موثرترین توضیح کرتین وال من تا به حال شنیده ام

درصورت سنگی بودن نما بخصوص نماهای با سبک کلاسیک بدلیل وزن بالای نما، جوشکاری ها را باید به دقت کنترل نمود. امروزه نماهای شیشه ای در سه دسته کلی: نمای فریم لس – نمای کرتین والنمای اسپایدر طراحی و اجرا میگردند. ↓ ✔ روش اجرای نمای سرامیک حیاط ارزان↓ نکات مهم برای اجرای نمای سرامیک حیاط امروزه شاهد استفاده از سرامیک در بخش نما ساختمان هستیم. در روش اول شرکت آرین ایراتا، شست شو با اب انجام میشود زیرا جرم و کثیفی زیادی وجود ندارد و با استفاده از اب، نما زیبایی خود را به دست می اورد. زیرا هزینه طراحی نما که بوسیله شرکت های تخصصی انجام شود خیلی با طراحان تازه کار فرقی نمی کند. انتخاب متریال از دیگر اصولی است که نقش مهمی در طراحی نما ایفا می کند. شاید در ظاهر نمای فریم لس نمایی بدون هیچ گونه فریم نگهدارنده را در ذهن تداعی کند اما این گونه نیست. چارچوب های نگه دارنده از دیگر اجزای تشکیل دهنده نمای خشک ساختمان هستند. نخستین بار در دهه 70میلادی، معمارانی در کشور آمریکا تصمیم به نصب سنگ بر روی آسمان خراش های عظیم به روش خشک را گرفتند. اگر که بخشهای مختلف و جامعه مهندسان بتوانند از روش اجرای خشک حمایت کنند، به نتایج بسیار خوبی در بخش ساختوساز خواهیم رسید.

دتایل اجرای نمای خشک

سیستمهای به روز نماسازی که با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت برجهای بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روشهای نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها در دهه هفتاد خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. با توجه به اصالت بکارگیری آجر در معماری ایرانی لازم است این عنصر کلیدی بار دیگر به این عرصه وارد شود و با پژوهش در دستیابی به روشی جدید در نصب این عنصر زیبا که از مصالح اولیه در ساخت مسکن بوده و هنوز هم شادابی و حس اصالت را به بنا میدهد، راه حلی مناسب پیدا کرد تا معماران و طراحان امکان استفاده آن را مجددا در فهرست مصالح نوین قرار دهند تا بتوان باز هم روح پویا و پایدار معماری ایرانی را زنده نگه داشت. تمتع از آجر نما تو حالی که مذهب های جدید زیادی برای جایگزینی هردمبيل ارائه شده است هنوز هماره ادامه دارد، با تولید نمونه های جدید آجر نما و همچنین طرح های جدید، بکارگیری از این المان گوهر طراحی نمای ساختمان نه منحصراً کم نشده بلکه افزایش مدام یافته است.

همانطور که میدانید در طراحی و ساخت یک ساختمان، نمای آن بسیار حائز اهمیت است. اشاره کرد. صنعت اتومبیل سازی در ماشین آلات و تجهیزاتی که ارتعاش قطعات متصل در آن زیاد است مانند خودرو استفاده از چسب پلی اورتان عملکرد بسیار مطلوبی دارد. سنگ پلاک:برای نما سازی در سطوح از سنگ پلاک استفاده می شود برای تهیه سنگ پلاک سنگ قله را در کارگاه سنگبری به ضخامتهای مورد نظر برش داده و سپس آن را تا حد جلا و آینه شدن ساب می دهند. متشکل از دولایه ورق آلومینیوم ، هسته داخلی که از جنس پلیاتیلن و یا مواد معدنی ضد حریق و پوشش رویه از جنس رزین ( ورق را در برابر تابش و بارش اسیدی مقاوم می سازد) می باشد. که عبارتاند از: مقاومت در برابر تابشهای شدید و بارشهای اسیدی به دلیل پوشش رویه آن از جنس رزین PVDF. به دلیل نوع مراحل اجرای نمای آلومینومی این امکان فراهمشده است که پس از گذر زمان در صورت بروز مشکلی در ظاهر نما و یا اعمال تغییراتی در بدنه، ورقهای آلومینیومی از نما خارجشده و با ورقهای جدیدی جایگزین شوند. ​Post w as generated by G᠎SA Content᠎ G​enerat​or​ D​em oversion!

نحوه نصب نمای خشک

چرا نمای کامپوزیت به سرعت جایگزین مصالح قدیمی شد؟ در حالی که در مصالح سنتی؛ افراد بیتجربه و با دانش کم امکان بررسی و اندازه گیری این هماهنگی رفتاری را نداشتند و آسیبهای جدی به بار میآورد. با توجه بوسيله طراحی فنی و مهندسی دقیق نما اعم از زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و پلاک های مخرج عنايت برای هر پروژه با توجه به قصد بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و دیگر موارد تأثیرگذار و امکان دستور دادن دقیق سنگها و مفاسد مصرفی بعلاوه کاهش حاشيه رفتن و عصر اجرا، تأثیر بسزایی پايين کیفیت اجرا باقی خواهد گذارد. در عصر حاضر در اغلب طرحها و پروژهها تنها رویکرد عمرانی و سرعت اجرا به مقولۀ معماری حاکم است، به همین جهت از اجرای آجر صرف نظر میگردد. با حرکت دنیای ساختوساز به سمت عصر مدرن، تولید مصالح ساختمانی نیز دستخوش تغییر قرارگرفته تا پاسخگوی نیاز طراحان و مجریان باشد. ویژگی فنی سنگ ساختمانی با آزمایش های فیزیکی و شیمیایی بدست می آید و بسته به نوع،ساختار و کانی های تشکیل دهنده آن متفاوت است.آزمایش های شیمیایی سنگ ها تا حدودی ترکیب شیمیایی آنها را نشان می دهد و ترکیبات مضر و بررسی های کانی شناسی را به عمل می آورد.ساختار فیزیکی سنگ نیز با کمک معیارهایی از جمله وزن مخصوص،مقاومت فشاری،مقاومت سایشی،میزان تخلخل،میزان جذب آب،تخلخل و سنجیده می شود.

ترفند Ulitmate اجرای نما

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت قطعات نمای خشک.

دیدگاهتان را بنویسید