لاملها نیز با توجه به طراحی نمای کرتین وال و کاربردی که دارند، دارا انواع مختلفی هستند. لازم است بدانید، که در نمای کرتین وال، لاملها در دو بخش افقی و عمودی ارائه میشوند.

برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب پایینی دارند که حداکثر 0.5 درصد است و به همین دلیل میزان چسبندگی ملات سیمان به این نوع از مصالح در حد بسیار پایین و حتی صفر است. ارتقا دادن متریالهایی مانند بتن، سیمان یا حتی آجر در سالهای اخیر کمک بسیاری به ساخت ساختمانهایی مقاوم و بادوام کرده است، دو متریالی که در طی این پیشرفت ها توانستند جایگاه ویژه ای را در اجرای نمای خشک به خود اختصاص دهند بتن اکسپوز و سمنت برد است. سیستم نمای خشک از مزایا و ویژگی های مثبت فراوانی برخوردار است و به همین دلیل که استفاده از آن بسیار در بین ساختمان سازان رواج یافته است. با توجه به کاربرد این نوع نمای مدرن در اقلیمهای مختلف آب و هوایی، از مصالح گوناگونی در آن استفاده میشود. توجه به این نکته ضروری است که نماهای معمولی بعد از چند سال قطعاً نیازمند ترمیم و ایجاد گیرداری مجدد می باشند و این خود یعنی تحمیل هزینه ای اضافی که کارفرما بعد از مدتی باید برای نما متحمل گردد و در انتهای کار با توجه به عمر مفید کارهای دوغابی ۱۵ سال می باشد باید تمامی لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه را تخریب نمود و این بدان معنی است که اگر هزینه ای حدود 10 سال پیش پرداخت نموده بود را مجددا برای ترمیم نمای خود پرداخت نماید.

همانطور که گفتیم، هزینه نصب با توجه به نوع پروژه شما متفاوت خواهد بود. این هزینه به عوامل زیادی بستگی دارد که در صورت تمایل، میتوانید از طریق تماس با کارشناسان آن، راهنمایی و مشاوره لازم را در این زمینه دریافت کنید. برای انتخاب و طراحی مناسب ترین نمای ساختمان بهتر است با کارشناسان الیت مشورت کنید تا یک نمای مناسب برای سازه خود بیابید. ۱- در این روش، ابتدا عایق حرارتی توسط چسب یا اتصالات به دیوار متصل میشود و سپس چهارچوب یا اسکلت بر روی آن قرار داده میشود تا آجرنما با فاصله بر روی آن نصب گردد. آن هم در بناهایی که عمدتا نقش نمادین و مهمی در ورود شهرها به عصر مدرنیته ایفا میکنند. با ورود به عصر مدرن و پیدایش صنعت نوین ساختمان سازی، تغییرات عمدهای در نمای ظاهری شهرها پدیدار شد. توسعه روزافزون تولید محصولات مختلف، جهت استفاده در نمای ساختمان و استفاده طراحان از مصالح نوین در اجرای نما از طرفی و محدودیت های روش ملاتی اجرای نما از طرف دیگر، باعث شده نیاز به استفاده از اتصالات خشک در نمای ساختمان هر روز بیشتر از قبل احساس شود. نمای خشک، نوعی سیستم نوین نماسازی مدرن است. Post has ​been cre ated  by behsaznama Co ntent ᠎Generato r ᠎DEMO!

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد شرکت طراح و مجری نما لطفا به بازدید از وب سایت ما.

دیدگاهتان را بنویسید