می‌توانید بعداً از ما تشکر کنید – سه دلیل توقف هیجان زده قیمت نمای خشک

با توجه به میزان وزنی که اجرای نماهای سنتی برروی سازه یک ساختمان وارد می نماید و همچنین مشکلات متداولی نظیر جدا شدن سنگاز نما و یا حتی ترک برداشتن مصالح آن که پس از اجرای آنها دیده می شود، مهندسین در پی پیدا نمودن راهکارهای اجرایی برای برطرف نمودن این مشکلات، دست به ابتکاراتی زدند که در دهه هفتاد میلادی منجر به نصب سنگ بر روی نما، بدون استفاده از ملات در آمریکا و اروپا گردید. اینکه طراح و مجری نصب نما در کمترین زمان قادر باشد نما را روی ساختمان ایجاد و نصب کند اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از روش های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روش ها در دهه ی 70 خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است. از طرفی هزینه کمتری نسبت به روش های دیگر دارد چون از هیچ ملاتی در ساخت آن استفاده نمیشود. متریال ها و مصالح زیادی با تفاوت های بسیار برای ساخت نما به روش خشک مورد استفاده قرار میگیرند، که از رایج ترین آنها عبارتند از : سرامیک پرسلانی – تراکوتا و سفالینه کرتین وال صفحات آلومینیوم کامپوزیت فایبر سمنت برد ، ترموود و … This po st w as generat ed  by behsaznama C​ontent Gen erat​or  D᠎emoversion.

روش اجرای نمای خشک

پنلها معمولاً به صورت یک طرفه (به صورت عمودی یا افقی) طراحی میشوند و در فواصل مختلف قرار میگیرند. استفاده از این نما به لحاظ زیبایی شناختی ممکن است در مدت زمان طولانی خوش آیند نباشد، به دلیل اینکه طراوت و زیبایی که در سال های اولیه نصب را دارد به سرعت از دست داده و ظاهری نه چندان زیبا از آن بر جای خواهد ماند. امروزه سرامیک نمای خشک جز بهترین و محبوبترین نماها محسوب می شود، هم به دلیل زیبایی و یکدست بودن آن و هم به دلیل مقرون به صرفه بودن در مبحث انرژی. سرامیک به دلیل استحکام بالایی که در مقابل خوردگی و رطوبت دارد، دوام بسیار زیادی داشته و به همین دلیل برای سالهای سال زیبایی نمای ساختمان را حفظ میکند. در ادامه عناوین برخی از این انواع متریال نمای ساختمان عنوان می گردد که در اجرای این نوع نما کاربرد دارد (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از این متریال روی آنها کلیک کنید). برای اجرای نمای خشک دست شما در انتخاب مصالح باز است و می توانید هر نوع مصالحی که قابل استفاده برای نمای داخلی و خارجی ساختمان است را در هر ابعادی و از ضخامت 5 میلیمتر تا 50 میلیمتر استفاده کنید. Th is ​data was created by behsaznama Con tent Gen​erat​or D᠎em ov ersi on .

برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب بسیار پایینی و حداکثر تا 0.5 درصد دارند که به همین دلیل هم چسبندگی ملات ماسه سیمان به این نوع از مصالح در حد صفر است. برای مثال سرامیک های پرسلانی، جذب آب پایینی دارند که حداکثر 0.5 درصد است و به همین دلیل میزان چسبندگی ملات سیمان به این نوع از مصالح در حد بسیار پایین و حتی صفر است. شرکت اکوآرک ، به عنوان هلدینگ تخصصی فعال در زمینه طراحی نما و اجرای ساختمان ، امروز نامی آشنا برای کارفرمایان و فعالان صنعت ساختمان به کار می رود. من جمله این تغییرات می توان به رایج شدن نمای خشک و روش های اجرای آن اشاره کرد. همان طور که از نام این نما بر می آید، به صورت خشکه چینی اجرا شده و تفاوت اصلی آن با نماهای ملاتی در نحوه اتصال مصالح به بدنه سازه است. قیمت نمای خشک سرامیک در طرحهای مدرن و کلاسیک تفاوت چندانی با هم ندارد. ویژگی های ورق کامپوزیت در نمای ساختمان و نمای خشک به شرح زیر است. این نمای مدرن به علت ویژگی های مثبت و مزایای متعددی که دارد بسیار پر استفاده و رایج شده است.

ویژگی های این سبک استفاده از ریتم های عمودی، افقی و زاویه دار و استفاده از مواد و فناوری های جدید است. یکی دیگر از روشهای نصب سرامیک و سنگ بر روی نما، استفاده از چسب های ویژه می باشد. به این تریتب که در نمای خشک بر خلاف نمای ملاتی، ملات در نما حذف می شود و سطح رویه (سرامیک،سنگ،سمنت برد و … ) به وسیله یک سری اتصالات مکانیکی (عمدتاً فلزی) به سازه ساختمان متصل می گردد . همچنین فشار و بار باد در ارتفاعات زیاد استحکام نما را زیر سوال برده و موجب سقوط نما می شد که خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشت. مورد بعدی چهار چوب نگهدارنده است که برای این امر از چوب، فولاد ویا آلومینیوم استفاده میکنند و به علت طراحی که دارد مقاومت بالایی در برابر باد و باران دارد. نمای خشک یک نمای مدرن امروزی است در این نما از ملات سیمانی و دوغاب استفاده نشده است و با چهار چوب نگهداری می شوند. در سازه نمای خشک از چهار چوب و اتصالاتی استفاده میشود که در برابر تمام عوامل محیطی بسیار مقاومت میکند.

انواع روش های نمای خشک

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با بهساز نما وب سایت خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید